Vanmiddag naar de DA

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

gelukkig geen kapotte kruisbanden.
ik hoop dat ze haar poot weer snel normaal kan gebruiken.
beterschap :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ze loopt weer helemaal op haar poot. Door de pijnstilling denk ik.
Ze loopt ook heel snel, zodat ze er maar even op hoeft te staan. Als ik haar langzaam laat lopen dan zie ik dat de poot naar binnen draait/afwikkeld. Nog niet goed dus, maar goed we zijn pas 1 dag verder, dus tot nu toe heel tevreden dat ze er weer op staat. :)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

In elk geval gaat het al wat beter......... duimen dat het herstel zich voorspoedig voortzet!!! :duimen:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn om te lezen :)
Ik hoop dat het snel weer goed komt met haar pootje.
Rianne

Ongelezen bericht door Rianne »

Net je verhaal gelezen...nou, dan schrik je wel even zeg als je opstaat en je hond ineens zo kreupel is :( Goed dat je er meteen mee heen bent geweest. Gelukkig dat het geen kruisbandletsel is. Sterkte en ik hoop dat het snel wat beter gaat met Sara!
samantha
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door samantha »

Gelukkig gaat het al wat beter.
Ik duim dat je meisje snel weer helemaal de oude is!
Afbeelding

:bruinpootje: Macho
:zwartpootje: DJ
:zwartpootje: Jack
:blondpootje: Tiesto
:zwartpootje: Jones
:blondpootje: Fudge

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Fijn dat het al beter gaat :) Hopelijk is het gauw helemaal goed :groteknuffel:
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Mijn dierenarts heeft gezegd dat ik gerust als Sara weer goed loopt (wat ze doet) 5-10 km met haar aangelijnd mag wandelen.
Vond ik zelf wat vreemd, rust lijkt me beter zolang ze pijnstilling krijgt.
Maarrrr, nu loopt ze dus te klieren met ons logeetje (Labrador). En dat lijkt me schadelijker dan aangelijnd wandelen.
Wat zouden jullie doen?
De twee liepen nu sprintjes te trekken door de tuin met een botje (pak 'm dan als je kan) :? Ik was daar niet blij mee.
Zou het kwaad kunnen, een uurtje rustig wandelen?
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Ik zou het zelf echt niet doen, hoe moeilijk ook om haar rustig te houden.. Hoe loopt ze vandaag verder? Zie je echt helemaal niets meer?

Maar ik vind een uur persoonlijk nu wel ver, bij artrose raden ze volgens mij toch even rust aan? Rechtlijnig bewegen, maar wel even wat beperkt.. Dat ze nu weer goed loopt, komt natuurlijk door de pijnstilling en dat is mooi :klasse: Maar ik zou zelf dus wel voorzichtig zijn nog met dan gelijk weer belasten..

Ik zou zelf goed kijken naar hoe ze loopt, zie je echt helemaal niets meer, dan zou je kunnen proberen om 15-20 minuutjes te lopen een keer of 6 per dag en dat rustig opbouwen.. Verder de dames niet zonder toezicht bij elkaar in de tuin, want dat rennen is inderdaad ook niet bevorderlijk ;-) Rechtlijnig wandelen is dan wel beter ja, maar toch zou ik zelf dat ook nog minimaal een paar dagen beperken..
Wellicht dat je ze beiden ook met wat denk-spelletjes bezig kunt houden..

:groteknuffel: in ieder geval voor jullie!
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ze loopt echt helemaal weer goed.
Vind het moeilijk haar rustig te houden, we doen nu al 4 dagen niks, dus ze heeft echt energie over.
En ik dacht, als de DA zegt dat ik gerust aangelijnd met haar mag lopen dan zal het niet veel kwaad kunnen.
Tis ook niet gezegd dat het artrose is hè? Dat zou kunnen.
Maar ik denk inderdaad dat zolang ze pijnstilling krijgt je niet goed kunt bepalen hoe het ermee is. Dus we doen deze week maar rustig. Hoe moeilijk ik dat ook vind.
En die twee hier hebben 2 weken lang niet naar elkaar omgekeken, geen enkel moment gespeeld. En nu moet er ineens zo nodig gespeeld/gerent worden :? Maar dat doen we dus maar even niet :wink:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik zou ook niet een uur gaan lopen, ik ga mee met Terra haar advies, zeker zolang zij pijnstilling heeft.
Zou het niet kunnen dat zij al langer pijn had en zij zich nu door de pijnstiller veel beter voelt en daarom ineens wel wil spelen?
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Roos schreef:Ik zou ook niet een uur gaan lopen, ik ga mee met Terra haar advies, zeker zolang zij pijnstilling heeft.
Zou het niet kunnen dat zij al langer pijn had en zij zich nu door de pijnstiller veel beter voelt en daarom ineens wel wil spelen?
Nee :wink:
Het zijn twee rustige labjes. Sara speelt alleen als ze uitgenodigd wordt door een ander enthousiast labje. Maar het logeetje is echt een rustige oudere hond die niet geinteresseerd is in een spelletje. Dan houdt Sara zich ook rustig. Ze liggen hier al 2 weken gewoon rustig te slapen :D
Dus ik vermoed ook niet dat ze erg vaak zo'n dol moment als vanmiddag zullen krijgen. :wink:
Plaats reactie