Wie weet raad?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Wie weet raad?

Ongelezen bericht door lmolen »

Tijdens de laatste dagen van onze vakantie in Zeeland merkte ik dat Rico zijn piep weer ontstoken was.
Ik had helaas niets bij om dit te verzorgen ( wel veel bij maar dat net niet).
Toen we weer thuis waren wilde ik propusol gebruiken toen ik voelde dat het helemaal niet goed zat, zijn piep leek meer in zijn buik te zitten, en dat Hij er pijn aan had.
Toen ik die Zondag de dienstdoende DA belde zei deze dat als Hij niet sloom was, geen koorts had en gewoon at dat we dan maandag konden komen.
Hij bleek een fikse ontsteking te hebben en kreeg pijnstillers, antibiotica, propusol en moest om beter te genezen chemisch gecastreerd worden.
Wij kregen toen de waarschuwing dat we goed op zijn gewicht moesten letten want Hij zou er zwaarder van worden.
We hebben Hem op dieet gezet en geven er gekookte sperzieboontje bij.
Maar Hij heeft schijnbaar nog zo'n honger dat Hij zonder dat wij er erg in hadden deze avond een flink stuk van zijn kluif heeft opgegeten.
Het is zo'n kluif van geperst materiaal waar ze flink op moeten kluiven om er iets af te krijgen en dan in een heel groot formaat waar Hij eventjes de helft van binnen heeft gekregen.
Toen Berry met Hem uitging schrok Hij ervan dat Rico zo dik was tot wij achter het probleem met de kluif kwamen.

Nu is onze vraag als wij 60 gram voer per dag minder geven hoeveel boontjes moet Hij dan krijgen?
Groetjes Lucia
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Volgens mij is er geen richtlijn wat betreft het aantal bonen dat je erbij geeft,de sperciebonen hebben namelijk niet veel voedingswaarde en zorgen voor maagvulling.Je kunt de goedkoopste sperciebonen nemen maar wel eerst afspoelen ivm het zoutgehalte van boon in blik.
Zodat je hond niet het idee heeft dat hij niets gegeten heeft.

Mocht dit niet kloppen mag iemand anders het voor mij corrigeren.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik heb geen idee wat je precies zou moeten aanvullen.

Keo heeft in december een implantaat gekregen. Ik heb hem niet op dieet gezet, ben dezelfde hoeveelheid blijven voeren en toch werd hij duidelijk hongeriger. Hij is 2 kilo aangekomen, die mogen er nu langzaam maar zeker weer vanaf.

Hopelijk geneest Rico snel van zijn ontsteking :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

miranda schreef:Volgens mij is er geen richtlijn wat betreft het aantal bonen dat je erbij geeft,de sperciebonen hebben namelijk niet veel voedingswaarde en zorgen voor maagvulling.Je kunt de goedkoopste sperciebonen nemen maar wel eerst afspoelen ivm het zoutgehalte van boon in blik.
Zodat je hond niet het idee heeft dat hij niets gegeten heeft.

Mocht dit niet kloppen mag iemand anders het voor mij corrigeren.
Wij gebruiken diepvriesboontjes.
Dus als wij Hem 200 gram per dag geven zoe dat geen probleem mogen zijn?
Groetjes Lucia
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

esmoezie schreef:Ik heb geen idee wat je precies zou moeten aanvullen.

Keo heeft in december een implantaat gekregen. Ik heb hem niet op dieet gezet, ben dezelfde hoeveelheid blijven voeren en toch werd hij duidelijk hongeriger. Hij is 2 kilo aangekomen, die mogen er nu langzaam maar zeker weer vanaf.

Rico zit steeds qua gewicht tegen de grens aan, als we dan enkele dagen 20 gram per dag minder geven zit Hij zo weer op gewicht.
Maar nu met 60 gram minder blijft Hij honger houden.
Als Hij 38 kilo weegt is Hij perfect maar bij 40 kilo is Hij te zwaar.
Hij zat al op 40 kilo toen Hij bij de DA was voor de ontsteking. Dus als daar nog wat bovenop komt... :oops:
Groetjes Lucia
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Jesse is gecastreerd en kan blijven eten! Ook al heeft hij een kilo penslap op,toch staat hij al meteen weer klaar als wat hoort ritselen in de keuken. Hoort er denk ik ook wel een beetje bij...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

lmolen schreef:

Rico zit steeds qua gewicht tegen de grens aan, als we dan enkele dagen 20 gram per dag minder geven zit Hij zo weer op gewicht.
Hij zat al op 40 kilo toen Hij bij de DA was voor de ontsteking. Dus als daar nog wat bovenop komt... :oops:
O ja ik begrijp dat je hem niet aan wilt laten komen. Ik wou vooral aangeven dat Keo ook zonder dieet hongeriger werd door het implantaat. Blijkbaar toch een bijwerking van een (chemische) castratie. En dan in combinatie met het wat "slomer" worden ervan...
Sperziebonen zijn een goed idee, misschien dat ik die hier ook eens ga proberen!

Succes! :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

kiaora schreef:Jesse is gecastreerd en kan blijven eten! Ook al heeft hij een kilo penslap op,toch staat hij al meteen weer klaar als wat hoort ritselen in de keuken. Hoort er denk ik ook wel een beetje bij...
Dat doet Rico ook.
Vaak ligt Hij zo diep in slaap en als iemand dan de ijskast stilletjes open doet en we kijken naast ons dan staat Hij er al :D
Groetjes Lucia
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

esmoezie schreef:
lmolen schreef:

O ja ik begrijp dat je hem niet aan wilt laten komen. Ik wou vooral aangeven dat Keo ook zonder dieet hongeriger werd door het implantaat. Blijkbaar toch een bijwerking van een (chemische) castratie. En dan in combinatie met het wat "slomer" worden ervan...
Sperziebonen zijn een goed idee, misschien dat ik die hier ook eens ga proberen!

Succes! :)
Het schijnt heel goed te werken.
Succes ook met Keo zijn dieet :)
Groetjes Lucia
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ik zou hem 3x 100 gr geven aangevuld met de boontjes
en dan ga ik toch(maar dat doe jij al) voor verse bonen het zout kun je nog zo spoelen wat je wilt maar het zit toch in de bonen getrokken
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

laika schreef:ik zou hem 3x 100 gr geven aangevuld met de boontjes
en dan ga ik toch(maar dat doe jij al) voor verse bonen het zout kun je nog zo spoelen wat je wilt maar het zit toch in de bonen getrokken
Ja dat het zout toch in de boontjes is getrokken was ook mijn gedachte.
Groetjes Lucia
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Deetje »

Een hond af laten vallen is voor ons gevoel enorm moeilijk, zeker bij labjes, die altijd honger hebben.
Ik raad altijd aan om langzaam te beginnen. De eerste 2 weken 20 gram minder, dan 2 weken weer 20 gram minder en daarna altijd die 60 gram minder voeren.
Geen bonen geven. Is alleen vulling en zo houd je de maag vragen om eten.
Door langzaam te minderen, zal de maag ook minder vragen.
Sterkte ermee Lucia!

Groetjes Ineke (roermond) :wink:
Plaats reactie