Loop ik nietsvermoedend met Keo aan het lijntje te wandelen, komt er uit het niets, van achteren, een Rottweiler op ons afgestormd die luid grommend bovenop mijn ventje vliegt en hem lijkt te bijten

Ik geef een instinctieve brul en vervolgens blijft die hond uit de buurt (wat overigens niet door mijn brul kwam denk ik).
Vervolgens komt het baasje er aan gefietst, dus ik even uitgelegd dat zijn hond op mijn hond vloog
"neuuuu hoor, hij wil alleen maar spelen"
Ik zeg tegen hem dat het er niet zo uit zag, maar nee... dat zag ik verkeerd, want hij wou alleen maar spelen.
Als hij Keo echt aan had willen vliegen dan had hij hem niet kunnen houden zegt ie. Nah ja

Ja zegt ie "hij heeft slechte ervaringen opgedaan met die herder hier in de straat".
Daar kan ik me iets bij voorstellen, is ook een hele enge herder. Maar goed, als hij slechte ervaringen op heeft gedaan dan is dat misschien nog een reden om hem niet op mijn hond af te laten vliegen

Hoe dan ook... ik heb Keo met veel honden zien spelen en dat ziet er heeeeel anders uit.
Ik kom deze Rottweiler wel vaker tegen, maar dan wordt hij altijd uit de buurt van andere honden gehouden. Prima natuurlijk, maar als ik dan naar zijn blik kijk en het grommen/grauwen als we hem passeren dan kan ik hem allesbehalve "speels" noemen.
Gelukkig verder niets aan de hand, het was allemaal niet zo erg als het die ene seconde leek. Keo is niet gebeten, maar ik ben me wel rotgeschrokken...

En Keo... relaxed als altijd loopt ie kwispelend met me verder

Dus het zal wel niet echt menens geweest zijn, want hij leek totaal niet onder de indruk....