Hond los

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hond los

Ongelezen bericht door Lupos »

Vanmorgen de vouwfiets ingeladen en alle meiden mee. Het gewone losloopleven is weer begonnen nu Mees en Juna loops-af zijn, heerlijk

Via een dijk rijd ik naar het losloopgebied. Ineens schiet er een Rottweiler de weg op met zijn staart tussen de poten. Ik ga vol op de rem en de hond rent voor me uit over de N-weg. Geen mens te zien die achter hem aanzit
Met mijn alarmlichten aan rijd ik rustig achter de hond aan. Ik kan hem moeilijk aan zijn lot overlaten. In mijn achterhoofd ben ik al aan het bedenken wat ik doe als ik hem weet te vangen, maar vooralsnog is stoppen zinloos. De hond is in paniek en heeft er flink de kuierlatten in! Ik besluit om breder op de weg te gaan rijden, zodat er niemand achterop mij voorbij kan stuiven en zo de hond plat rijdt. Ook tegemoet komend verkeer remt gelukkig af.
Na 3 kilometer komen we een dorp verder aan. De Rottweiler rent nog steeds door. Langzaam gaat de snelheid eruit. Hij wordt moe. Ik rijd hem voorbij en zet mijn auto dwars op de weg. Alsof hij snapt waar het om gaat blijft hij naast mijn auto staan. Uitgeput is hij. Hij heeft een mooie lederen halsband met penning. Helaas staat alleen zijn naam erop. Django heet deze kanjer. Ik praat rustig tegen hem en pak zijn halsband. Hij wordt zelf ook rustig en staat uit te hijgen naast me, maar maakt geen aanstalten meer om te vluchten. Ik zie geen spoor van agressie dus dat is fijn. We staan schuin tegenover een dierenzaak en ik besluit erheen te gaan, omdat ik hem moeilijk bij mijn drie meiden achterin de auto kan proppen. Daar staat een vrouw die zich gelijk over Django ontfermt. Ik hoop dat zijn baas gevonden wordt en dat hij goed terecht komt, al gaf de vrouw aan dat als er geen baas voor hem komt, ze hem wil houden. We hebben afgesproken dat ze me belt als ze meer weet.
Daarna even Pieter gebeld "schat ik heb een Rotteweiler gevonden" zijn reactie? "oh jeetje niet weer" :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Wat goed van jou. Die hond heeft door jou zeker veel geluk gehad. Nu maar hopen dat er een baasje is.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Ahh, wat zielig voor deze hond! Wel een hele goede reactie van jou, en hopelijk vindt hij zijn baasje terug :)
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Zo, super gedaan! :klasse:
Ik hoop dat zijn baasje gauw gevonden wordt.
Afbeelding
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

wow, dat is nog eens n belevenis! hopelijk wordt ie gauw opgehaalld door zn baas!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Jeetje levensgevaarlijk :shock: Wat goed van je zeg! Er zijn zoveel mensen die dat niet zouden doen. Heb je al wat gehoord??

Echt super van je! :D
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Top gedaan joh!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Charella schreef:Jeetje levensgevaarlijk :shock: Wat goed van je zeg! Er zijn zoveel mensen die dat niet zouden doen. Heb je al wat gehoord??

Echt super van je! :D
Jep, ben net gebeld! De hond logeerde bij mensen langs die dijk waar hij bij mij de weg op kwam. Van oorsprong woont hij in Alkmaar, dus hij is sowieso een eind uit de richting! Maar goed, hij is terecht en ik hoop dat Django en zijn baasjes beiden nog een fijne vakantie zullen kunnen vieren :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
BeerBalou

Ongelezen bericht door BeerBalou »

:klasse: :klasse: :klasse: :klasse: :klasse: :klasse:
Verder niks te melden.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ooo gelukkig eerst dacht ik bij de naam django he die ken ik maar dat is een stafferd
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

:klasse: :applaus: :klasse:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Goed gedaan :klasse:
Gelukkig is hij weer herenigd met zijn baasjes :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Pfff goed afgelopen, je moet er niet aan denken wat er gebeuren kan.............. goed dat je je ermee bemoeid hebt hoor! :klasse:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Wat heeft Django een mazzel gehad dat jij achter hem aan ging zeg. Toppie hoor. Nog mooier is natuurlijk dat z;n baasje weer gevonden is :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Wat goed! Gelukkig is hij weer goed terecht gekomen!
Groetjes Lisanne
Plaats reactie