Pepper is nog steeds niet gezond :(

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ja, ik ben ook benieuwd of het nu lekker gaat met Pepper
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

dubbele post
Laatst gewijzigd door Lausje op 15 jul 2011, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Toch even reageren :-)

Bedankt voor alle reacties. We volgen alles nog gewoon hoor, maar niet meer zo vaak als eerst in verband met ontzettend drukke schema's van zowel Bjorn als ik en de hond. :cry:

Het gaat ontzettend goed met Pepper, ze heeft de entingen overleefd en is een dagje wat meer moe geweest, maar voor de rest heeft ze nergens last van gehad, gelukkig.

De Hills DD is een voeding die maar één eiwit heeft, hebben we ons laten vertellen. Wij waren inderdaad nog niet helemaal zeker van of we wel calcium moesten bijvoeren, omdat we hier op het forum veel hadden gelezen dat het niet zo goed was voor de hond. We schrokken ook ontzettend toen we hoorden dat we 400 gram!!!! per dag moesten voeren. Vier keer zo veel als haar brokken.

Gelukkig bleek dit een foutje te zijn en moest het 4 gram per dag zijn, het gaat dus echt om een klein theelepeltje per dag als aanvulling op haar net niet complete voeding.

Bij onze da hebben we een voedingsdeskundige/dietiste die alles voor ons tot op de bodem heeft uitgezocht en een aantal keer in conclaaf is gegaan met de voedingsdeskundigen van Hills.
Met andere woorden, als zij aangeven dat dit de beste voeding is, dan willen wij het wel proberen. Alles voor ons zieke kipje.

Tot zover de voeding. De Duck hebben we weer gestopt, ze reageerde daar nog niet goed op. Hebben we drie dagen geprobeerd.
Op alleen de brokken doet ze het best. Gister heeft ze een runderbot gehad (tien minuten kauwen, daarna hebben we het weggehaald) en daarna bleek ze toch weer even wat dunnere ontlasting te hebben. Hier heeft ze alleen geen last van.

En nu het mooie:-)
Sinds afgelopen maandag is Madame van de Metrobac af (kuur van 21 dagen) en geloof me, het is een compleet andere hond. Ze was al ondernemend en speels, maar het lijkt alsof er nu echt geen rem meer op zit, zo ontzettend fijn als na zo'n lange periode je ineens een pup hebt die jou staat uit te dagen in plaats van dat je haar uit de bench moet lokken met een koekje :shock:

We moeten nu echt streng tegen haar zijn soms en dat kan wel eens voor frustratie zorgen, maar eigenlijk zijn mijn vriend en ik allebei ontzettend blij met de positieve verandering in haar temperament. :D
We hebben Pepper uitgekozen om haar ondernemendheid in het nest en om het pittige wat zij in zich had. Het ondernemende hebben we altijd wel gezien, maar het pittige karakter van haar komt nu echt naar voren, helemaal fantastisch (en een bult bult bult werk, haha)

Halverwege augustus moeten we nogmaals een bloedonderzoek laten doen om te kijken of haar bloedwaarden beter zijn dan dat ze waren. Even ter herinnering: ze had bloedarmoede, haar witte bloedlichaampjes waren niet goed, haar lever was niet naar behoren en haar nieren deden ook niet wat ze moesten doen.

Gezien haar ontwikkeling in de laatste paar weken en het feit dat ze absoluut niet meer ziek oogt - glanzende vacht, goed temperament, heldere ogen - verwachten we dat het bloedonderzoek beter zal zijn.

Vooralsnog is het plan om het dieet van de dietist te blijven volgen, waarbij we elke paar dagen een paar gram brokken meer voeren. Ze groeit als kool en was afgelopen maandag 8.13 kg. Ongeveer een kilo per week.
Als beloninkjes krijgt ze gekookte kipfilet op de puppycursus en daar doet ze praktisch alles voor :verliefd1:
Soms denk ik dat wij haar Kippie hadden kunnen noemen, want ze reageert beter op 'kippie?' dan op haar eigen naam. :roll:

Goed, het was weer een lang verhaal :oops: , maar we zijn ontzettend trots op de strijdlust van ons pupje en ik ben ook ontzettend trots op mijn lieve vriend die alle dagen thuis is met de kleine dondersteen en haar zo ontzettend veel leert.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Goed om te lezen dat het nu veel beter gaat met Pepper! :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Wauw wat goed om te lezen :)

Inderdaad lekker van genieten, het pup zijn is veel werk (want ze leren vanalles; wat mag wel en wat mag niet en waar liggen alle grenzen, nieuwe dingen etc) Maar voor je het weet zijn ze groot! Ook dat heeft weer zijn leuke dingen hoor, maar dit is voornamelijk zo leuk omdat je die band aan het opbouwen bent.

Heel veel gezondheid en plezier :D
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Super dat het zo goed gaat! Zet hem op Pepper!
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Een dag na mijn post toch weer enorme terugslag op diarreefront. :cry:

Inmiddels weer aan de diarreeremmers en ontlasting gaat wss in Utrecht gecontroleerd worden op allerlei parasieten.
Daarnaast kokhalst ze al een paar dagen, maar we denken dat dit van misselijkheid komt.
Gelukkig blijft ze wel aanwezig en helder en ontdeugend.

Ik wordt er zo langzamerhand een beetje moedeloos en verdrietig van. Ze wordt wel groot, maar vraag me af hoeveel pech ze nog moet gaan hebben in haar kleine puppyleven.

Daarnaast gaan we zowat failliet op da-kosten. We hopen dat Proteq nog een gedeelte gaat vergoeden, maar er schijnt een wachttijd te zijn van dertig dagen en daarna zou alles wat ze op dat moment al heeft uitgesloten worden. We zullen het zien.

Toch iets minder leuke update deze keer, maar we hebben nog wel vertrouwen in een herstel ooit.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Potverdorie zeg :( Wat een ellende :S Denk je dat het eindelijk weer beter gaat en krijgt ze weer een terugslag :(

Wanneer wordt dat onderzoek in utrecht gedaan? Veel beterschap voor nu en succes met de verdere onderzoeken!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Echt heel naar dat Pepper nog zo ziek is. Utrecht? Nou ik hoop dat er dan nog wat in je spaarpot zit...........

En dat ze snel de reden van de diarrhee vinden zodat er gericht behandeld kan worden.

Sterkte en beterschap voor Pepper hoor. :braaf:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Is het niet handiger om pepper nog een keer te testen op giardia?
Bij asta kwam dat ook steeds terug, heel hardnekkige parasiet om er vanaf te komen zeker als je je huis niet helemaal ontsmet enzo.

En proteq gaat niks vergoeden die ballon kan ik wel doorprikken, het is een ziekte die in de wachttijd gebeurd dus is uitgesloten.

Ik vind jullie dierenarts een beetje commercieel klinken met de voedingsdeskundige etc :?
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Heb je de fokker van je hondje al eens aangesproken, tenslotte is het al slecht met haar vanaf het moment dat ze bij je kwam dacht ik...of heb ik wat gemist?
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Longrun1
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Longrun1 »

Wat een verhaal zeg, ik lees het nu pas, maar ik heb dus een hondje uit hetzelfde nestje, Bunker, ook van 12-04-2011, en die is niet ziek, is een reu en weegt nu bijna 10 kilo, hij krijgt brokjes van royal canin en af en toe een hondenkoekje of een trainingsbrokje, verder niets.

Ik vind het heel sneu dat Pepper ziek is, hopelijk gaat het gauw beter met haar, ik voel me bijna schuldig dat Bunker het zo goed doet.

Veel sterkte met Pepper gewenst, ik hoop dat ze snel net zo speels en vrolijk rondspringt als haar broertje.

Groetjes,
Winia
En een pootje van... Bunker.
Long may you run... live your life in harmony.
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

AnP schreef:Is het niet handiger om pepper nog een keer te testen op giardia?
Bij asta kwam dat ook steeds terug, heel hardnekkige parasiet om er vanaf te komen zeker als je je huis niet helemaal ontsmet enzo.

En proteq gaat niks vergoeden die ballon kan ik wel doorprikken, het is een ziekte die in de wachttijd gebeurd dus is uitgesloten.

Ik vind jullie dierenarts een beetje commercieel klinken met de voedingsdeskundige etc :?
We hebben het huis met vier man helemaal van boven naar onder gestoomd met de stoomreiniger en er zijn bussen met Dettol doorheen gegaan, daar kan het niet aan liggen. Misschien moeten we inderdaad nogmaals testen op Giardia. De tweede keer dat we getest hebben was ze Giardia vrij... we weten het even niet.
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Annette schreef:Heb je de fokker van je hondje al eens aangesproken, tenslotte is het al slecht met haar vanaf het moment dat ze bij je kwam dacht ik...of heb ik wat gemist?
Klopt, gaan we ook doen, maar we weten niet wat er allemaal nog voor kosten aan zitten komen. Teller staat inmiddels op ruim een maandloon :evil:
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Longrun1 schreef:Wat een verhaal zeg, ik lees het nu pas, maar ik heb dus een hondje uit hetzelfde nestje, Bunker, ook van 12-04-2011, en die is niet ziek, is een reu en weegt nu bijna 10 kilo, hij krijgt brokjes van royal canin en af en toe een hondenkoekje of een trainingsbrokje, verder niets.

Ik vind het heel sneu dat Pepper ziek is, hopelijk gaat het gauw beter met haar, ik voel me bijna schuldig dat Bunker het zo goed doet.

Veel sterkte met Pepper gewenst, ik hoop dat ze snel net zo speels en vrolijk rondspringt als haar broertje.

Groetjes,
Winia
En een pootje van... Bunker.
Wij vinden het juist heel erg fijn dat Bunker het goed doet. Misschien dat toch niet alle hondjes ziek zijn geweest en hebben wij gewoon erg pech gehad. Dat hoop ik eigenlijk, want ik weet ook dat niet iedereen de kosten voor zo'n ziek mormeltje zou kunnen dragen.

Het komt wel goed, maar het duurt allemaal heel heel erg lang voor ons gevoel. Op dit moment heeft ze waarschijnlijk weer een blaasontsteking erbij... oorzaak: teveel antibiotica??

Maar ook daar komt het wel weer goed mee hoor. Wees vooral blij met jullie Bunker en dat hij het goed doet.
Pepper komt nu wel aardig mooi op gewicht en het wordt al een echte dame. Ze heeft alleen steeds wat, net als haar vrouwtje :roll:
Plaats reactie