Zuigerplasbos

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Sorry.....met een loopse teef in een losloopgebied vind ik dus niet erg sociaal. OK 's-morgens vroeg of 's-avonds laat. Die 3 weken komen ze echt wel door hoor aan de lijn. Tuurlijk heb je gelijk dat we rekening moeten houden met elkaar maar sorry Marron (niet persoonlijks), de keerzijde van een aantal intacte teven is dat ze 2x per jaar loops worden en dat je daar rekening mee dient te houden. Lola heeft meerdere malen 6 weken aangelijnd gelopen omdat ze moest revalideren daar is ze niet slechter van geworden. Dus kreten als mijn teef heeft recht om los te lopen in die 3 weken gaan er bij mij niet in. Een ongeluk zit in een klein hoekje......En geloof me Ac gaat aan de lijn als iemand vanuit de verte roept "Loopse teef" dan bedank ik hem of haar ook nog, maar ga er niet vanuit dat je ten alle tijde voor kan zijn dat de reu je teef bespringt :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Lupos schreef:
Terra5 schreef:Nou, ik vind echt dat je als je teefje loops is, je niet naar losloopgebieden hoeft te gaan.. Ik heb dat ook nooit gedaan en toch kregen ze dan nog genoeg beweging ;-)

Het is inderdaad geven en nemen, maar wat is het nu voor moeite om je loopse teefje even een paar weken aan de lijn te laten? Er zijn wel ergere dingen hoor 8) Die paar weken gaan ze echt niet dood van en op die manier houd je rekening met elkaar.
Ik verwacht dat reu-eigenaren hun reu opvoeden en aan de riem houden, zodat ik dan wel normaal kan wandelen in de aanlijngebieden. En ik ga dan niet naar losloopgebieden. Niet alle reutjes hebben hun hormonen onder controle en ik weet ook dat niet alle honden even goed (kunnen) luisteren dan, dus waarom dat opzoeken??
Nou misschien omdat ik in de wijk veel meer reuen achter me aan krijg dan om 6 uur 's ochtends in het losloopgebied 8)
Amen :klasse: ik houd als mijn dames loops zijn overal rekening mee, en zoek de rust op.loopt er dan een reu die niet onder controle is, tjaaaaaa hebben mijn dames het gedaan. Nou mooi niet ik ontwijk zoveel mogelijk alles, maar als je dan een reu tegenkomt, is wederzijds begrip heel belangerijk!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

rimanime schreef:Sorry.....met een loopse teef in een losloopgebied vind ik dus niet erg sociaal. OK 's-morgens vroeg of 's-avonds laat. Die 3 weken komen ze echt wel door hoor aan de lijn. Tuurlijk heb je gelijk dat we rekening moeten houden met elkaar maar sorry Marron (niet persoonlijks), de keerzijde van een aantal intacte teven is dat ze 2x per jaar loops worden en dat je daar rekening mee dient te houden. Lola heeft meerdere malen 6 weken aangelijnd gelopen omdat ze moest revalideren daar is ze niet slechter van geworden. Dus kreten als mijn teef heeft recht om los te lopen in die 3 weken gaan er bij mij niet in. Een ongeluk zit in een klein hoekje......En geloof me Ac gaat aan de lijn als iemand vanuit de verte roept "Loopse teef" dan bedank ik hem of haar ook nog, maar ga er niet vanuit dat je ten alle tijde voor kan zijn dat de reu je teef bespringt :wink:
Het gaat niet om het "recht" dat je teef moet loslopen (althans niet bij mij :wink: ) het gaat erom dat ik hoe dan ook toch altijd overlast veroorzaak en dan in de wijk nog meer problemen ervaar dan in een losloopgebied. Kijk, zoals bij TO: ik vind het niet netjes om met een loopse teef op drukke tijden naar een uitren gebied te gaan. Ik zou dit zeker niet doen (ook vanwege het risico dat er niet allemaal gehoorzame honden lopen), maar helemaal niet uitlaten gaat mij te ver. Dat houdt dus in dat omdat ik een teef kies, het mijn eigen schuld is dat iemand zijn reu niet (kan) opvoedt? Ik vind rekening houden met, twee kanten opwerken: de teef eigenaar zorgt ervoor dat hij/zij zo min mogelijk hinder veroorzaakt en de reu eigenaar neemt zijn/haar eigen verantwoordelijkheid dat de reu geen overlast veroorzaakt.
Ik houd mijn meiden alleen aan de lijn als ze gaan staan om gedekt te worden, voor de rest zijn ze gehoorzaam en lopen ze zeker weten niet weg. Ik zie niet in waarom ik ze dan niet uit zou mogen laten? En nogmaals: hier in de wijk heb ik vele malen meer last van reuen die loslopen of uit tuinen uitbreken, dan als ik met de auto naar een gebied rijd dat veel uitgestrekter is :wink: dan houd ik toch juist rekening met de reuen?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Carolien

Ongelezen bericht door Carolien »

De dames waar ik het over had kwamen aangelopen met hun loopse teef niet aan de lijn. Na spelen en gesnuffel kwam ineens de melding dat hun hond een "beetje" loops is. Dan is het toch niet gek dat als je bij een druk hondenstrand staat je de hond aanlijnt en waarschuwt :confused: Dat gebeurde dus niet. Ik dacht: loop dan even door dan voorkom je dit soort dingen. De teef werd ook niet aangelijnd om dit te ontlopen. Chivas was in het water toen ze aankwamen, dus snel aan;lijnen ging niet. Ik vind het echt niet erg om Chivas aan te lijnen maar waarschuw even van te voren dat je teef loops is. 8)

Het is geen rustig losloopgebied, het is er alleen doordeweeks rustig, kies dan even een ander moment uit..... 's Avonds is het er rustig, pak dan even je losloop moment. Ik zou dat wel doen als ik een teef zou hebben. En ik geef niet de teef de schuld, die kan er niets aan doen. Maar wel die twee vrouwen die er niets aan deden.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:
rimanime schreef:Sorry.....met een loopse teef in een losloopgebied vind ik dus niet erg sociaal. OK 's-morgens vroeg of 's-avonds laat. Die 3 weken komen ze echt wel door hoor aan de lijn. Tuurlijk heb je gelijk dat we rekening moeten houden met elkaar maar sorry Marron (niet persoonlijks), de keerzijde van een aantal intacte teven is dat ze 2x per jaar loops worden en dat je daar rekening mee dient te houden. Lola heeft meerdere malen 6 weken aangelijnd gelopen omdat ze moest revalideren daar is ze niet slechter van geworden. Dus kreten als mijn teef heeft recht om los te lopen in die 3 weken gaan er bij mij niet in. Een ongeluk zit in een klein hoekje......En geloof me Ac gaat aan de lijn als iemand vanuit de verte roept "Loopse teef" dan bedank ik hem of haar ook nog, maar ga er niet vanuit dat je ten alle tijde voor kan zijn dat de reu je teef bespringt :wink:
Het gaat niet om het "recht" dat je teef moet loslopen (althans niet bij mij :wink: ) het gaat erom dat ik hoe dan ook toch altijd overlast veroorzaak en dan in de wijk nog meer problemen ervaar dan in een losloopgebied. Kijk, zoals bij TO: ik vind het niet netjes om met een loopse teef op drukke tijden naar een uitren gebied te gaan. Ik zou dit zeker niet doen (ook vanwege het risico dat er niet allemaal gehoorzame honden lopen), maar helemaal niet uitlaten gaat mij te ver. Dat houdt dus in dat omdat ik een teef kies, het mijn eigen schuld is dat iemand zijn reu niet (kan) opvoedt? Ik vind rekening houden met, twee kanten opwerken: de teef eigenaar zorgt ervoor dat hij/zij zo min mogelijk hinder veroorzaakt en de reu eigenaar neemt zijn/haar eigen verantwoordelijkheid dat de reu geen overlast veroorzaakt.
Ik houd mijn meiden alleen aan de lijn als ze gaan staan om gedekt te worden, voor de rest zijn ze gehoorzaam en lopen ze zeker weten niet weg. Ik zie niet in waarom ik ze dan niet uit zou mogen laten? En nogmaals: hier in de wijk heb ik vele malen meer last van reuen die loslopen of uit tuinen uitbreken, dan als ik met de auto naar een gebied rijd dat veel uitgestrekter is :wink: dan houd ik toch juist rekening met de reuen?
Het gaat hier niet om helemaal niet uitlaten. Het gaat hier om uitlaten in een losloopgebied. In de wijk lopen met regelmaat loopse teven en laten natuurlijk hun geurtje achter. Aan Ac merk ik dit direct maar dat is Moeder Natuur en hoort erbij. Zal je mij niet over horen. Maar ja inderdaad......welk losloopgebied hebben we voor ogen. Hier in het uitgestrekte Twiske kan je geweldig lopen met of zonder loopse teef. De losloopgebieden echter zijn minder groot. Grote kans dat als je daar met je loopse teef loopt, dat je veel eigenaren met teef en reu tegenkomt. Niet 1 keer......nee soms meerdere keren dezelfde teef/reu. Is de ene teef niet loops, dan is het de andere wel. Dan zeg ik........mijd het gebied voor 3 weken. Kleine moeite groot plezier. Het Amsterdamse bos echter is één groot losloopgebied. Erg uitgestrekt. Loop je daar met je loopse teef dan is het inderdaad elkaar passeren en doorlopen. Geen probleem (mits het even aangegeven wordt door de eigenaar). En laten we eerlijk zijn Lupos......er zijn maar weinig mensen die hun honden zo goed onder controle hebben als jij Gelukkig heb ik hier een reu die zich goed laat sturen, maar als er ineens een loopse teef voor zijn neus staat, nou dat moet ik verdomde snel zijn :wink:
Afbeelding

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017

rimanime
Speurneus
Speurneus

Carolien schreef:De dames waar ik het over had kwamen aangelopen met hun loopse teef niet aan de lijn. Na spelen en gesnuffel kwam ineens de melding dat hun hond een "beetje" loops is. Dan is het toch niet gek dat als je bij een druk hondenstrand staat je de hond aanlijnt en waarschuwt :confused: Dat gebeurde dus niet. Ik dacht: loop dan even door dan voorkom je dit soort dingen. De teef werd ook niet aangelijnd om dit te ontlopen. Chivas was in het water toen ze aankwamen, dus snel aan;lijnen ging niet. Ik vind het echt niet erg om Chivas aan te lijnen maar waarschuw even van te voren dat je teef loops is. 8)

Het is geen rustig losloopgebied, het is er alleen doordeweeks rustig, kies dan even een ander moment uit..... 's Avonds is het er rustig, pak dan even je losloop moment. Ik zou dat wel doen als ik een teef zou hebben. En ik geef niet de teef de schuld, die kan er niets aan doen. Maar wel die twee vrouwen die er niets aan deden.
Mijn idee.......
Afbeelding

milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

dit is hét losloopgebied (en gelukkig mijn achtertuin, ben er elke dag) dus mensen met honden die even uit de buurt van anderen moeten blijven kunnen beter een ander plekje uitzoeken of meer achterin het bos. Zeker niet hét rondje lopen, die iedereen loopt :)

Vanmiddag waren er 9 honden op het strand, King wist van gekkigheid niet waar hij moest zijn, zoveel vriendjes om mee te spelen :lol: :lol: 8)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

rimanime schreef: Het gaat hier niet om helemaal niet uitlaten. Het gaat hier om uitlaten in een losloopgebied. In de wijk lopen met regelmaat loopse teven en laten natuurlijk hun geurtje achter. Aan Ac merk ik dit direct maar dat is Moeder Natuur en hoort erbij. Zal je mij niet over horen. Maar ja inderdaad......welk losloopgebied hebben we voor ogen. Hier in het uitgestrekte Twiske kan je geweldig lopen met of zonder loopse teef. De losloopgebieden echter zijn minder groot. Grote kans dat als je daar met je loopse teef loopt, dat je veel eigenaren met teef en reu tegenkomt. Niet 1 keer......nee soms meerdere keren dezelfde teef/reu. Is de ene teef niet loops, dan is het de andere wel. Dan zeg ik........mijd het gebied voor 3 weken. Kleine moeite groot plezier. Het Amsterdamse bos echter is één groot losloopgebied. Erg uitgestrekt. Loop je daar met je loopse teef dan is het inderdaad elkaar passeren en doorlopen. Geen probleem (mits het even aangegeven wordt door de eigenaar). En laten we eerlijk zijn Lupos......er zijn maar weinig mensen die hun honden zo goed onder controle hebben als jij Gelukkig heb ik hier een reu die zich goed laat sturen, maar als er ineens een loopse teef voor zijn neus staat, nou dat moet ik verdomde snel zijn :wink:
Volgens mij zijn we het dan gewoon eens :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Plaats reactie