Braken en verminderde eetlust

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
BaasjevanMilo

Braken en verminderde eetlust

Ongelezen bericht door BaasjevanMilo »

Zit me toch best wel zorgen te maken om onze Milo

't beestje is de laatste tijd wat raar mbt eten terwijl het altijd zo'n vretertje was..

paar week geleden was milo flink aan diarree, braken, niet eten en matig drinken.. kreeg toen AB plus diarreeremmers en knapte na een paar dagen op..

sinds vorige week weer beetje mis.. vorige week naar een plas geweest waar hij heeft gezwommen en meneer eet meneer weer minder, ging afgelopen 2 dagen weer goed maar begon vandaag te braken.. toen we thuiskomen had ie gebraakt op z'n kussen in z'n bench en vanavond nog een keer.. beetje gallig gemengd met heel klein beetje etensresten maar dat is haast niet noemenswaardig..

iemand een idee waar dit van kan komen?
was net zo blij dat ie weer de oude was en begint t weer opnieuw
en heb niet echt t idee dat de antibiotica van de vorige keer nou zo goed z'n werk deed want was na 2-3 dagen pas weer richting de oude

voor de rest speelt ie er op los.. buiten rent ie er op los..

:confused:
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Is hij ook getest op Giardia?
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
BaasjevanMilo

hij is bij het vorige DA bezoek nergens op getest..
alleen gevraagd of hij goed ontwormt was.. en dat heb ik op alle aanbevolen maanden gedaan..

bij giardia is toch ook vaak diarree gepaard, want dat heeft hij nu niet.
dat heeft hij soms een keertje.. had al t idee om misschien van voer te wisselen ivm dat hij soms tussendoor een keer diarree heeft maar de keer daarop is t weer normaal
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Mijn Milow heeft ook Giardia gehad, we kwamen er niet meer af, bah. Hij had ook hele wisselende klachten van weken met diarree en weken zonder diarree....stinkene poep en braken. Misschien toch even laten testen?
BaasjevanMilo

dat komt idd herkenbaar voor.. zal morgen anders even de dierenarts bellen..

hoop dat hij nu beter is?
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Gewoon de zg. snaptest laten doen, dat is het makkelijkste, klinkt toch echt wel als symptomen van Giardia, steeds terugkerende diarree en verminderde eetlust.....
BaasjevanMilo

kan die snaptest gewoon bij DA of moet je m zelf ergens kopen?
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hieronder wat info over giardia en de snaptest:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BaasjevanMilo

dank je wel!
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Hij kan ook door de Giardia lastige darmen houden. Giardia tast namelijk de darmwand aan. Een echo is duur, maar zeker de moeite waard om te bepalen of het in de darmen ligt.

In ieder geval wel mee oppassen. Het kan van alles zijn, maar met name de stank van de poep en de wisselende buien (buiten wel rennen en daarna beroerd voelen) lijken op de symptomen van Giardia danwel een aangetaste darmwand.

Laat je weten of het goed is gekomen?
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Oh wat naar zeg. De snaptest is idd meest gebruikte en snelle test. Wel is het verstandig om van drie dagen ontlasting dan op te sparen, daarmee kan je het beste een test doen omdat niet in alle ontlasting de giardia aanwezig hoeft te zijn..

Succes en hoop dat er gauw duidelijk wordt wat er aan de hand is en je er dan ook wat mee kan!
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Het lijkt een beetje op de situatie die wij met Max hebben meegemaakt, maar bij Max was het steeds vlagen van diarree. Hij had er altijd een paar dagen last van met verminderde eetlust en soms braken en dan kreeg hij weer medicijnen en knapte hij op om na 1 of 2 weken weer opnieuw last te krijgen.
Wij zijn inmiddels overgestapt naar carnibest. Wij mengen dit met zijn brokken om hem heel langzaam te laten wennen en met Max gaat het de laatste tijd steeds beter. Vanuit de DA kwam echter wel al vermoeden dat Max stress heeft ervaren door de verhuizing waardoor zijn gevoelige maag -en darmstelsel de kans kreeg om op te spelen. Dus ik weet persoonlijk niet of het door de verandering van het voer of doordat wij nu al een tijdje gesettled zijn in ons huis de situatie heeft verbeterd...
In ieder geval heel veel brterschap met Milow.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
BaasjevanMilo

ik heb vanochtend de dierenarts even gebeld.. met wat te doen..
die had 2 opties wat de oorzaak kon zijn.. idd giardia of een intolerantie voor zijn voeding opgebouwd.

Dierenarts gaf alleen aan dat die testen voor Giardia niet altijd even betrouwbaar zijn.. alhoewel de snaptest iets betrouwbaarder was maar nog niet compleet

Het plan is voor nu om het als Giardia te zien en het te behandelen als dat.. dus ik moet vanmiddag een kuur ophalen..
Mocht deze niet werken dan moet ik ander voer ophalen..
mocht dat niet werken dan zal t wel weer een bezoekje worden aan de dierenarts..

vond t op zich wel jammer dat ze weinig in een test zagen.. omdat die uitslag niet altijd 100% betrouwbaar was.. maar hij krijgt iig de behandeling ervoor

maar milo is nu wel een sneu beestje.. sinds gisteravond dan braken en dan weer diarree.. op dit moment weer ff rustiger..
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Maar daar ben je toch zelf bij?
Wat krijgt hij om de giardia te behandelen, ab?
Ik zou dat toch niet zomaar in mijn hond laten mikken zonder een duidelijke diagnose hoor, misschien is dit een telefoontje waard naar een andere da die wat welwillender is?

Sterkte met jouw mannetje in ieder geval, ik hoop dat hij zich snel weer goed voelt.
BaasjevanMilo

het was ook niet mijn voorkeur.. maar wil ik die test wel doen is die test er pas vrijdag.. ivm bestellen..

en dan doe ik m waarschijnlijk nog om zeker te weten,
Plaats reactie