vlooien en teken druppels en epelepsie
-
rob56
- Snuffelneus

vlooien en teken druppels en epelepsie
Drie dagen geleden bickel ingedruppeld met merk exil tegen teken enz.
Vanavond heeft hij waarschijnlijk een epelepsieaanval gehad. Hij liep te zwalken zakte door zijn poten en zijn rug was helemaal scheef van de kramp. De DA gebeld en zij adviseerde morgen ff langs te komen. Na 2 minuten was het weer over en kwam hij weer beetje bij.
Was de eerste keer en zijn ons rot geschrokken.
Heeft iemand wel is gehoord dat tekendruppels epelepsie veroorzaakt heeft???
groeten rob
Vanavond heeft hij waarschijnlijk een epelepsieaanval gehad. Hij liep te zwalken zakte door zijn poten en zijn rug was helemaal scheef van de kramp. De DA gebeld en zij adviseerde morgen ff langs te komen. Na 2 minuten was het weer over en kwam hij weer beetje bij.
Was de eerste keer en zijn ons rot geschrokken.
Heeft iemand wel is gehoord dat tekendruppels epelepsie veroorzaakt heeft???
groeten rob
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
Ja heel toevallig ken ik een labrador die epileptie heeft, de eigenaren hadden hem ook gedruppeld en vrij kort erna kreeg hij een aanval. Let wel deze hond had al epileptie.
-
Roos
-
speurneus carola
- Speurneus

ja dat kan, is nog niet echt wetenschappelijk bewezen, maar in de kattewereld is het ook heel bekend, het scheelt ook welk merk je gebruikt
maar voorkomen beter dan genezen, je weet nu dat je hond het eventueel zou kunnen hebben dus ik zou daar verder onderzoek naar plegen en hou een dagboekje bij met wanneer en waarom en wat je eerst gedaan had, is later misschien makkelijk om herhaling te voorkomen
maar voorkomen beter dan genezen, je weet nu dat je hond het eventueel zou kunnen hebben dus ik zou daar verder onderzoek naar plegen en hou een dagboekje bij met wanneer en waarom en wat je eerst gedaan had, is later misschien makkelijk om herhaling te voorkomen
al me kinders uitgevlogen
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Hier ook slechte ervaringen met Exil, ik denk dat je beter iets kunt kopen bij de DA en ik zou deze middelen alleen gebruiken als je hond ook echt vlooien heeft. Anders is het alleen maar gif in dat lijf voor niets. Mijn honden hebben nooit vlooien en ik gebruik het ook niet preventief, dat zou alleen fijn zijn voor diegene die het verkoopt 
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Cindy
Hoi Lien
even een vraag gebruik je ook niks tegen teken?
Ik had bij de dierenzaak een middel gekocht tegen vlooien en teken (merk weet ik even niet zit nu op mijn werk)
Ondanks dat dure spul heeft hij toch steeds teken.
Zijn sommige honden gevoeliger voor het krijgen van teken?
Heeft iemand een tip voor een goed merk teken spul.
groet cindy
even een vraag gebruik je ook niks tegen teken?
Ik had bij de dierenzaak een middel gekocht tegen vlooien en teken (merk weet ik even niet zit nu op mijn werk)
Ondanks dat dure spul heeft hij toch steeds teken.
Zijn sommige honden gevoeliger voor het krijgen van teken?
Heeft iemand een tip voor een goed merk teken spul.
groet cindy
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Nee, ik gebruik niets tegen teken, ze hebben ze bijna nooit.
Volgens mij kun je voor teken het beste een tekenband bij de DA halen.
Of een knoflookprutje maken
recept in dit topic:
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... torder=asc" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij kun je voor teken het beste een tekenband bij de DA halen.
Of een knoflookprutje maken
recept in dit topic:
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... torder=asc" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, Lien
-
Terra5
- Speurneus

Sommige honden trekken inderdaad meer teken aan dan andere. Terra heeft vaker teken dan Danouk, lopen toch echt op dezelfde plekken en zijn beide trouwens ook behandeld 
Ik gebruik Frontline Combo, alleen in de teken-tijd. Teken kunnen zich dan nog wel vastbijten, maar gaan dan na 1 á 2 dagen dood. Hier helpt het wel iets, maar soms toch nog wel iets vollere teek
Maar zonder behandeling is het wel erger..
Ik gebruik Frontline Combo, alleen in de teken-tijd. Teken kunnen zich dan nog wel vastbijten, maar gaan dan na 1 á 2 dagen dood. Hier helpt het wel iets, maar soms toch nog wel iets vollere teek
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
Tika Trails
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Tika Trails
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ik hou er ook helemaal niet van.... het blijft rotzooi wat je op de huid aan brengt. Vindt het nog altijd extreem dat met een paar druppels in de nek je hele hond vlo vrij blijft, dat kan toch niet anders dan met een heftige dosering.Lien schreef:Hier ook slechte ervaringen met Exil, ik denk dat je beter iets kunt kopen bij de DA en ik zou deze middelen alleen gebruiken als je hond ook echt vlooien heeft. Anders is het alleen maar gif in dat lijf voor niets. Mijn honden hebben nooit vlooien en ik gebruik het ook niet preventief, dat zou alleen fijn zijn voor diegene die het verkoopt
Hier geef ik dus ook helemaal niks.... Wel krijgen ze biergist tabletten....
-
Dinie
- Speurneus

Yara krijgt dagelijks knoflook/biergisttabletten.
Deze werken tegen vlooien, teken en zijn licht wormafdrijvend.
Hier dus ook geen druppels, pipetjes of teken/vlooienband oid.
Yara ontworm ik alleen als we naar het zuiden zijn geweest om een evt hartwormbesmetting te voorkomen.
Even voor de duidelijkheid: Yara heeft als pup wel de ontwormingen ed. gehad.
Deze werken tegen vlooien, teken en zijn licht wormafdrijvend.
Hier dus ook geen druppels, pipetjes of teken/vlooienband oid.
Yara ontworm ik alleen als we naar het zuiden zijn geweest om een evt hartwormbesmetting te voorkomen.
Even voor de duidelijkheid: Yara heeft als pup wel de ontwormingen ed. gehad.

Lucas (malthezer) (uit Belgie)