Terra

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Terra

Ongelezen bericht door Terra5 »

Vanmiddag ben ik met Terra even naar de DA geweest, ze heeft een ontstoken oogje..

Gelijk maar even op de weegschaal en helaas is ze weer afgevallen :-( Terra heeft de laatste jaren 27,8 kg tot 28 kg gewogen, ze bleef echt heel stabiel qua gewicht, maar de laatste maanden blijft ze gestaag afvallen en dat is niet goed. Ze weegt nu 27,25 kg en ik vind haar echt te mager nu, ondanks dat ze al wat meer eten krijgt. De DA dacht toen ze naar haar keek, dat ik overdreef, totdat ze echt even voelde.. Terra oogt altijd wat fors, maar de ribben zijn nu te goed voelbaar en ook de wervelkolom begin je te voelen :-(
Haar ontlasting is soms ook net niet goed en ze geeft ook wat vaker over (maar dit laatste kan ook door de slokdarmverlamming komen). Verder gedraagt ze zich wel gewoon normaal en heeft ze ook wel zin om te wandelen..

We gaan nu even flink bijvoeren, kijken of ze dan wat wil aankomen.. Terra zelf vindt dat bijvoeren in ieder geval niet erg ;-) Over een paar weken weer wegen en als er dan niets bij zit, dan gaan we wel even verder onderzoeken..
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Nou is het wel zo, dat oudere honden vaak wat gaan invallen. Het hoort volgens mij een beetje bij het ouder worden. Verlies van spiermassa of zoiets, denk ik. Ik zie het bij mijn Tinkeltje ook, die is dan wel een stuk ouder dan jouw Terra (Tink is 13) maar die wordt echt mager in haar achterhand en ook haar ruggenwervels gaat wat uitsteken.
Jij kent jouw hond natuurlijk het beste en kan inschatten of dit een normaal verouderingsproces is of dat het wat anders is. Wordt ze wel regelmatig ontwormd? Ze kan natuurlijk ook een lintworm hebben :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Terra5
Speurneus
Speurneus

Dankjewel voor het meedenken.. Het zou inderdaad wat bij het ouder worden kunnen horen, even kijken hoe het dan gaat de komende weken. Het is ook een beetje de combinatie van de ontlasting die niet altijd goed gaat, dat we het wel even in de gaten willen houden.

Dames worden hier wel regelmatig ontwormd, in ieder geval 2 keer per jaar, in mei voor het laatst gedaan.

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat balen zeg :( Het kan idd door de ouderdom komen, maar goed dat jullie het in de gaten houden en anders verder gaan zoeken. Hopelijk gaat het bijvoeren helpen! Succes/sterkte!
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Het is maar een idee om het te laten testen.. :wink:
Maar ik hoorde laatst van iemand die ook een labrador had die ineens begon af te vallen en slechter te eten, dat ze doormiddel van bloedprikken erachter kwamen dat ze suikerziekte had..
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Die lieve Terra, wat extra lekkers vindt ze vast niet erg.
Maar even in de gaten houden dan, knuffel van Bubbles!
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Heel veel sterkte met Terra,Tamara.
Het kan inderdaad suikerziekte zijn,dan vallen ze ook af ondanks het goede eten.
:groteknuffel: van ons allemaal.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Terra5
Speurneus
Speurneus

We houden het inderdaad in de gaten, suikerziekte zal ik ook in mijn achterhoofd houden.. Alhoewel ze niet meer drinkt en/of plast, dus dat belangrijke symptoom van suikerziekte heeft ze iig niet. Maar mocht ze door het meer eten niet echt aankomen, dan zullen we wel wat dingen laten checken :-)

Knuffels zijn dankbaar in ontvangst genomen :-)

Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hopelijk valt Terraatje niet meer af en komt ze weer lekker bij door het bijvoeren hoor!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Terra is in ieder geval tevreden met meer eten :D
Van de week een dag KVV, 600 gr ipv 400 gr. En met brokken krijgt ze nu 250-300 gr ipv 220 gr.. En dan over een dag of 10 maar weer even wegen ;-)

Verder heb ik vandaag voor haar Omeprazol gehaald bij de gewone apotheek, had een recept van de DA gekregen. Het is een medicijn voor mensen tegen maagzuur, het schijnt dat sommige honden er ook goed op reageren. Ze kreeg al medicatie tegen het maagzuur, maar dat hielp niet meer voldoende.. Hopelijk gaat het met de Omeprazol wel beter.. Is wel vreemd dat Terra nu ook ingeschreven staat bij dezelfde apotheek als ik :D Jammer dat ze niet onder mijn ziektekostenverzekering valt ;-)

Afbeelding
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Eerlijk gezegd vind ik het niet zoveel, 500 gram afgevallen.
Het is nu eenmaal zo dat bij honden, naarmate ze ouder beginnen te worden, de verdeling van het lichaamsvet anders wordt, net zoals bij mensen eigenlijk.
Zo krijgen ze een wat duidelijk zichtbare ruggengraat en valt het hoofd wat in.
Dat zagen we bij onze Yuma ook allemaal gebeuren.
Dan LIJKEN ze wat minder stevig.
En een pondje meer of minder.....nou daar zou IK me niet druk over maken hoor.
Diabetes lijkt mij uitgesloten want daar heeft ze de symptomen verder niet van.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ik zou 500gr normaal gesproken ook niets vinden, maar ik vind Terra wel TE mager nu (en ik ben iemand die van erg slanke labjes houd ;-)). Het is niet alleen lijken, maar je kan haar ribben echt veel te goed voelen.

Ze kreeg de laatste weken al iets meer eten, maar toch weer klein beetje afgevallen. In combinatie met het niet altijd goed gaan van de ontlasting, vind ik dat wel iets om in de gaten te houden. Vandaar dat ik er nu voor kies om haar wel wat meer eten te geven, kijken of ze wat wil aankomen. Grote kans dat het inderdaad gewoon bij het ouder worden hoort, maar zoiets in de gaten houden lijkt mij niet meer dan verstandig bij een ouder wordende hond ;-)

Afbeelding
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Tuurlijk altijd goed om attent te blijven, zeker bij de hondjes op leeftijd!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Plaats reactie