milo schreef:dat zou helemaal mooi worden! Nee hoor, niks betalen.
Even iets rechtzetten: Amerikaanse Bulldog is het ras van Chinouk, King zijn verkering. ze zijn dikke mik en als er eentje zich als een domme macho gedraagt dan is het King, chinouk is zo onderdanig als kan.. Het is ook een heel stuk opvoeding, sterk ras, sterke leiding nodig...
Van elk ras zijn er leuke en minder leuke
Ramses zijn dinnetje is een Engelse Staffordshire terriër, heel leuk ding net als haar huisgenootje van hetzelfde ras. Ik ken ook leuke Herders en heb ook leuke Rottweilers gekend, de Rotties die ik nu ken zijn minder gezellig.
Vlak voor dit incident kwamen we een joekel van een Duitse Herder tegen en dat was geen enkel probleem, even snuffelen en weer doorlopen.
Veel valt of staat met een goede eigenaar, eentje die bij de hond past en weet hoe zijn hond in elkaar zit.
Pandora en Ramses zijn ook geen lievertjes (geen standaard goedsullige Labradors in ieder geval), die moet ik ook verdomd goed in de gaten houden op sommige momenten, maar ik weet inmiddels vrij redelijk wat goed gaat en waar ik op moet gaan passen.
Bij Pandora is het voornamelijk plaatsgebonden en ze heeft een paar anti-vrienden. Ze denkt Queen of the Park te zijn (het park is het verlengde van onze tuin) maar buiten dat park is ze veel milder.
Ramses is soms een watje maar soms ook echt een 'mannetje'. Hij heeft een grote persoonlijke zone en vooral aangelijnd of @work kan hij heel fel zijn. Ramses heeft echt ook wel een een portie agressie in zich, ik vind dat niet fijn maar het is wel zo dus daar moet ik mee dealen.