Labrador pup aanschaffen?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Van het weekend is een lab van vrienden van ons op bezoek geweest. Heel veel positieve dingen natuurlijk, maar we zagen ook gelijk twee grote nadelen van een hond. Wij hebben parket vloer in de kamer liggen, na een paar rondjes te hebben rondgerent zat deze vol met krassen :( . en nadat de lieverd weer weg was hebben we overal in het huis alleen nog maar haren gevonden. Het baasje zei dat dit door het hele jaar heen zo erg is :shock:. Dat vonden we toch wel wat minder.
Daarnaast hebben we wel onwijs veel plezier met het beestje gehad.

Heeft iemand tips voor de haren en het krassen?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Muiske schreef:Van het weekend is een lab van vrienden van ons op bezoek geweest. Heel veel positieve dingen natuurlijk, maar we zagen ook gelijk twee grote nadelen van een hond. Wij hebben parket vloer in de kamer liggen, na een paar rondjes te hebben rondgerent zat deze vol met krassen :( . en nadat de lieverd weer weg was hebben we overal in het huis alleen nog maar haren gevonden. Het baasje zei dat dit door het hele jaar heen zo erg is :shock:. Dat vonden we toch wel wat minder.
Daarnaast hebben we wel onwijs veel plezier met het beestje gehad.

Heeft iemand tips voor de haren en het krassen?
En dan heb je nog niet eens baggerpoten en loopsheid/groene spetters ervaren :lol:
Tja, een hond brengt ook een bende mee in huis... Maar die van mij ruien niet het hele jaar door hoor. Dat is periodes, maar dan moet ik ook echt aan de bak om geen tapijt in de woonkamer te krijgen :?
Mijn moeder heeft ook parket en die waxt het elk half jaar, dan zie je van de krassen niets meer en beschermd het parket tegen krassen. Denk er wel aan dat het het eerste jaar voor je hond erg glad is wat niet zo goed is voor zijn pootjes. Bedekken met een stuk tapijt is dan wel aan te raden!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Hier liggen overal kleden op de houten vloer. Terwijl een houten vloer niet eens zo glad is. Zeker nu James nog jong is, maar sowieso zijn ze sinds Bob niet meer opgeruimd.

En inderdaad wat Lupos zegt.... Bereid je vooral voor op natte honden/poten en blubberspetters :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:D en vergeet niet dat je vanaf nu matglas hebt en neus afdrukken op je raam :lol:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Oef en wat dacht je als ze gedronken hebben, hier ligt standaard een handdoekje naast de drinkbak.. als ze gedronken hebben, dan kan ik ze achterna lopen om de vloer te drogen :roll: Wij zeggen altijd als we de vloer echt gedweild hebben; hebben we weer 5 minuten een schone vloer :D

Je huis zal inderdaad wat sneller vies zijn, als je een hond/lab hebt.. maar o wat krijg je er heeeel veel voor terug :verliefd1:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Het is precies zoals de voorgangers zeggen,
"Een hond/lab hebben is erg leuk :verliefd1: maar.............je huis is absoluut geen 'droomhuis' meer! :wink:
Haren: verwijder je door iedere dag te stofzuigen :zuigen:
Krassen kun je voorkomen door een tijd lang je vloer te bedekken (ook goed voor de gewrichten van je hond) en je hond aanleren rustig te zijn in huis. :braaf:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

En dan hebben we het nog niet gehad over de hondenluchtjes in huis, de aangevreten stoelpoten / vloerkleedjes / plinten en alles wat een creatieve pup kan verzinnen :D Hier in huis is geen keukenhanddoek of theedoek meer te vinden met een lusje eraan, overal staan half afgevreten hondenmanden (ik heb 4 labs), ook een heel charmant gezicht, vooral met die hondenkleedjes erin vol met gaten, er zwerft overal afgekloven hondenspeelgoed rond, de tuin zit vol gaten, in de loop der jaren zijn er steeds meer traphekjes in huis gekomen, ook in de tuin verschijnt op steeds meer plekken gaas in een poging nog iets te redden, wij hebben in de bijkeuken een speciale kapstok met riemen, waxjassen, laarzen e.d. wat voor heerlijke luchtjes zorgt als je door die deur binnenkomt, als ik even boven ben geweest, hebben ze allemaal stiekem op de bank c.q. stoelen gelegen en kan ik die eerst schoonmaken, zo kan ik nog wel even doorgaan :twisted: :twisted:
Ik zou zelf mijn lieverds voor geen miljoen willen ruilen voor een schoon en opgeruimd huis, maar weet waar je aan begint!! Een hond brengt heel veel lusten, maar ook lasten. Het is echt niet allemaal rozengeur en maneschijn!!

Hanneke
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Oei, dat moet ik maar niet laten lezen door mijn wederhelft, dan is het straks einde hond. haha.
Ikzelf heb er geen problemen mee, de gezelligheid van zo'n hond maakt alles goed natuurlijk.
We waren van plan om een kleedje te halen voor onder de salon tafel. Misschien dat we voor de eethoek dan ook een kleed moeten halen, daar willen we ook de plek voor de hond gaan maken. De rest moet allemaal wel gaan lukken, stofzuigers en swiffers doen wonderen :)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wij raden onze pupkopers ook altijd het eerste jaar goedkope vloerbedekking neer te leggen over je gladde vloer en als je dat dan doet doe er dan plastic onder voor het door lekken 8)
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Deetje »

Een pup is niet zindelijk, dus plasjes en poep zul je ook weleens vinden.
Ook een volwassen hond kan weleens ziek zijn en overgeven of diarree hebben.

Dingen die ik als hond moet onthouden.

De gemeentelijke afval ophaaldienst steelt geen spullen van ons.

Ik moet niet plotseling opstaan als ik onder de koffietafel lig.

Ik moet mijn speelgoedjes niet onder de ijskast rollen en ook niet onder de bank of het bed

Ik moet het regenwater uit mijn vacht schudden, vòòrdat ik het huis binnen ga.

Ik moet niet het eten van de katten opeten. Niet voordat ze de kans hebben gehad het op te eten, en ook niet nadat ze het uitgekotst hebben.

Ik moet niet in dooie zeemeeuwen, vissen, krabben enz. rollen, alleen maar omdat ik het luchtje zo lekker vind.

Die knapperige dingen in de kattebak, hoe smakelijk ook, zijn geen eten.

De luier-emmer is geen koekjesblik.

Ik moet niet meer op mijn baasjes tandenborstel kauwen en hem dat niet vertellen.

Ik moet niet meer op krijtjes of pennen kauwen, en zeker niet meer op de rooie, anders denken mijn baasjes dat ik bloed.

Als ik in de auto zit, moet ik er niet meer op staan dat het raam openblijft als het buiten regent.

Wij hebben geen deurbel. Ik moet derhalve niet iedere keer blaffen als ik er één op de TV hoor.

Ik moet niet meer mijn vrouwtjes ondergoed jatten en er mee door de hele achtertuin dansen.

De bank is geen washandje. De schoot van mijn baasje en vrouwtje zijn dat ook niet.

Mijn hoofd hoort niet in de ijskast.

Ik moet niet meer in de agent z'n hand bijten, wanneer hij m'n vrouwtjes rijbewijs en kenteken aanpakt.

Ik moet niet meer een touwtrekspelletje doen met mijn baasjes ondergoed als hij op de WC zit.

Ik moet geen tandenfloss met pepermuntsmaak meer uit de prullenbak in de douche opeten, omdat ik anders zo'n raar touwtje uit m'n poepert heb hangen.

Ik zal rollen in de bagger niet meer als een optie zien, vlak nadat ik in bad geweest ben.

Mijn neus in iemands kruis duwen is geen acceptabele welkomstgroet.

Ik zal niet meer op iemand's been raggen, alleen maar omdat ik dat op dat moment het beste vind om te doen.

Ik zal niet meer in mijn baasjes gezicht windenlaten, terwijl ik op het kussen naast zijn hoofd lig te slapen.

De toiletpot is geen grenzeloze watervoorraad en het feit dat het stortwater soms blauw is, wil dit niet zeggen, dat het dan schoner is.

Ik moet niet meer midden in de huiskamer mijn kruis gaan likken als er visite is.

De visite die komt, komt niet alleen voor mij.

De kat is geen pieppoppetje. Dus als ik met hem speel, en hij maakt dat geluid, is dat meestal geen goed teken.

Ik moet de kat niet als kussen gebruiken in de bank.

Als mijn baasjes hun jas aantrekken, wil dit niet altijd zeggen dat ik mee mag. Het heeft dus niet altijd nut om bij de deur te gaan staan wringen om als eerste buiten te kunnen.

Als er iemand valt is dit geen teken dat diegene wilt spelen.

Ik moet niet meer dwars door de hordeur heen lopen, alleen maar omdat ik geen kruk zie zitten.

Ik moet niet denken dat elke lege fles een nieuw speeltje voor me is.

Ik moet onthouden dat ik dit lijstje wel nooit helemaal zal leren onthouden
Dakota

Ongelezen bericht door Dakota »

Whahah echt super leuk! Heel herkenbaar ook:P
Mees
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mees »

hahahaha Mees is 9 weken en herken al zoveel ervan :lol:
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Wat leuk allemaal :D Vida is nu bijna 7 maanden en kan geen water of modderplasje in of ze ligt erin, in de modder liefst plat op haar buik, ook al is het plasje nog zo klei :twisted: :twisted: Verder haren inderdaad en ook wij hebben vloerbedekking over de vloer gelegd het eerste jaar. We hebben geluk dat we het eerste jaar tijdelijk wonen want ze heeft ook al wat deurposten geproefd :wink: . Iedere sok buiten de wasmand neemt ze mee haar bench in. Ze heeft ook al 2 tubes VSm zalf opgegeten maar gelukkig geen schade ervan ondervonden op wat diarree na.

Maar boven alles Vida is een schat en iedereen genioet met volle teugen van haar streken. Maar t opvoeden valt niet altijd mee, zo krijgen wij het trekken aan de riem bijna niet afgeleerd en ook als er in het bos of park meerdere mensen zijn vindt ze het moeilijk om op ons te focussen en loopt ze weleens van ons weg.

Als jullie echt graag een hond willen dan wegen deze nadelen niet zo zwaar, maar bedenk wel dat dit de realiteit is van hondenbezitters en zeker die van Labjes. :verliefd1:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

O jaaaaaaaa, die lijst! :lol: Dit is hem helemaal: http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... +onthouden" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Dit is allemaal zo herkenbaar en zo waaaaaaaaar. :lol: :D

Maar je zou toch niet meer zonder kunnen :verliefd1:
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding