zout water, wanneer is het genoeg?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

zout water, wanneer is het genoeg?

Ongelezen bericht door Marlyn »

zout water is nogal gevaarlijk zegt iedereen.
maar wat is dan precies te veel?
en hoe ga je er mee om.

als jazzy langs het water gaat lopen, hopelijk zwemmen (met 1 van ons natuurlijk)
is het dan noodzakelijk dat je hem snel afdroogt of afspoeld of wat dan ook?

extra water geven misschien? hoelang zwemt joun lab in zout water?

hoop dat jullie het nog een beetje snappen ;)
Jazzy (L)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ben benieuwd waar je dit gehoord of gelezen hebt? Zout op zich is idd niet goed voor de hond, maar of zeewater verkeerd is? Tabor heeft idd in het begin ffies geproeft, maar tis idd niet lekker. Ik droog hem verder alleen af voordat we de auto ingaan en krijgt dan ook wat water (ik heb zelf ook altijd dorst op het strand, dus ik vond dit geen gek idee:p evengoed tabor vind het prachtig.
Ik hield rekening met de minuten da thij mocht lopen hoelang we op het strand waren. Vooral het mulle zand is niet goed om doorheen te lopen, maar aan de waterlijn is het zeker niet erg. En als je labje al lekker het water in wilt zou ik gewoon even opletten als ze jong zijn. Dit meer omdat het toch gek is die golven en als ze wel het zwemmen daar gaan leren dan is het dieper in het water gaan en terug komen best zwaar. Tabor vind het stiekem toch een beetje spannend en gaat liever niet te ver (eigenlijk ook niet op stil water hoor:p) maar samen gaat het oke, merk ik wel als we terug gaan naar het strand dat hij wat pieperig is omdat ik dan iets harder ga of hij het er zwaar mee heeft. Geef er verder geen aandacht aan maar houdt mn tempo wel wat rustiger.
Maar zeker als ze ouder zijn heb je volgens mij niet ergens rekening mee te houden hoor, ze drogen met dit weer ook gewoon goed op, ze zijn wat zanderig:p Maar ik was Tabor daarna bijvoorbeeld niet..

Dus gewoon lekker van genieten;) Veel plezier!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Nou, ik ben daar niet zo moeilijk mee hoor.
Bob is een enorme zwemmer en apporteert ontzettend veel ballen uit het zeewater. Zolang hij niet uitgebreid staat te drinken maak ik me geen zorgen.
Tijdens het zwemmen krijgen ze uiteraard zout water binnen, maar ik zou hem dus nooit bewust laten drinken.

Zeewater is goed voor de vacht, dus Bob wordt gewoon afgedroogd maar niet afgespoeld 8). Thuis of in de auto staat zijn normale water voor als hij nog wat wilt drinken.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Op zich is het zwemmen in zout water niet slecht, maar het binnenkrijgen/drinken is niet goed.
Het enige advies wat ik je kan geven is "Hou het in de gate, dat je pup niet (teveel) drinkt van het zoute water.
Verder wil ik even een advies geven met betrekking op het strand.
Laat je pup niet in het losse 'strand' zand lopen. Ze is nog erg jong en het lopen in het losse zand is niet goed voor de gewrichten. Haar skelet is nl. nog niet 'stevig' genoeg. :wink:
Fijne vakantie!!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik raad je zowiezo af om met je pupje nu al naar het strand te gaan. Net zoals Diny al zegt: kijk in godsnaam uit voor de poten en gewrichten. Ook niet even, gewoon niet doen.
Dat zwemmen komt ook vanzelf wel, als je nu dingen gaat forceren heb je later spijt.

Mijn reu gaat wel aan de dunne van teveel zeewater, maar onze oppas-reu weer niet. Zal per hond verschillen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Zout water is heerlijk voor de vacht en niet zo goed om te veel van te drinken. Maar mijn ervaring is dat ze dat ook echt niet doen hoor. Gewoon lekker vers water daarna, moet op zich prima zijn.

Maar net als Els en Dinie al aangeven is het lopen op het (mulle) zand wel heel erg slecht voor je pup. Dus niet doen en wachten tot ze minimaal 1 jaar is.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Zout water is juist heerlijk voor de huid en de vacht, dus lekker laten zwemmen als hij dat wil. Inderdaad wel uitkijken dat hij niet te lang in het rulle zand loopt, maar langs de vloedlijn, op het harde zand, kan prima hoor!
Jazzy is natuurlijk nog maar 3 maanden, dus het is al snel te veel voor hem, dus ook uitkijken dat je hem niet te lang laat lopen. Maar als je bv een bolderkar meeneemt, kan hij daar lekker inzitten ( en waarschijnlijk slapen....)
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Dat zout water niet goed is komt ondat mensen vroeger hun hond een lepel zout op de tong deden om hun hondcte laten braken na iets verkeerds te hebben gegeten. Dan ging de hond spugen. Na enkele incidenten waarbij honden overleden na zo'n behandeling wordt geadviseerd dit niet meer te doen.
Ze zullen uit zichzelf niet gauw zout water drinken want dat is vies. Uiteraard krijgt je hond bij het in zee spelen wel wat zoutwater binnen, let daar dus op (hij kan wat gaan braken).
Een jonge hond moet niet in mul/los zand lopen, dus niet in de duinen maar ook niet op zandverstuivingen in het bos.
Til hem erover en laat hem lekker op het natte harde zand lopen. Uiteraard niet te lang, maar dat mag wel.
Ene...alles met mate
veel plezier
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier een hond die gek was op zeewater drinken :roll:
Dit hebben we gelijk vrij snel op kunnen lossen door na elke renpartij/apporteerpartij en regelmatig tussendoor water uit een fles te laten drinken (zo had hij geen behoefte meer om het zoute water te drinken waar hij ontzettend van aan de race ging)

Verder is het water idd super voor de vachten, ze ruiken zo schoon en voelen zo heerlijk zacht :verliefd1:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Mees
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mees »

Ik woon vlakbij het strand.
Ik ga dan met Mees erheen, til hem lekker naar het harde zand.
Hij gaat dan even lekker spelen met de pup van een vriendin, hij heeft momenteel nog niet de behoefte om het water in te gaan, ik denk dat je dit aan hem zelf over moet laten.
Meestal na 10/15min komt die naast me liggen en gaat die lekker slapen, en kan mn dochter nog even lekker spelen en na een uurtje gaan we richting huis.
Ik neem wel altijd vers drinkwater mee, maar dat is meer mn eigen gedachte ik neem nl. ook voor mezelf drinken mee:p
Plaats reactie