Ja, lekker
Heel veel bultjes/uitslag op de buik + grotere bulten?!!?
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
Roos
-
Zootje
Ziva is gewoon fit en heeft nergens last van hoor! Maar het zit er al zo lang, en zo af en toe heeft ze dagen dat ze het open probeert te krabben of bijten dus ze heeft er af en toe wel last van..
Van dr prik of antibiotica enzo daar lijkt ze geen effecten van te ondervinden als bijwerkingen ofzo.. Ze blijft lekker vrolijk en fit gelukkig
De prik is iets van anti allergie of zoiets (staat in het paspoort weet ik zo niet exact)
Vond het in ieder geval heel fijn dat deze DA (steeds een ander, grote praktijk
) de tijd nam en het er totaal nog niet goed uit vond zien.. De afgelopen keren vonden de DA namelijk dat het niet erg was en tsja goed namen ook weinig tijd..
Ze heeft nu gekeken of het schimmel was of iets dergelijks maar dat was het ook niet.. Dus nu even afwachten..
Ukkie ligt nu lekker te slapen op de bank
Van dr prik of antibiotica enzo daar lijkt ze geen effecten van te ondervinden als bijwerkingen ofzo.. Ze blijft lekker vrolijk en fit gelukkig
De prik is iets van anti allergie of zoiets (staat in het paspoort weet ik zo niet exact)
Vond het in ieder geval heel fijn dat deze DA (steeds een ander, grote praktijk
Ze heeft nu gekeken of het schimmel was of iets dergelijks maar dat was het ook niet.. Dus nu even afwachten..
Ukkie ligt nu lekker te slapen op de bank
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Zootje
-
Zootje
We zijn weer wat verder.. Vanmorgen hebben we een allergietest laten doen bij Ziva..
Ze moest daarvoor onder narcose dus ze is nu nog wat suf en moe maar anders werd het wat te veel.. Er waren 14 prikken die ze moest krijgen en vervolgens mocht ze ook niet op die plek liggen dus we waren wel blij dat ze onder narcose was..
We hebben wel gezorgd dat we er continu bij mochten blijven dus Ziva heeft ons continu gezien en ik heb haar lekker continu geknuffeld en geaaid zodat ze rustig bleef...
Nou goed, 14 prikken om 14 soorten te bekijken.. Nu blijkt dat ze allergisch is voor mijten (5 verschillende soorten) o.a. huisstofmijt, hooimijt en nog mijten die in eten zitten zoals in grote zakken brokken en zakken/pakken met koekjes..
We waren goed bezig dat ze al op vlees stond want brokken mag ze dus ook niet meer.. En de koekjes moeten we invriezen zodat de mijten dood gaan en dan mag ze die wel hebben..
Daarnaast denkt de DA ook nog aan een voedselallergie, dus de komende 2 weken mag ze niets anders als kivo + medicijnen en dan moeten we terug komen..
Medicijnen van 70 euro per 2 weken.. Pfffff... Atopica 100 mg, heeft geen bijwerken althans wel eventueel braken in het begin maar niet blijvend.. Deze medicijnen zal ze de rest van dr leven houden, hopelijk kunnen we wel gaan afbouwen richting om de dag en vervolgens om de 3 dagen maar dat is even afwachten..
We konden ook prednison kiezen, dat is goedkoop.. Maar op lange termijn niet goed voor de hond.. Werd ons verteld dat ze dan kaal zal worden later, dik, maar vooral ook dat ze snel infecties zou krijgen en wonden zouden niet meer goed helen... Dus de keuze was heel snel gemaakt voor het andere medicijn..
Ze ligt nu lekker bij mij op bed te slapen.. Wordt vandaag even geen klussen voor mij maar lekker met Ziva knuffelen
Ze moest daarvoor onder narcose dus ze is nu nog wat suf en moe maar anders werd het wat te veel.. Er waren 14 prikken die ze moest krijgen en vervolgens mocht ze ook niet op die plek liggen dus we waren wel blij dat ze onder narcose was..
We hebben wel gezorgd dat we er continu bij mochten blijven dus Ziva heeft ons continu gezien en ik heb haar lekker continu geknuffeld en geaaid zodat ze rustig bleef...
Nou goed, 14 prikken om 14 soorten te bekijken.. Nu blijkt dat ze allergisch is voor mijten (5 verschillende soorten) o.a. huisstofmijt, hooimijt en nog mijten die in eten zitten zoals in grote zakken brokken en zakken/pakken met koekjes..
We waren goed bezig dat ze al op vlees stond want brokken mag ze dus ook niet meer.. En de koekjes moeten we invriezen zodat de mijten dood gaan en dan mag ze die wel hebben..
Daarnaast denkt de DA ook nog aan een voedselallergie, dus de komende 2 weken mag ze niets anders als kivo + medicijnen en dan moeten we terug komen..
Medicijnen van 70 euro per 2 weken.. Pfffff... Atopica 100 mg, heeft geen bijwerken althans wel eventueel braken in het begin maar niet blijvend.. Deze medicijnen zal ze de rest van dr leven houden, hopelijk kunnen we wel gaan afbouwen richting om de dag en vervolgens om de 3 dagen maar dat is even afwachten..
We konden ook prednison kiezen, dat is goedkoop.. Maar op lange termijn niet goed voor de hond.. Werd ons verteld dat ze dan kaal zal worden later, dik, maar vooral ook dat ze snel infecties zou krijgen en wonden zouden niet meer goed helen... Dus de keuze was heel snel gemaakt voor het andere medicijn..
Ze ligt nu lekker bij mij op bed te slapen.. Wordt vandaag even geen klussen voor mij maar lekker met Ziva knuffelen
-
BeerBalou
-
renate
- Speurneus

Basco is ook allergisch voor verschillende mijten.
We sprayen nu 1x per half jaar alles in wat van stof is met mijten dodende spray.
Ook basco zit op vers. Nu heeft hij bijna nooit meer last alleen tegen de tijd dat de spray is uitgewerkt begint de jeuk en dan sprayen weer en dan is het na 1 à 2 dagen over. Basco krijgt overigens geen medicatie hiervoor.
Heel veel beterschap voor ziva en ik hoop dat die nare bulten snel weg trekken.
We sprayen nu 1x per half jaar alles in wat van stof is met mijten dodende spray.
Ook basco zit op vers. Nu heeft hij bijna nooit meer last alleen tegen de tijd dat de spray is uitgewerkt begint de jeuk en dan sprayen weer en dan is het na 1 à 2 dagen over. Basco krijgt overigens geen medicatie hiervoor.
-
Koor
- Hele grote hondenneus

-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
Zootje
Waar kan ik die spray ergens kopen Renate ik heb net bij de boerenbond gekeken en bij de huisdiervoordeelshop maar kan deze niet vinden.. Heb jij enig idee waar ik dat kan krijgen?renate schreef:Basco is ook allergisch voor verschillende mijten.
-
rimanime
- Speurneus

Is je iets verteld over hyposensibilisatie ? Ik ben in mei begonnen (eigenlijk te laat in het seizoen) om Lola te enten. Toevallig vandaag weer een enting gezet. Ze wordt ingespoten met de stoffen waar ze allergisch voor is (o.a. 7 soorten mijt). Of het resultaat heeft kan pas op zijn vroegst in het voorjaar gezegd worden. Ik hoop dat ze het hiermee gaat redden zodat de Atopica e.d. niet (meer) nodig zijn. Misschien iets om te overwegen. Ik lees elders dat Ziva op een stoffen kussen ligt. Ik zou deze zeker vervangen voor leer o.i.d. (bijv. Biabed) Als er ergens mijten in zitten 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
renate
- Speurneus

Ik heb nu acarosan spray. Deze is nu niet meer verkrijgbaar bij de dermatoloog. Ik weet zo niet meer welke die andere was die ik heb gehad en waar ik die had gehaald. Ik moet binnenkort weer nieuwe spray gaan halen dus als ik andere mijtenspray vind dan laat ik weten waar ik die heb gehaald.Zootje schreef:Waar kan ik die spray ergens kopen Renate ik heb net bij de boerenbond gekeken en bij de huisdiervoordeelshop maar kan deze niet vinden.. Heb jij enig idee waar ik dat kan krijgen?renate schreef:Basco is ook allergisch voor verschillende mijten.
-
Irene
- Speurneus

Helaas werkt dit niet bij alle honden, hoop dat het bij Lola gaat helpen.rimanime schreef:Is je iets verteld over hyposensibilisatie ? Ik ben in mei begonnen (eigenlijk te laat in het seizoen) om Lola te enten. Toevallig vandaag weer een enting gezet. Ze wordt ingespoten met de stoffen waar ze allergisch voor is (o.a. 7 soorten mijt). Of het resultaat heeft kan pas op zijn vroegst in het voorjaar gezegd worden. Ik hoop dat ze het hiermee gaat redden zodat de Atopica e.d. niet (meer) nodig zijn. Misschien iets om te overwegen. Ik lees elders dat Ziva op een stoffen kussen ligt. Ik zou deze zeker vervangen voor leer o.i.d. (bijv. Biabed) Als er ergens mijten in zitten
Sem kreeg eigenlijk van elke inspuiting steeds meer jeuk, want als het goed is moet je steeds ietsje meer in kunnen spuiten.
Hij zit nu, jammer genoeg, ook op Atopica. (Cyclosporine als werkzame stof)
Sterkte met Lola, Rinske.
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.