schrikmomentje

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

schrikmomentje

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik schrik me zojuist helemaal rot.
Loop ik nietsvermoedend met Keo aan het lijntje te wandelen, komt er uit het niets, van achteren, een Rottweiler op ons afgestormd die luid grommend bovenop mijn ventje vliegt en hem lijkt te bijten :shock:

Ik geef een instinctieve brul en vervolgens blijft die hond uit de buurt (wat overigens niet door mijn brul kwam denk ik).

Vervolgens komt het baasje er aan gefietst, dus ik even uitgelegd dat zijn hond op mijn hond vloog
"neuuuu hoor, hij wil alleen maar spelen"

Ik zeg tegen hem dat het er niet zo uit zag, maar nee... dat zag ik verkeerd, want hij wou alleen maar spelen.
Als hij Keo echt aan had willen vliegen dan had hij hem niet kunnen houden zegt ie. Nah ja :? , je hebt hem nu ook niet bij je gehouden meneer.

Ja zegt ie "hij heeft slechte ervaringen opgedaan met die herder hier in de straat".
Daar kan ik me iets bij voorstellen, is ook een hele enge herder. Maar goed, als hij slechte ervaringen op heeft gedaan dan is dat misschien nog een reden om hem niet op mijn hond af te laten vliegen :confused:

Hoe dan ook... ik heb Keo met veel honden zien spelen en dat ziet er heeeeel anders uit.

Ik kom deze Rottweiler wel vaker tegen, maar dan wordt hij altijd uit de buurt van andere honden gehouden. Prima natuurlijk, maar als ik dan naar zijn blik kijk en het grommen/grauwen als we hem passeren dan kan ik hem allesbehalve "speels" noemen.

Gelukkig verder niets aan de hand, het was allemaal niet zo erg als het die ene seconde leek. Keo is niet gebeten, maar ik ben me wel rotgeschrokken... :mad:

En Keo... relaxed als altijd loopt ie kwispelend met me verder :lol:
Dus het zal wel niet echt menens geweest zijn, want hij leek totaal niet onder de indruk.... :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat is idd schrikken! Gelukkig heeft Keo er geen last van :) Ik hoop dat de rottweiler nu uit de buurt blijft !
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

dat was echt schrikken als er een rotweiler aan komt gestormt zou ik zelf ook erg schrikken
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Geweldig die standaard uitdrukking: Hij heeft slechte ervaringen opgedaan. Dat hoor ik altijd mensen zeggen waar de honden op die van mij afvliegen.
Alsof het een excuus is!! Je schrikt echt, want je weet niet altijd wat de hond werkelijk van plan is. Als er op die van mij eentje afvliegt, laat ik ze meteen alledrie los. Ik ga er echt niet op wachten dat er misschien iets gebeurd en ik sta ertussen.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Nino&Toosje schreef:Geweldig die standaard uitdrukking: Hij heeft slechte ervaringen opgedaan. Dat hoor ik altijd mensen zeggen waar de honden op die van mij afvliegen.
Alsof het een excuus is!! Je schrikt echt, want je weet niet altijd wat de hond werkelijk van plan is. Als er op die van mij eentje afvliegt, laat ik ze meteen alledrie los. Ik ga er echt niet op wachten dat er misschien iets gebeurd en ik sta ertussen.
Ja idd, loslaten was ook mijn volgende gedachte, maar gelukkig niet nodig omdat die hond afdroop.

Er zijn hier enkele erfhonden waarbij ik wel eens denk dat als die ooit losbreken dat ik echt hoop dat Keo heel hard kan rennen. Met name een Boerboel waar ik zelf de confrontatie ook niet mee aan zou willen gaan :shock: (wel eens gehoord dat hij je vinger er af zou bijten als je hem door het hek zou steken :roll: )
groetjes Juliette

EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Arme Keo. Erg irritant die mensen, die het maar normaal lijken te vinden als hun hond een andere hond aanvliegt.

Toevallig had ik dit zondagmiddag met Bram. Lopen we langs de vaart bij ons, komt er een man met een richback aan. Loopt ook los en is met z;n baasje aan het spelen. Omdat Bram als pup al eens door een richback is aangevallen, is hij voor dit ras toch wel iets voorzichtiger. Dus hij gaat plat liggen en wacht af. Vervolgens ziet die hond Bram, springt er zonder waarschuwing op af en grijpt hem. Bram in paniek al gillend het water in. Die hond er achteraan. En het baasje.... doet niets. Al met al hetzelfde verhaal als bij Keo. Die hond kon er niets aan doen, want Bram keek hem aan :? En als ik iets van honden zou afweten, zou ik weten dat je dan als hond gevaar loopt aangevallen te worden. :evil: Ik zeg tegen die man, hou jij je hond nou maar vast, dan durft die van mij het water tenminste uit en kunnen we weer verder. Bram uiteindelijk ook gewoon alsof er niets aan de hand is met ons mee. Maar het blijft irritant dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden als hun hond zo dominant naar een ander uithaalt.

Gelukkig is ook Keo er zonder kleerscheuren afgekomen, maar is wel weer een negatieve ervaring rijker. Knuffel voor je stoere ventje :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Nino&Toosje schreef:Geweldig die standaard uitdrukking: Hij heeft slechte ervaringen opgedaan. Dat hoor ik altijd mensen zeggen waar de honden op die van mij afvliegen.
Ja idd, loslaten was ook mijn volgende gedachte, maar gelukkig niet nodig omdat die hond afdroop.

Er zijn hier enkele erfhonden waarbij ik wel eens denk dat als die ooit losbreken dat ik echt hoop dat Keo heel hard kan rennen. Met name een Boerboel waar ik zelf de confrontatie ook niet mee aan zou willen gaan :shock: (wel eens gehoord dat hij je vinger er af zou bijten als je hem door het hek zou steken :roll: )
groetjes Juliette

esmoezie
Speurneus
Speurneus

EricaM schreef:Arme Keo. Erg irritant die mensen, die het maar normaal lijken te vinden als hun hond een andere hond aanvliegt.

Toevallig had ik dit zondagmiddag met Bram. Lopen we langs de vaart bij ons, komt er een man met een richback aan. Loopt ook los en is met z;n baasje aan het spelen. Omdat Bram als pup al eens door een richback is aangevallen, is hij voor dit ras toch wel iets voorzichtiger. Dus hij gaat plat liggen en wacht af. Vervolgens ziet die hond Bram, springt er zonder waarschuwing op af en grijpt hem. Bram in paniek al gillend het water in. Die hond er achteraan. En het baasje.... doet niets. Al met al hetzelfde verhaal als bij Keo. Die hond kon er niets aan doen, want Bram keek hem aan :? En als ik iets van honden zou afweten, zou ik weten dat je dan als hond gevaar loopt aangevallen te worden. :evil: Ik zeg tegen die man, hou jij je hond nou maar vast, dan durft die van mij het water tenminste uit en kunnen we weer verder. Bram uiteindelijk ook gewoon alsof er niets aan de hand is met ons mee. Maar het blijft irritant dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden als hun hond zo dominant naar een ander uithaalt.

Gelukkig is ook Keo er zonder kleerscheuren afgekomen, maar is wel weer een negatieve ervaring rijker. Knuffel voor je stoere ventje :wink:
Och arme Bram, is hij weer een keer bevestigd m.b.t. die Ridgebacks :(

Keo had hem van tevoren niet aangekeken, want hij liep nietsvermoedend, kwispelend naast me.
Maar hij ging die hond nadien aan zitten kijken toen het al gebeurd was :oops: niet handig.

En dan af en toe is het ineens een watje, die met zijn staart tussen zijn benen wegrent voor enkele teefjes :confused:

Blijft verwarrend, die hondentaal... :roll:

Misschien was deze hond toch te onzeker om indruk op Keo te maken?
groetjes Juliette

Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Zeker verwarrend soms die hondentaal :?

Ik ben blij dat het voor Keo nog allemaal meeviel maar ik kan me voorstellen dat jij je rot geschrokken bent.

Ik kreeg gisteren nog een hartverzakking van Pandora: Er kwam ineens een enorme Bullmastiff teef uit de struiken gewandeld in het bos. Pandora stekkerde er met veel lawaai op af en luisterde nergens meer naar dus ik zag mezelf echt al naar de dierenarts racen om haar weer in elkaar te laten naaien (en dan had die Bullmastiff nog gelijk gehad ook) maar nee, niks van dat al, die teef stond heel kalm naar Pandora te kijken op een manier van "Ik begrijp werkelijk niet waar jij je zo druk om maakt, mug?!" :confused: Waarop Pandora dat zelf ook niet meer zo goed wist en terug kwam naar mij... ik kon haar wel wat doen! Randdebiel :evil: die Bull was minstens drie keer zo groot als zij!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:Zeker verwarrend soms die hondentaal :?

Ik ben blij dat het voor Keo nog allemaal meeviel maar ik kan me voorstellen dat jij je rot geschrokken bent.

Ik kreeg gisteren nog een hartverzakking van Pandora: Er kwam ineens een enorme Bullmastiff teef uit de struiken gewandeld in het bos. Pandora stekkerde er met veel lawaai op af en luisterde nergens meer naar dus ik zag mezelf echt al naar de dierenarts racen om haar weer in elkaar te laten naaien (en dan had die Bullmastiff nog gelijk gehad ook) maar nee, niks van dat al, die teef stond heel kalm naar Pandora te kijken op een manier van "Ik begrijp werkelijk niet waar jij je zo druk om maakt, mug?!" :confused: Waarop Pandora dat zelf ook niet meer zo goed wist en terug kwam naar mij... ik kon haar wel wat doen! Randdebiel :evil: die Bull was minstens drie keer zo groot als zij!
oei ja kan me je hartverzakking voorstellen zeg :shock:
maar wat een verstandige bullmastiff! :D
groetjes Juliette

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Pandora schreef: Pandora stekkerde er met veel lawaai op af en luisterde nergens meer naar
Ze dacht vast, wat die Stafford van laatst kon kan ik ook!
:D
(Maar wel eng idd!)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

M_n_q_e schreef:
Pandora schreef: Pandora stekkerde er met veel lawaai op af en luisterde nergens meer naar
Ze dacht vast, wat die Stafford van laatst kon kan ik ook!
:D
(Maar wel eng idd!)
Ik denk dat ze helemaal niet meer dacht, beetje nadenkende hond zou dit niet doen. Kamikaze piloot :mad:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

ja ja, hij doet nix, hij wil alleen maar spelen. Bekende uitdrukking.
Ik had me ook rotgeschrokken. Gelukkig is het goed afgelopen bij iedereen.

Brigitte wat heb jij een leuke banner !!!
Afbeelding

bedankt Sharon !
Plaats reactie