ik wist het wel..
-
Terra5
- Speurneus

bedankt voor alle knuffels
Die zijn dankbaar in ontvangst genomen 
Ik ben gister avond en vanmiddag eventjes kort met Terra op een andere plek wezen lopen. Ze heeft nu gelukkig wel echt zin om te lopen
Ze heeft dan ook nog best een beetje tempo, maar dat is dan puur op wilskracht. Je ziet namelijk dat ze wel moeite heeft met lopen en na stukje zakt het tempo weer in.. Vanmiddag even kwartiertje in het bos aangelijnd, op de terugweg kreeg ze echt last van d'r linker voorpoot.. Maar die dame heeft zo'n wilskracht. Ze doet me nu heel erg denken aan toen ze net geopereerd was aan d'r knie. Toen mocht ze nog maar 5 minuutjes, maar ze liet dan duidelijk merken dat ze verder wilde lopen en dan ging ze ook echt vaart maken..
Komende dagen dit maar even volhouden, wat vaker eruit om klein stukje te wandelen. Dan moet ze langzaamaan wel minder pijn gaan krijgen en kunnen we als het goed is ook steeds een klein stukje verder lopen. Mocht ze begin van de week nog evenveel last hebben, dan moesten wel terug naar de DA. Maar voorlopig vind ik het al fijn dat ze in ieder geval zelf wel weer WIL lopen
Voor de rest is ze erg moe en ook wel wat misselijk door de Rimadyl. We hangen nu samen naast elkaar op de bank, wel zo gezellig.. komt het griepje van het vrouwtje toch nog goed uit
Ik ben gister avond en vanmiddag eventjes kort met Terra op een andere plek wezen lopen. Ze heeft nu gelukkig wel echt zin om te lopen
Komende dagen dit maar even volhouden, wat vaker eruit om klein stukje te wandelen. Dan moet ze langzaamaan wel minder pijn gaan krijgen en kunnen we als het goed is ook steeds een klein stukje verder lopen. Mocht ze begin van de week nog evenveel last hebben, dan moesten wel terug naar de DA. Maar voorlopig vind ik het al fijn dat ze in ieder geval zelf wel weer WIL lopen
Voor de rest is ze erg moe en ook wel wat misselijk door de Rimadyl. We hangen nu samen naast elkaar op de bank, wel zo gezellig.. komt het griepje van het vrouwtje toch nog goed uit
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
jolien
- Hele grote hondenneus

Jeetje wat vervelend allemaal Tamara
Ik heb zelf ook ervaring met de producten van puur, je hebt ze vaak zowel in druppel vorm als in tabletten. Rosa heeft een tijd puur-rug gehad en dat heeft haar zo goed geholpen dat ze het nu niet meer hoeft te krijgen. Pien geef ik puur-osteo voor haar knie, in tablet vorm.
Veel strekte in ieder geval, hopelijk gaat het lopen met Terra snel weer beter
Ik heb zelf ook ervaring met de producten van puur, je hebt ze vaak zowel in druppel vorm als in tabletten. Rosa heeft een tijd puur-rug gehad en dat heeft haar zo goed geholpen dat ze het nu niet meer hoeft te krijgen. Pien geef ik puur-osteo voor haar knie, in tablet vorm.
Veel strekte in ieder geval, hopelijk gaat het lopen met Terra snel weer beter
-
Els
- Speurneus

Max kan ook niet meer mee op lange wandelingen en de rustperiodes worden steeds groter. Voor lange afstanden of als we op vakantie gaan leen ik een Doggy ride, hij krijgt een halve apotheek. Momenteel staat ie op atrimove en teunisbloemolie en dat lijkt goed te gaan. De ene dag gaat soepeler dan de andere.
Na een dagje haven is hij compleet gesloopt en heeft 2 volle dagen rust nodig om weer bij te komen. maar ach, zoals Geritte ook al zegt: zolang hij nog stralende oogjes heeft is het goed.
Na een dagje haven is hij compleet gesloopt en heeft 2 volle dagen rust nodig om weer bij te komen. maar ach, zoals Geritte ook al zegt: zolang hij nog stralende oogjes heeft is het goed.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
Boukje
- Hele grote hondenneus

-
Terra5
- Speurneus

Thanks meis! Inmiddels hebben we elkaar even gesprokenBoukje schreef:Hé meid, probeerde je te bellen, maar kan je niet bereiken![]()
Dus hier even een berichtje.
Vind het echt sneu dat Terra zo'n last heeft en dan ook nog eens het pijnstiller probleem heeft ivm haar slokdarm.
Hele dikke knuff voor jullie en bel je het weekend wel even.
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory

-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Doen weTerra5 schreef:Thanks meis! Inmiddels hebben we elkaar even gesprokenBoukje schreef:Hé meid, probeerde je te bellen, maar kan je niet bereiken![]()
Dus hier even een berichtje.
Vind het echt sneu dat Terra zo'n last heeft en dan ook nog eens het pijnstiller probleem heeft ivm haar slokdarm.
Hele dikke knuff voor jullie en bel je het weekend wel even.We spreken snel even wat af
- bubbles
- Hele grote hondenneus

-
Terra5
- Speurneus

Ik ben gister ochtend ook weer begonnen met Primeval Gelatinaat, ze heeft dat ook al eerder gehad.. Hopelijk gaat ze er hier ook baat bij hebbenbubbles schreef:Wat een zorgen heb je dan weer.....
Ik geef hier Gelatinaat van Primeval, ze loopt echt soepeler, ik blijf het ook geven aan onze oudere dame. Het is poeder dat door het voer kan.
Veel knuffels!
Gister avond wilde ze zelfs al een klein stukje in een drafje, het lijkt er in ieder geval op dat ze zich al ietsjes beter voelt en dat de Rimadyl wel iets doet
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory

-
Terra5
- Speurneus

Vandaag helaas weer terug geweest naar de DA. Het ging de afgelopen dagen niet zo goed met Terra
Lopen ging wel ietsjes beter, ze wilde in ieder geval wel weer en kan ook best stukjes in draf.. 20 minuutjes wandelen gaat wel weer en daar heeft ze ook weer plezier in, dat doen we nu 4 á 5 keer per dag 
Maar ik vond haar gedrag binnen niet ok, ze ademde wat zwaar en was niet zichzelf. Ze toont niet ernstig ziek ofzo en wilde ook wel gewoon met Danouk spelen, maar ik merkte dat het niet helemaal goed gaat.. Ik vermoedde al dat d'r slokdarm/keel weer opspeelde en was vandaag al begonnen met extra maagmedicatie. Maar ik wilde voor de zekerheid, ivm mogelijke longontsteking, toch dat er naar d'r longen werd geluisterd. Die klonken gelukkig helemaal prima
Maar mijn gevoel was wel juist, Terra heeft erg veel last van haar maag. Maag deed zeer bij onderzoeken en d'r slokdarm is weer geïrriteerd. Komt waarschijnlijk dus door de Rimadyl. De Rimadyl moeten we nu gaan afbouwen, kijken hoe dat gaat. Verder krijgt ze nu, naast de Omeprazol, ook 7 dagen Ulcogant.
Lang met de DA gesproken over wat nu allemaal mogelijk is en dat is niet heel veel helaas. De combinatie van pijnstillers met haar slokdarmverlamming (en daardoor maagproblemen), is gewoon erg vervelend. Het zal zoeken zijn naar een goed evenwicht, waar Terra zich het best bij voelt.
Ik neem Terra nu even wat meer mee met andere uitstapjes, vanmiddag eventjes met haar op een terrasje gezeten. Is ze er toch even lekker uit, samen met het vrouwtje, van dat soort uitstapjes samen met mij geniet Terra altijd wel vol
Maar ik vond haar gedrag binnen niet ok, ze ademde wat zwaar en was niet zichzelf. Ze toont niet ernstig ziek ofzo en wilde ook wel gewoon met Danouk spelen, maar ik merkte dat het niet helemaal goed gaat.. Ik vermoedde al dat d'r slokdarm/keel weer opspeelde en was vandaag al begonnen met extra maagmedicatie. Maar ik wilde voor de zekerheid, ivm mogelijke longontsteking, toch dat er naar d'r longen werd geluisterd. Die klonken gelukkig helemaal prima
Maar mijn gevoel was wel juist, Terra heeft erg veel last van haar maag. Maag deed zeer bij onderzoeken en d'r slokdarm is weer geïrriteerd. Komt waarschijnlijk dus door de Rimadyl. De Rimadyl moeten we nu gaan afbouwen, kijken hoe dat gaat. Verder krijgt ze nu, naast de Omeprazol, ook 7 dagen Ulcogant.
Lang met de DA gesproken over wat nu allemaal mogelijk is en dat is niet heel veel helaas. De combinatie van pijnstillers met haar slokdarmverlamming (en daardoor maagproblemen), is gewoon erg vervelend. Het zal zoeken zijn naar een goed evenwicht, waar Terra zich het best bij voelt.
Ik neem Terra nu even wat meer mee met andere uitstapjes, vanmiddag eventjes met haar op een terrasje gezeten. Is ze er toch even lekker uit, samen met het vrouwtje, van dat soort uitstapjes samen met mij geniet Terra altijd wel vol
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory

-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Hè, ik denk na een drukke dag eens even op het forum kijken en zie ik dit.
Wat ontzettend rot dat ze door de rimadyl nu meer last heeft van haar andere klachten. Geen goede combi dus die twee aandoeningen wat betreft medicatie.
Laat haar maar lekker genieten van andere uitstapjes inderdaad, gewoon lekker vaak een terrasje pakken samen.
Hoop dat jullie een goed evenwicht kunnen vinden in het kunnen en doen van Terra.
Sterkte meid en beterschap voor je kanjer.
Laat haar maar lekker genieten van andere uitstapjes inderdaad, gewoon lekker vaak een terrasje pakken samen.
Sterkte meid en beterschap voor je kanjer.
- bubbles
- Hele grote hondenneus