Ghost en Basco naar de da geweest vandaag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

roef schreef:sterkte renate,ik hoop dat de fysio en anabolen gaan helpen.
let er op dat anabolen de eetlust doen toenemen he,te veel gewichts toename is voor ghost nu een NONO.
maar mischien heeft de da dit al gezegt en moet je je niks van mijn wijsneuzigheid aantrekken :D :wink:
Daar heeft de da niks over gezegd dank je wel.
Ghost krijgt ongeveer 750gr barf per dag en meer krijgt die niet.
Ik zal als hij heel veel honger heeft hem wel wat fruit geven maar verder niks. Ik ben blij dat hij nu dun is ( ik vind hem mager maar volgens de da is hij precies goed nu ) dan is het niet zo heel erg om af en toe wat extra te geven ( binnen de perken natuurlijk )
renate
Speurneus
Speurneus

Allemaal nog maals ontzettend bedankt :knuffel:
Op het forum over herders gaven sommige mensen me het gevoel dat we niet genoeg deden voor ons ventje en dat doet zeer, gelukkig niet allemaal en zitten er ook veel mensen waar we wel steun aan hebben.
Ik ben blij dat de mensen hier ons wel allemaal steunen ondanks dat het over dh gaat en niet een labrador :knuffel:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Maakt niks uit hoor...herder of niet, het is en blijft sneu voor hem.
Gelukkig vind je hier steun.

We zijn er voor mekaar, om te helpen nietwaar!! 8)
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:shock: Dat vind ik wel erg dat ze op dat andere forum zo weinig begrip kunnen opbrengen. En je bent nu al nerveus en verdrietig genoeg........ Een hond is een hond, welk ras dan ook toch? Ik houdt van mijn ratje echt niet minder dan van de labjes hoor. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

renate schreef:Allemaal nog maals ontzettend bedankt :knuffel:
Op het forum over herders gaven sommige mensen me het gevoel dat we niet genoeg deden voor ons ventje en dat doet zeer, gelukkig niet allemaal en zitten er ook veel mensen waar we wel steun aan hebben.
Ik ben blij dat de mensen hier ons wel allemaal steunen ondanks dat het over dh gaat en niet een labrador :knuffel:
Vreselijk dat mensen je zo'n gevoel geven, neem van mij aan dat er genoeg mensen zijn die dat allemaal niet voor hun hond over hebben.
Ik hoop het niet, maar stel dat je toch de allermoeilijkste beslissing moet nemen....dan heb je er alles aan gedaan. En een Duitse Herder is een superhond net als de labrador je houdt van honden of niet zeg ik altijd en er kan een ras zijn dat je meer aanspreekt maar ik vind de DH een superhond het zou zo mijn volgende hond kunnen zijn net als de Rottweiler (daar heb ik er 2 van gehad)
Heel veel sterkte en ik duim heel hard voor Ghost :blondpootje:
Alice
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Aan een kant kan ik mij het gevoel van de mensen van het andere forum ook wel een beetje voorstellen hoor, je zult het allemaal echt niet kwaad bedoelen maar als ik lees dat jouw vriend 45 minuten met hem gelopen heeft of dat hij met Basco heeft gespeeld dan heb ik ook wel zoiets van :?
Dat doe je gewoon niet met een hond die er zo aan toe is, en dat wekt nu eenmaal irritatie op :oops:

En dan rijst bij mij nog de vraag hoe dit allemaal zo snel kan ineens.
Op 17-6 is er het vermoeden van hd en nu ruim een maand later gaat het zo slecht dat hij tegen het inslapen aanhangt.
Dan vraag ik mij ook af of je misschien niet beter wat eerder naar de da had gekund.
Zo kijk ik er eerlijk gezegd tegenaan maar dat neemt niet weg dat ik het wel harstikke rot vind, en in het bijzonder voor Ghost :(
renate
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Aan een kant kan ik mij het gevoel van de mensen van het andere forum ook wel een beetje voorstellen hoor, je zult het allemaal echt niet kwaad bedoelen maar als ik lees dat jouw vriend 45 minuten met hem gelopen heeft of dat hij met Basco heeft gespeeld dan heb ik ook wel zoiets van :?
Dat doe je gewoon niet met een hond die er zo aan toe is, en dat wekt nu eenmaal irritatie op :oops:

Op 17-6 is er het vermoeden van hd en nu ruim een maand later gaat het zo slecht dat hij tegen het inslapen aanhangt.
Dan vraag ik mij ook af of je misschien niet beter wat eerder naar de da had gekund.
Zo kijk ik er eerlijk gezegd tegenaan maar dat neemt niet weg dat ik het wel harstikke rot vind, en in het bijzonder voor Ghost :(
dat lopen is 1x gebeurd en daar heb ik mijn vriend ook flink over toegesproken en is niet meer gebeurd!
Dat spelen met Basco is samen op de grond liggen en in elkaars bek bijten, dus niet rennen en gek doen maar gewoon liggen en rustig samen spelen ( heb ik er volgens mij ook bijgezet ).
Deze dingen staan niet eens op het herder forum erbij, sommige vinden de artsen niet goed genoeg of zouden een lening afsluiten om alles voor de hond gedaan te hebben en sorry aan een lening ga ik niet beginnen, ik ga me niet diep in schulden steken.

Het is zo snel berg afwaarts gegaan na het bezoek aan de da!! Ze hebben zo aan zijn poten lopen trekken en doen dat het nu helemaal uit zijn fatsoen is. Toen is ook de erge pijn begonnen en de ellende. Daarvoor juist niet, toen zagen we aan zijn manier van lopen dat het niet goed zat maar toen was het niet zo erg als nu. toen liep hij nooit mank, had overal zin, kon lange wandelingen maken. Na de foto's en het trekken aan de poten is het manken begonnen, de ontzettende pijn, het niet kunnen lopen, de zin niet meer hebben. Als dat eerder was waren we al veel eerder gegaan maar ze hebben alles zo uit het fatsoen getrokken dat hij nu zoveel pijn en last blijft houden en dat het zo slecht gaat met hem.

En het kan dan misschien irritaties opwekken maar we doen verder niks raars met Ghost en dit is de situatie en ik kan er ook niks aan doen dat het in 1x zo erg is.

Sorry ga er even verder niet meer op in, heb het een beetje gehad nu.
Sta op het punt van breken en kan er echt verder niet veel bij hebben en heb geen zin om me te blijven verantwoorden en verdedigen.
Heb al zulke klote weken met Ghost en in de familie zijn zijn erge dingen gebeurd en kan dit er even niet bij hebben.
Hoop wel dat ik nu weer een hoop heb verduidelijkt
renate
Speurneus
Speurneus

de rest allemaal bedankt. Ik ga er even niet meer verder op in want kan het even niet opbrengen sorry :(
Kom er van de week nog wel een keer op terug
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

renate schreef:
Roos schreef:Aan een kant kan ik mij het gevoel van de mensen van het andere forum ook wel een beetje voorstellen hoor, je zult het allemaal echt niet kwaad bedoelen maar als ik lees dat jouw vriend 45 minuten met hem gelopen heeft of dat hij met Basco heeft gespeeld dan heb ik ook wel zoiets van :?

dat lopen is 1x gebeurd en daar heb ik mijn vriend ook flink over toegesproken en is niet meer gebeurd!
Dat spelen met Basco is samen op de grond liggen en in elkaars bek bijten, dus niet rennen en gek doen maar gewoon liggen en rustig samen spelen ( heb ik er volgens mij ook bijgezet ).
Deze dingen staan niet eens op het herder forum erbij, sommige vinden de artsen niet goed genoeg of zouden een lening afsluiten om alles voor de hond gedaan te hebben en sorry aan een lening ga ik niet beginnen, ik ga me niet diep in schulden steken.

Het is zo snel berg afwaarts gegaan na het bezoek aan de da!! Ze hebben zo aan zijn poten lopen trekken en doen dat het nu helemaal uit zijn fatsoen is. Toen is ook de erge pijn begonnen en de ellende. Daarvoor juist niet, toen zagen we aan zijn manier van lopen dat het niet goed zat maar toen was het niet zo erg als nu. toen liep hij nooit mank, had overal zin, kon lange wandelingen maken. Na de foto's en het trekken aan de poten is het manken begonnen, de ontzettende pijn, het niet kunnen lopen, de zin niet meer hebben. Als dat eerder was waren we al veel eerder gegaan maar ze hebben alles zo uit het fatsoen getrokken dat hij nu zoveel pijn en last blijft houden en dat het zo slecht gaat met hem.

En het kan dan misschien irritaties opwekken maar we doen verder niks raars met Ghost en dit is de situatie en ik kan er ook niks aan doen dat het in 1x zo erg is.

Sta op het punt van breken en kan er echt verder niet veel bij hebben en heb geen zin om me te blijven verantwoorden en verdedigen.
Heb al zulke klote weken met Ghost en in de familie zijn zijn erge dingen gebeurd en kan dit er even niet bij hebben.
Toen Noah pas geleden een onderzoek heeft gehad aan zijn heupen (foto's en onderzoek tijdens een roesje) heeft hij de 4 dagen erna ook erg last gehad van zijn heupen, niet willen lopen, moeilijk opstaan, slecht zitten. Ik heb toen ook meteen de DA gebeld om te vragen of dat wel normaal was, zij vertelde mij dat een hond met slechte heupen idd last kan hebben na zo'n onderzoek omdat ze best aan de heupen trekken, bij Noah ging het na 4 dagen beter maar Noah heeft dan ook gelukkig!! geen HD, maar door zijn losse heupjes had hij veel last van het onderzoek.
De orthopeed vertelde een week later dat het komt omdat onder een roesje de hond (natuurlijk) geen weerstand kan bieden tijdens het onderzoek, zonder een roesje uiteraard wel en zij zou dan voelen tot hoever ze kon gaan zonder e.e.a. te forceren. zij heeft toen een lichamelijk onderzoek gedaan terwijl Noah helemaal bij was en hij heeft toen geen last gehad na het onderzoek.

Dit om even het vetgedrukte uit te leggen :)

Nogmaals heel veel sterkte met je mannetje!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

renate schreef:de rest allemaal bedankt. Ik ga er even niet meer verder op in want kan het even niet opbrengen sorry :(
:groteknuffel:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

renate schreef:

Vlak voor Buddy's 10e verjaardag ging hij mank lopen met zijn rechter voorpoot. Een paar dagen aangekeken en toen het niet over ging zijn we naar de dierenarts gegaan. We kregen rimadyl mee en Buddy moest rust nemen. Als het na 1 week niet over was dan zouden we foto laten maken van zijn poot.
Het ging niet over, dus werd er foto gemaakt van zijn poot. Op de foto was te zien dat Buddy artrose had.

Dus Buddy ging mee naar huis, maar hij was niet meer zichzelf. Hij had ook ineens overal pijn. Wilde niet wandelen, kon niet eens zitten, niet staan en niet eens liggen. Elk beweging deed hem pijn. Hij hijgde ook veel en wilde het liefst blijven liggen. Zodra hij een beweging maakte jankte hij vreselijk.

We zijn meerdere malen keren naar de dierenarts geweest, verschillende medicijnen gehad maar niets hielp. Wandelen wilde hij niet. Dus alleen ff voor p&p en dan wilde hij weer naar binnen. Het kwam volgens hun ook door foto's maken want ze moesten ook aan zijn poot trekken enzo. Budje had later blijkbaar ook hernia.

Was zelfs zo erg dat we uiteindelijk (na 1 maand geloof ik) met de dierenarts hadden besloten als Buddy in het weekend niet zou verbeteren wij hem op de maandag moesten laten inslapen. Pff was vreselijk die tijd!

Zondag gingen we met Buddy naar het park waar hij altijd dolgraag was. Dus voor de laatste keer gingen we naar het park. Toen we thuis kwamen kreeg Buddy een opleving. Hij pakte sinds weken weer een speeltje in zijn mond en ging kwispelen!!! Hij had al 1 maand niet meer gekwispeld. We hebben toen natuurlijk besloten om hem nog langer bij ons te laten.

Daarna heeft het ongeveer 3 maanden geduurd voor hij weer de oude was. Nou ja, hij was niet meer hetzelfde als voor het foto's maken maar hij was er weer!! Hij kon weer alles doen.

Geef je Ghost Glucosamine/Chondroitine? Zo niet, dan zou ik er wel mee gaan beginnen. Het duurt wel een tijdje voor het begint te werken. Ik geloof iets van 6 weken tijd. Dit heeft bij Buddy heel erg goed geholpen.

Ik hoop dat dit in jullie geval ook zo is met Ghost. Heel veel sterkte en geef die arme stakker een dikke knuffel!!
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Je hoeft niets te verdedigen of verduidelijken/verantwoorden wat mij betreft.
Dit is alleen wat ik er van denk na het lezen van jouw posts.
Dat kan aan de manier van schrijven liggen of aan de interpretatie van het geschrevene, tis maar net hoe je het zien wilt :wink:

Veel sterkte voor jouw mannetje in ieder geval.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

renate schreef:de rest allemaal bedankt. Ik ga er even niet meer verder op in want kan het even niet opbrengen sorry :(

:knuffel:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Volgens mij had je voor dit te posten even de berichtengeschiedenis van renate moeten lezen. Zoals te zien is is zo beetje iedere dingetje wat mis is gepost op dit forum.
Beetje conclusies trekken achter een toetsenbordje is natuurlijk errug makkelijk. Soms gaat het langzaam soms gaat het snel, het blijft een levend wezen waar je geen control over hebt.

:groteknuffel:
heel veel sterkte
renate
Speurneus
Speurneus

@roos ik ga er verder niet meer op in heb wel genoeg aan mijn hoofd.

@allemaal dank jullie wel voor de steun en berichten en knuffels :knuffels:
Ik was gisteren ontzettend moe ( nog steeds ), kan bijna niet slapen en had even niet meer de energie om er verder op in te gaan.
Ik heb sommige een pb gestuurd die hier hun ervaring neer hadden gezet. Bedankt dat jullie jullie ervaringen wilde delen, ik hoop dat het bij ghost ook "gewoon" door de foto's is en dat hij straks weer vooruit gaat.
Morgen komt de Fysio en ben heel benieuwd wat we moeten en mogen gaan doen met ghost en wat zijn schema gaat worden en oefeningen.
Plaats reactie