Kan een hond verkouden zijn?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Donja

Kan een hond verkouden zijn?

Ongelezen bericht door Donja »

Sinds gister zit tara veel te sniffen, het lijkt een beetje op niezen. Ze blaast zeg maar heel hard adem uit haar neus. Ook loopt er snot uit haar neus, wel helder van kleur. Nu vraag ik me af of ik me zorgen moet maken en langs de DA moet gaan of dat dit wel normaal is en vanzelf over gaat. Ze is verder gewoon levendig, eet en drinkt goed...
Oh en nog wat anders... Gister ontdekte ik een klein bultje op haar kop. Het heeft gewoon de kleur van haar huid en is geen teek.. Het lijkt wel een beetje op een harde puist ofzo alleen dan zonder roodheid of iets. Ze heeft er ook geen pijn aan. Ik kan het allen niet uitdrukken. Oke beetje ranzig verhaal zo maar herkend een van jullie dit?
Jelmer-vr

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Het niezen kan ook door het weer komen.. Gras, bloemen, pollen etc.
Fido doet dit ook hoor.. Kan voor zover ik weet geen kwaad..

Ontstoken haarzakje ofzo ?? Geen idee anders.. Lijkt me ook niet iets om me zorgen om te maken hoor :D
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Het kan een grasaar zijn en dat is wel ernstig. Voor de zekerheid zou ik zeker even naar de DA gaan.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Jelmer-vr

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Wat is een grasaar ??? Nooit van gehoord ?
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=50104" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

even in de gaten houden is dit na een paar dagen nog zo even naar de da gaan, de neus van een hond is een heel complex iets
al me kinders uitgevlogen
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Chester was afgelopen jaar zo veel aan het niezen. Onze DA zei dat het een soort kennelhoest, verkoudheid is maar dat het niet erg was. Hij was wel ingeent maar ja ook mensen die de griepprik krijgen kunnen nog ziek worden.
Verder had hij er geen last van. Hij sliep wel veel maar was verder vrolijk.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Bah eng verhaal van de grasaar.
Wist wel dat het geen fijn spul is en daarom houden we tara daar altijd bij weg... Kan me dus niet voorstellen dat ze dat heeft. Het bultje heb ik net nog even aan mijn moeder laten zien, die dacht ook dat het niks ernstig was. De verkoudheid of wat het dan ook wezen mag kijk ik nog maar even aan. Als het zondag nou nog niet over is of erger wordt ga ik toch maar even naar de DA. Bah wist niet dat een hond nog zoveel vreemde kwaaltjes kon hebben.., was toch handig geweest als ze konden praten en mij konden vertellen wat ze voelen... Ik voel me nu echt elke keer zo'n overbezorgde moeder (en dat terwijl ik geen kinderen heb).
Plaats reactie