2e lab

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

2e lab

Ongelezen bericht door francis v »

zucht...ben nu al een tijdje zo wat dag en nacht internet aan het doorspitten om een herplaatser, blonde reu, bij mij een lekker leven te gunnen....maar op een of andere manier is het tot nu toe nog niet gelukt. :(

Tuurlijk kan ik geluk hebben net als Banjer destijds door marktplaats door te struinen en kijken of het wat is maar ik ben,na 3 keer bij een lab te kijken, erachter dat dat niet echt gaat werken. Dus bel ik her en der een fokker maar helaas geen herplaatsers, heb me ingeschreven bij NLV en ook naar labradorforum een berichtje gestuurd.
En nu...nu moet ik het gewoon van me afzetten al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Het is gewoon een kwestie van geduld hebben en dan op een dag kom ik mijn 2e lab tegen. Tuurlijk zou het geweldig zijn dat het op korte termijn zou gebeuren zodat de 2e lab ook nog wat kan leren van Banjer. Ach ik wil gewoon te graag..... :duimen:

Ik moest dit even van me afschrijven....

Groetjes van een ongeduldige :braaf:
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Wij hebben nu een logeetje voor een weekje (een bruine lab. teef van 2 jaar). Het gaat zo geweldig tussen haar en onze Venz. :verliefd1: We zullen haar vreselijk missen als ze weer naar huis gaat. Ook ik heb al zitten kijken voor een herplaatser teef. Maar ook nog niets gevonden. Voor een pup erbij is Venz nog te jong. Ook weet ik niet of het met een andere teef ook zo goed gaat. Maar het is zo leuk 2 labjes. Het is voor een hun feest maar ook voor ons. We hebben enorm van die 2 genoten. :verliefd1: Het lijkt wel of ze het beste in elkaar naar boven halen. We kijken dus rustig verder maar als het aan mij ligt komt ze morgen al :D. Venz zegt net dat hij het ook heeel erg gezellig vind. :dronken:
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Wel goed dat je niet over één nacht ijs gaat.
Het lijkt me ook best moeilijk om een 2e labje te zoeken, die ook nog eens moet klikken met je eigen labje

Succes, en hou vol. Dan komt er vast een kanjer op je pad :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Moet die met alle geweld blond zijn dan?
Er staat namelijk een snoepie in de herplaatshoek 8)

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... 9c#1316700" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Het is in iedergeval goed dat je niet zomaar de beslissing neemt, en de tijd neemt om op je gemak rond te kijken. :) Hebben wij destijds ook gedaan toen we er een herplaatser bij wilde. Zijn een paar keer gaan kijken bij verschillende labjes, maar was het steeds net niet. Totdat we naar Mac gingen kijken...(we hadden Zeros meegenomen, om zeker te weten dat het klikte tussen die 2) en we waren gelijk verkocht :verliefd1: En Zeros & Mac ook :D Toen we terug naar huis gingen om er nog even over na te denken etc. sprong Mac al gelijk bij ons in de auto, hij wilde graag alvast mee :lol:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

wij wilden er ook graag een herplaatser bij,kleur was niet belangrijk alleen dat de hond hier goed zou passen was een vereiste.

we hebben hier echt de tijd voor genomen en een paar honden ook in overweging genomen,maar dan bleek het toch niet te gaan of de hond had gezondheidsproblemen.
ook teleurstellingen als het op het allerlaatst niet door ging.

maar het is ergens goed voor geweest :D in februari na een grote teleurstelling(we zouden gaan kijken bij een teefje en die bleek op de dag van kennis making plotseling al herplaatst te zijn) attendeerde een mede member hier mij op het feit dat er bij een fokker een hond op de site(van een andere fokker) stond die herplaatst moest worden.
dit was james :verliefd1:
en na een snelle kennis making is james op 1 maart hier gekomen en we zijn hier iedere dag nog heel blij mee :)

wij zagen de periode van wachten en zoeken net als het wachten op een pup,dit doe je ook niet hals over kop.maar moeilijk is het wel en ook heel moeilijk is het om je verstand te blijven gebruiken :roll: gelukkig waren er dan hier members die mijn voeten op de vloer hielden :D
maar in het geval van een herplaatser kan het in eens heel snel gaan :wink:

sterkte met het wachten :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

bij Farbourne zit wel een zwartje van 13 mnd die herplaatst moet worden
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Op retriever rescue staat al een tijdje een mooi bruin meisje die een nieuw huisje zoekt. :wink:

Voor een blonde reu kijk ook eens op de asielsites, helaas komen er nog altijd veel te veel reuen in het asiel terecht.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Lunatic schreef:Moet die met alle geweld blond zijn dan?
Er staat namelijk een snoepie in de herplaatshoek 8)

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... 9c#1316700" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn hart ligt meer bij een blonde lab dan bij een zwarte. Vrienden van mij hebben 2 zwarte. Oprecht wereldhonden maar mijn hart gaat uit naar een blonde. En men zegt dat je het gevoel van je hart moet volgen toch.... Ik had gereageerd op Bruno maar die heeft inmiddels al een nieuw thuis gevonden; wat ik overigens voor Bruno geweldig vindt.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Els schreef:Op retriever rescue staat al een tijdje een mooi bruin meisje die een nieuw huisje zoekt. :wink:

Voor een blonde reu kijk ook eens op de asielsites, helaas komen er nog altijd veel te veel reuen in het asiel terecht.
Er staat bij dat ze inmiddels is herplaatst :wink:
(als je bij meer info kijkt)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

laika schreef:bij Farbourne zit wel een zwartje van 13 mnd die herplaatst moet worden
Ik heb al contact gehad met Farbourne en een mailtje gestuurd met mijn 'voorkeurspakket'. Ik heb alle fokkerssite's per provincie nagelopen (houd je wel van de straat :D ) maar nergens een blonde lab. Ik wacht rustig af. Heb ook al het aanmeldformulier Herplaatsers bij NLV ingevuld.
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

sharon66057 schreef:
Els schreef:Op retriever rescue staat al een tijdje een mooi bruin meisje die een nieuw huisje zoekt. :wink:

Er staat bij dat ze inmiddels is herplaatst :wink:
(als je bij meer info kijkt)
Klopt staat al enige tijd....hihih zegt de zoekende
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Er staan 2 jonge blonde labs die je via asiel+internet kunt zien. De een zou een castratie kunnen gebruiken en de andere heeft een kat gegrepen vanwege voernijd. Gezien luie huistijger zich heel prettig voelt bij Banjer (Banjer heeft respect voor Moos) en al wat op leeftijd is lijkt mij het niet handig om dan een lab in huis te nemen die niet helemaal 100% met katten kan omgaan.

Niet elke ongecasteerde reu is een ongeleid projectiel maar ik houd wel degelijk rekening met Banjer. Hij moet het ook naar zijn zin hebben en niet een reu die hem constant bespringt. Banjer staat tenslotte op de 1e plek.

Liever veel nachten over ijs dan een hond in huis nemen waarvan je nu al je twijfels hebt. Ik weet ook wel dat een hond zich moet settelen maar je moet wel een goed gevoel hebben/klik en ook vooral rekening houden met de overige dieren die al in dit huis wonen. Het moet niet zijn dat een heel huishouden zich aanpast naar de nieuwe hond...en moet juist anders om zijn (wel uiteraard rekeninghoudend dat de hond zich moet hechten aan ons).

Ik waardeer dat jullie de moeite nemen/hebben genomen om mee te denken en/of een reactie te geven. Dank jullie wel. :)
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Venz2011 schreef:. Ook ik heb al zitten kijken voor een herplaatser teef. Maar ook nog niets gevonden. Voor een pup erbij is Venz nog te jong. Ook weet ik niet of het met een andere teef ook zo goed gaat. Maar het is zo leuk 2 labjes. Het is voor een hun feest maar ook voor ons. We hebben enorm van die 2 genoten. :verliefd1: Het lijkt wel of ze het beste in elkaar naar boven halen. We kijken dus rustig verder maar als het aan mij ligt komt ze morgen al :D. Venz zegt net dat hij het ook heeel erg gezellig vind. :dronken:
Het is zo mooi gezicht als honden elkaar zo aanvullen. Je hebt geen tv meer nodig; je hoeft alleen maar naar die 2 harige kanjers te kijken :D .
Die Venz...hij wil wel :D en jullie ook dus dat komt helemaal goed. Een reu en teef is de beste combinatie zegt men.. :knuffel:

Pssstt Venz bazin is nu al aan het rondneuzen...dus je speelmaatje komt er binnenkort aan...you will see :wink: :liefde:
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Misschien dat je fokkers een mail kunt sturen dat je op zoek bent en of zij je kunnen helpen.
Sommige fokkers herplaatsen hun eigen honden en zetten dit niet op hun site,of zij weten van bevriende fokkers dat ze een herplaatser hebben. Dus ik zou zeggen...Trek de stoute schoenen aan en mail meerdere fokkers! :D :wink:
Plaats reactie