hijgen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

hijgen

Ongelezen bericht door roxy »

Als ik Jim uitlaat naar het park waar hij heerlijk los mag maar sommige stukjes vast vanwege de prutsloten :wink: waar ik dan net even geen zin in heb, hijgt hij vaak zo erg, tijdens het naar huis lopen zou je denken dat hij een uur heeft gewandeld, druk gespeeld oid maar dat is niet zo.
Echt heel intensief hijgen, tong uit zijn bekkie, en maar hijgen dat houd ook thuis nog even aan. Vraag me af of dat wel normaal is...?? Zo warm is het nu ook weer niet, vind het gewoon opvallen zijn koppie ziet er ook meteen heel anders uit kan niet zo goed uitleggen. Hij rent wel kleine stukjes heen en weer soms achter een stok aan of een verdwaalde bal van een hond maar daar lijkt hij dan na 20 minuten nog van te hijgen...
We hebben net 20 minuten gewandeld en hij ligt naast me te hijgen zijn buik heel zwaar op en neer. Toch komt hij nog met zijn balletje aangewandeld tussendoor ook. Maak me beetje zorgen of het moet normaal zijn :confused:
Jim is bijna 10 maanden en niet dik eerder mooi slank.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Het is voor ons niet warm, maar de honden hebben nog een flinke vacht en hebben het nu wel al warm. Zeker na een tijdje rennen en spelen zullen ze proberen warmte kwijt te raken door te gaan hijgen of door af te koelen in het water.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Hier wordt niet extreem gehijgd hoor, en zeker niet 20 minuten na een korte losloopwandeling nog.
Wat er wel normaal is weet ik niet, ik kan je alleen maar vertellen hoe het hier gaat :wink:
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

dat zou ik toch eens na laten kijken,
kan zijn dat er iets is met hart of longen maar ook pijn kan een oorzaak zijn (bijvoorbeeld in ellebogen).
een lab zal niet gauw laten merken dat hij ziek is of pijn heeft, dat is een teken van zwakte, pas als het heel erg wordt merk je vaak pas iets.
hoop dat alles toch oké is.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik zou het ook even na laten kijken.
Tis inderdaad niet zo warm. En zolang nog hijgen bij het thuis komen voor zo'n jonge hond na wat korte inspanning? Daar zou ik ook mijn vraagtekens bij zetten.
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Ik maakte me laatst ook zorgen over het hijgen en heb Qiki laten onderzoeken door de da. Hij kon niks vinden en zei dat het er wel ook het weer voor was... Nu ga ik liever een keer teveel dan te weinig, dus as je het niet vertrouwd zou ik gewoon even voor de zekerheid langs gaan, maar waarschijnlijk is het niets?
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Hijgen kan een uiting van pijn zijn :(
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Het is inderdaad moeilijk te bepalen, de ene hond hijgt meer dan een ander. Als hij echt meer hijgt dan normaal, zou ik wel even met je dierenarts bespreken.
Groetjes Lisanne
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Als ik merk dat hier te lang gehijgd wordt terwijl het buiten onder de 20 graden is, gaan de alarmbellen rinkelen. Bob heeft al geruime tijd een blessure en hijgt ook veel meer dan normaal. En ik herken inderdaad die 'vreemde' uitdrukking op zijn gezicht. Sinds deze week krijgt hij medicijnen die werken en ik merk ineens dat ik al ruim 2 maanden mijn eigen Bobje niet meer had :(
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik ga morgen denk ik toch even bellen, vind ook dat zijn koppie er anders uit ziet als hij zo hijgt kan niet zo goed uitleggen eigenlijk.
Moet zeggen dat ik verder niets aan hem merk hoor.
Maar dat hijgen ik weet het niet ik heb voorheen een klein hondje gehad die dat niet had dus heb geen idee of het iets betekend.

Bedankt voor het meedenken!
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Voordat Je gaat wandelen heeft Hij toch niet pas zijn eten gehad?
Ik zou inderdaad even naar hem laten kijken.
Groetjes Lucia
janny van emst

Ongelezen bericht door janny van emst »

Ik heb even mijn berichtje van 10 juni hieronder geplakt i.v.m. hijgen, misschien heb je hier iets aan:
Mijn Bono hijgde vorig jaar ook veel, ook had hij niet veel energie en dat is niet normaal voor een labje van 1,5 jaar. Naar de DA geweest, bloedonderzoek gehad, kwam niets uit. Toch doorverwezen naar Wageningen en bleek dat hij een maag-darmontsteking had. Het hijgen kan een uiting van pijn zijn! Na overstappen op hypo-allergene brokken (plus een kuurtje antibiotica) ging het beter en na enkele weken was het hijgen over.
Bij het liggen ging hij eerst met z'n voorpoten naar beneden en daarna met z'n kont ("bidden" noemde de internist dat). Normaal laten ze eerst de kont zakken. De combinatie van hijgen en "bidden" wees erop dat hij pijn had. Verder was hij vrolijk genoeg en de staart bleef maar kwispelen, maar dat zegt dus niets en zeker niet bij een lab! Ik zou in ieder geval in de gaten houden hoe hij zich blijft gedragen. groetjes!
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ik heb vandaag even kontakt gehad met de moeder van zijn broer :D die doet het ook.
Ik ga even letten op hoe Jim gaat liggen, ben nu net weer uit geweest met hem en nu heeft hij er geen last van, snap het allemaal niet zo erg.
Ik kijk het toch nog even aan en anders ga ik as maandag hij oogt idd niet ziek maar dat hoeft dan dus ook niet begrijp ik, mijn zoon vindt overigens dat ik overdrijf. Tja zo zie je maar hoe je er anders naar kunt kijken.

Jim heeft al hypo allergene brokken vanuit de fokker. En Jim heeft buiten energie voor 10 hoor, kan niet stoppen, dus daar is niets mis mee.
Ik laat weten hoe het gaat, bedankt nogmaals!
Plaats reactie