Tot er een echtpaar naar mij toe komt en iets wil vragen over de labrador.De honden zaten nog netjes en bleven ook nog zitten. Chapeau.
We zaten even te kletsen en toen zei meneer:" Klopt het nou? Ze zeggen dat de bruine anders in elkaar steken dan de gele en de zwarte. Qua karakter , ze zijn moeilijker dan de andere kleuren.
Ik steek net een verhaal af dat het volgens mij niet klopt, het een kwestie van opvoeden is , en dat je bij de andere kleuren ook honden hebt, de een iets makkelijker dan de andere.
Op dat moment gaat Nino staan. Let wel, de andere twee bleven keurig zitten. Ik kijk Nino aan en zeg:" Nino zit" Waarop Nino blijft staan.
Ik zeg nog een keer , iets strenger:" Ninoooo zit!!"
Waarop hij zich met een doodsverachting op zijn zij gooit, op de rug rolt, zijn hele mannelijkheid met gespreide achterbenen ten toon spreidt en ligt de snuiven, te steunen, te piepen en weet ik wat allemaal niet.
Ik grijp hem bij zijn tuig en wil hem op de poten zetten. Waarop hij een soort van koprol maakt en weer joelend op zijn rug gaat liggen rollen.
Ken je dat gevoel?? Ongeveer 100 toeristen om je heen die zich helemaal bescheuren. En Toosje en Nulay, die nog steeds braaf zitten en naar Nino kijken met een blik van: " die bruine? Nooit doen, nooit aanschaffen, die hebben een steekje los. Hier het bewijs.
OOOOOO NINO