vakantie

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
timar

vakantie

Ongelezen bericht door timar »

Donderdag vertrekken we op vakantie en onze Sardo gaat mee. We gaan snachts rijden, dus zal hij niet teveel last hebben van de warmte in de auto.
Nu ben ik wel een beetje bang of ie daar wel zo goed tegen de warmte kan!
Hier thuis ligt hij maar te hijgen, :( wie heeft er al zo wat ervaring mee, en heeft goede tips? we verblijven op de camping aan de dordogne, daar kan hij toch gaan afkoelen :D alhoewel hij is tot nog toe nog niet in t water geweest, de bangerik :D
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ook wij gaan naar de Dordogne, maar dan over 4 weken.

Voor het eerst met de hond. We nemen wel een bench mee en iets van een badje, zodat ze op de camping wat kan spetteren.
Je kunt ook een koelband kopen. Daar zit ikzelf ook aan te denken. Die leg je geloof ik in koud water en die blijft lang koel. Een soort halsband is het geloof ik.

Ik lees even mee voor andere tips.

Veel plezier in Frankrijk
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
timar

vakantie

Een bench neem ik zo wiezo mee, ik lees hier ook vanalles van een koelband, zouden ze die gewoon bij een dierenwinkel verkopen?
Ben echt benieuwd hoe hij gaat reageren daar, en hoop dat hij wat in t water wil :lol:
Het is toch weer anders zo met de hond op vakantie, je moet rekening houden, kan hem niet zo effe alleen laten zoals thuis ;-)
Ik moet wel nog zo een pin met een lijn halen om hem vast te maken, want hij is nog jong en wil met elke andere hond nog graag spelen ;-)
ben echt benieuwd :confused:
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

http://www.koelmat-koelband-honden.nl/i ... =9&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier!
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: vakantie

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

timar schreef: ik lees hier ook vanalles van een koelband, zouden ze die gewoon bij een dierenwinkel verkopen?
Wij hebben een koelband, was bij de welkoop waar ik hem vandaan heb. Maar ze hebben ook van die koelmatten, die heb ik daar dan niet gezien maar wel bij de ranzijn bij ons in de buurt. Je kan ook ffies bellen met de winkels om je heen, lijkt mij beter als dat je nu nog moet bestellen en de zending het net niet red :s

Gaat Sardo ook niet lekker pootje baden? sommige honden vinden het niet lekker om helemaal in het water te gaan, maar het is alleen al lekker om met de vier voetjes het water in te gaan (ze kunnen hun warmte alleen kwijt door te hijgen /tong en via de voetzooltjes.
Misschien heb je het ook al gelezen, maar met warmte doen dehonden ook niet zo heel veel, smorgens of savonds laat wanneer het wat koeler is gewoon de grote ronde wandelen (of gewoon rondje :wink: ) en dan overdag lekker relaxen :klasse: Vaak kost het hijgen ook al veel energie.
Nagoed, ik wil jullie alvast een hele fijne vakantie toewensen!!!
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Een koelband is zeker aan te raden!

Ziva is vorig jaar ook mee geweest naar Frankrijk en heeft eigenlijk bijna continu die koelband om gehad...
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

bubbles schreef:http://www.koelmat-koelband-honden.nl/index.php?item=koelbanden&action=page&group_id=9&lang=NL

Veel plezier!
Mooie site is dit. Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet. :klasse:
timar

vakantie

Ik heb een koelband gevonden hier bij ons in de tom en co :D
dinsdag toen het zo heet was hier heb ik hem dadelijk omgedaan, en inderdaad het hielp wat!
dan zijn we nu klaar om dadelijk te vertrekken, ja we rijden s nachts , is ook beter voor sardo!
t zal dan een leuke chil vakantie worden met onze viervoeter! kijk er echt naar uit hem in t water te zien zwemmen :applaus:
bedankt voor de reacties en voor diegene die nog op vakantie vertrekken wens ik ook een fijne vakantie toe :)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Goed dat je die band hebt gevonden. En als de warmte echt erg is kun je ook altijd nog een natte koele handdoek neerleggen en Sardo hier op laten liggen, vindt hij vast lekker.

Ik ben heel benieuwd hoe je de Dordogne vindt, wij gaan over 4 weken voor het eerst daarheen.

Goeie reis en een hele fijne vakantie :wohoo:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
timar

hoi we zijn terug van frankrijk en ik moet zeggen het is heel erg goed mee gevallen met sardo daar :applaus:
nog beter dan ik dacht! geen kick heeft hij gegeven de hele reis in de auto, lekker geslapen heeft ie!
en gezwommen in de dordogne :D niet te geloven een echte waterrat :lol:
hij had het daar duidelijk naar zijn zin :applaus:
nu dat we thuis zijn is hij veel rustiger geworden, zelfs tegenover onze yari !! (onze dwergpoedel)
zijn koelband heb ik niet nodig gehad zelfs, hij ging lekker zwemmen om af te koelen!!!
nee ik en ook hij is heel tevreden over onze reis dit doen we zeker nog een keertje :wink:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wat fijn dat het zo leuk was en dat het allemaal goed is gegaan.
Wij gaan over 16 dagen naar de Dordogne met Roxy, dus ik ben heel benieuwd.

Ik ben wel blij je berichtje te lezen, want ik zie er ook wel een beetje tegenop voor het eerst met haar op een camping in de warmte. Maar dit biedt hoop :D
Gelukkig zitten we niet in een tent, maar in een chalet dus dat scheelt.

Waren jullie ook op een camping? Hoe deed je dat dan? Als jullie even rustig zaten (boek lezen ofzo) was Sardo dan aan de lijn?
timar

vakantie

We hadden een lange lijn gekocht en die aan de boom die voor onze tent stond vast gemaakt, dan kon hij nog zelf kiezen waar hij zou liggen :)
En moest er een andere hond langs gewandeld komen kon hij niet zo weg rennen ineens :D
Zo konden wij rustig genieten van een boek en de omgeving!!
timar

[urlAfbeelding
timar

hier nog een filmpje hoe hij gezwommen heeft :applaus:
fijne vakantie nog :D
Plaats reactie