Naar Zwitserland
-
Juno
- Speurneus

Nee, voor Zwitserland niet, maar officieel voor Duitsland wel.Jo-Ann schreef:Weet iemand of we ook een muilkorf voor Kyra mee moeten hebben naar Zwitserland?
Ik moet je eerlijk zeggen dat wij geen muilkorf meenemen, ik denk dat ik me daar met een labrador nog wel onderuit kan kletsen. Inderdaad gaat ze voor deze lange reis in tuig op de achterbank zodat ze bij een noodstop niet door de vooruit of in onze nek zal vliegen. Bovendien vind ik een tuig ook prettig als je een wandeling maakt die wat steiler is, als ze dan aangelijnd is en over de rand zou duikelen, vangen we haar niet op aan haar nek maar aan het hele tuig. Wij hebben zo'n tuigje van Ezydog.
Wij gaan al jaren naar Zwitserland met de honden, heerlijk!! Waar wij komen (Oberwallis), staan overal poepzakjesautomaten en vuilnisbakken, dat is echt super geregeld. Het wordt nl. niet gewaardeerd als je je hond in het weiland laat poepen, omdat dit gemaaid wordt en dan als hooi voor de koeien gebruikt wordt. Ik vind 't een kleine moeite om het op te ruimen. Ze mogen niet overal los (vaak i.v.m. vee op de weides), maar als je een hond hebt die goed onder appèl staat dan kun je per situatie bekijken of je haar los laat.
Groetjes, Milou
-
Jo-Ann