En vandaag was het dan eindelijk gelukt! Regenjas mee, laarsjes mee en natuurlijk Tabor mee:) Dacht een leuke oefening in steadyness
Eenmaal aangekomen ging de jas algauw uit, jeetje wat werd het ineens warm! Maar wel blij dat ik mn laarzen aangedaan had:p
Van de 8 mensen die trainen in dit groepje waren er maar 3, waarvan een van de baasjes een hond als versterking meegenomen had. Een mooi labje van 3, was dan ook een erg mooi voorbeeld!
Het plan was om alleen te kijken hoe de les gaat en wat de honden leren. Maar omdat er zo weinig hondjes waren mochten we meedoen!
Zo leuk! De training werd gegeven in het Purmerenderbos. Daar zijn we wel al een aantal keer geweest, maja dan mocht Tabor lekker spelen en los lopen. Dat was nu dus anders. Hondjes aan de lijn en aan het werk. Och dat was lastig om dan zit, wacht en op te letten! Het gras was veel interessanter en al die geurtjes! Dan is het toch ook veel makkkelijker om erbij te gaan liggen
Eerst moesten we met een aantal naast elkaar volgen, daarna om de beurt vooruit en weer terug komen. Zeker voor een eerste keer vooruit sturen deed Tabor het echt SUPER goed
Dan in een paar (voorjager 1 en 2), de een gooit (hond wacht netjes) en de ander laat zijn hond het apport halen. En omgekeerd. Het wachten was ineens wel weer erg moeilijk met de dummie (wij moesten nl eerst gooien), maar dat Tabor eenmaal aan de beurt was haalde hij het apport erg netjes!!! Oke niet zo netjes als ik de mensen hier op het forum de honden het apport zie brengen want bij ons wordt nog steeds vol enthousiastme de dummie geshowd:p Maargoed, hij brengt hem nu wel netjes terug (Tabor vind het naar de dummie toerennen het leukste, en daarna zijn ook de luchtjes weer zeeeer interessant, maar nu niks daarvan. Bracht de dummie super goed terug
Een stukje verderop gingen we 'staan' oefenen, dat beherst Tabor eigenlijk wel, maar vreemde omgeving dus wie weet... Hij deed het keurig! Was wel een vervelend vliegje wat hem zat te plagen/ prikken dus dat verstoorde de oefening best. Maar toch netjes:)
En daarna los met de hond lopen om hem daarna bij je roepen (Tabor was wel aan het rondneuzen maar bleef eigenlijk zo goe dbij me dat ik hem niet eens bij me hoefde te roepen
Daarna zijn we naar weer een ander gedeelte gelopen om te zoeken. Er werd een dummie in de bosjes gelegd (hond zie dit niet) en dan werd het zoek commando gegeven. Wij gingen als laatste, dan kon Tabor rustig kijken.. Nou dat rustig konden we vergeten, hij werd dol enthousiast en nieuwsgierig wat die hondjes daar in de bosjes deden! Piepen, trekken...
Maargoed, in zn totaliteit deed hij het als 9,5 mnd jonge hond toch ERUG netjes
Nu weet ik dus zeker dat Tabor het echt niet verkeerd doet! Want als ie wat meot doen, dan doet ie het echt top
Maar aan de steadiness gaan we werken... netjes zit en wacht
Op de terugweg was Tabor helemaal totallloss