een nieuwe pup

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Nino&Toosje schreef:Ik ben vroeger ( toen ik nog jong was ) vaak meegeweest op jacht.
De honden die werden gebruikt waren Duitse staande ( kort en draadhaar) labradors en soms pointers.
Goldens zijn met ons nooit meegeweest, omdat ze vaak door hun vacht in b.v. bramenstruiken blijven hangen.
Ze zijn wel vaak bij de jachthondentrainingen te vinden , maar of ze ook echt in het dagelijkse leven mee op jacht gaan , ik denk niet veel Goldens.
Nulay is ook werktype, die springt b.v. uit zittende houding over een hek van 80 cm. Dat zie ik een golden eigenlijk ook niet zo snel doen.
de verdeling van goldens en labradors op jacht is gelijk (hier in BE dan).
de werklijnen kijken niet op een paar bramen of struiken.
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Tiene schreef:Ben toch wel benieuwd wie de fokker is, ik ken er ook één die bekend is op de WT en FT, mss gaat het hier over dezelfde?
waarschijnlijk wel, zie post hierboven over welke fokker
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Proficiat met je Golden, super honden, we hebben er jaren een gehad!! :verliefd1:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Gefeliciteerd!! Ik hoop dat het je alsnog lukt die vossenrode kleur te krijgen die je wilt :klasse:

en Goldens in het veld... tja, hier zeggen we massaal dat het echt Golden is als ze er een potje van maken en als hertjes rond gaan dansen als het te moeilijk wordt :lol: De meesten hebben 1 golden en stappen dan over op de "echte" retriever: labrador :lol: . Aan de andere kant zijn er genoeg die de top in de sport zeer zeker behalen, maar dat is voor een select groepje Goldens weggelegd. Labradors zijn wat meer volhouders dan Goldens en ook explosiever. Ach, het is de voorjager die de hond maakt he, succes :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Gefeliciteerd ! Mijn tante heeft goldens gefokt en vond het ook mega honden :verliefd1:
Wat een prachtige kleur heeft de vader van jullie nieuwe pup...

Heel veel plezier :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Mijn man gaat in de winter vaak jagen samen met 2 Labradors en 4 Goldens.En wie zijn de echte uitblinker.....de Goldens!Hangt natuurlijk van veel factoren af maar deze 4 zijn super.Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!!!
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

oooh wat leuk! De meeste goldens zijn idd erg werklustig. Nu het ergste. Afwachten!
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Hoi
2 voordelen heb je op al die mensen die menen dat een labrador beter is als een Golden 1 Je hebt een hele goede fokker uit gezocht en 2 Je moet je Pup nog krijgen en kan hem dus nog vormen .
Veel succes met je Puppy en doe Gerdy de groeten.
Afbeelding
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Gefeliciteerd Ray!!!!
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

gefeliciteerd hoor.
ik heb net even op de fokkers site gekeken mooie honden zeg!!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Lupos schreef:Gefeliciteerd!! Ik hoop dat het je alsnog lukt die vossenrode kleur te krijgen die je wilt :klasse:

en Goldens in het veld... tja, hier zeggen we massaal dat het echt Golden is als ze er een potje van maken en als hertjes rond gaan dansen als het te moeilijk wordt :lol: De meesten hebben 1 golden en stappen dan over op de "echte" retriever: labrador :lol: . Aan de andere kant zijn er genoeg die de top in de sport zeer zeker behalen, maar dat is voor een select groepje Goldens weggelegd. Labradors zijn wat meer volhouders dan Goldens en ook explosiever. Ach, het is de voorjager die de hond maakt he, succes :klasse:
Het zijn de donkere goldens, de "oude" kleuren dus.
En zeer goeie werkers.
Net zoals je zegt, het is de voorjager die het uit de hond moet halen. (en bij een hondje met passie is dat iets gemakkelijker)
Plaats reactie