Hier verdwijnen ze 's avonds in de vaatwasser.
Als de vaatwasser vol is, dan doe ik ze 's avonds afwassen in het sopje wat ik gebruik voor het aanrecht en fornuis af te doen.
Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008 Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Wij hebben metalen voerbakken die in de vaatwasser gaan. Slechts 1 a 2 keer per week (vaker staat ie niet aan). Verder spoel ik de voerbakken alleen af wanneer ze niet goed schoongelikt zijn ofzo.
Elke dag in de vaatwasser of tussendoor even met een sopje. En de waterbakken schuur ik regelmatig uit (met sop en een metalen pannensponsje). Dit, sinds ik een keer een verhaal heb gelezen over een hond die een allergische reactie kreeg. Na heel lang zoeken bleek dat te komen door de aanslag in zijn waterbak, die dus nooit werd schoongeboend, alleen maar iedere keer vers water erin. Toen dacht ik ... oeps en sindsdien schrob ik ze zo af en toe eens uit
Laboriginals schreef: Na heel lang zoeken bleek dat te komen door de aanslag in zijn waterbak, die dus nooit werd schoongeboend, alleen maar iedere keer vers water erin. Hanneke
Dat klopt! Het lijkt net of er een vettig laagje in de bak zit.
Wij hebben roestvrij stalen bakken en als je met je vingers door de 'lege' waterbak gaat voel je dat laagje. En dat kan er al na een dag inzitten.
Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008 Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Bij het afwassen (met Dreft) doe ik dit als laatste. Doe dat wel niet zo vaak, 1x in de 2 weken ofzo. Maar natuurlijk worden de bakken wel dagelijks gewoon gespoeld met water.
Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.