Von schreef:@ Desdemona, ik heb het gewoon nog even aan mijn DA gevraagd en de reden waarom hij het met een "appelboortje" heeft gedaan is dat ze dan meer zekerheid hebben van wat ze weghalen!
Met een dunne naald prik je er snel doorheen met de kans dat je bijvoorbeeld vetweefsel meezuigt waardoor de biopsie verkeerd kan worden beoordeeld.
De stukjes die zijn weggehaald bij Luna worden nu in plakjes gesneden en daardoor kunnen de cellen beter worden bekeken

Ah okay goed dat je het nog even heb nagevraagd! Ik vond het al zo vreemd dat bij mijn hond met een hele dunne naald wat cellen zijn afgenomen. Máár....dit bultje was heel klein, ik denk 1-2 cm groot. Het was ook bijna weg toen het werd aangeprikt, maar bloedde wel als een rund, toen wist ik eigenlijk al genoeg dat dit geen gewoon wratje was.
Met twee dagen wist ik dus ook dat het een mastceltumor was, wat was ik geschrokken!
Ik hoop dat je snel iets hoort, en ook dat het snel weggehaald kan worden. Ik liet het woensdags aanprikken, vrijdag de uitslag en dinsdag al onder het mes. Het is echt een rot tumor en kan ook terugkomen.
En afhankelijk van de plaats of het breed weggehaald kan worden want dat moet echt.
Ik ga meeduimen voor je en kijk hier elke dag wel even hoe de stand is.
Succes meid!