Ligt het aan mij of...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ligt het aan mij of...

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Afgelopen zaterdag had ik een verjaardag, gezellig in een schuur bij iemand (lekker handig niet in huis al die rokers), muziekje er bij die net niet te hard stond en hapjes en drankjes.
Ik kom daar zit daar een allerschattigst geel labpupje op de oprit (niet van de jarige, die heeft een JR), ach wat leuk dacht ik nog.
Binnen de jarige feliciteren en ik ben er nog niet achter wie de baasjes zijn van de pup, die rustige scharrelt overal. Tot hij toch echt in slaap valt, wakker schrikt en blaft en dan ahhh dat zijn dus de baasjes...
Okey mensen komen van verder weg en hebben een baby bij zich, ik denk nog mooi, die zullen wel op tijd weggaan.. Maar niet is minder waar, ze blijven tot 0.45 uur, de pup loopt al die tijd rond, wordt door mensen geknuffeld maar ook gevoerd met kaas, worst en borrelnootjes.. Dan nog een paar grote mergpijpen om het toch nog "verantwoordelijk" te maken..
Op een gegeven moment heeft de jarige wel een hondendeken opgehaald en heeft tie heel even geslapen maar toch... Daar denk je als baasjes zelf toch aan??
Maar toen ik begreep dat ze de baby "gewoon" in de auto hadden ipv in huis in 1 van de 3 slaapkamers en ze de baby na het voedden gewoon in de harde muziek lieten zitten weet ik niet wat ik zieliger vond, de baby of de pup...

En wat ik ook niet begrijp is dat voeren... Wordt er niet meer aan baasjes gevraagd of de hond dat mag hebben?
Het valt me steeds meer op, zeker bij iemand als ik (die zo'n "zeikerd" is) die niet wil dat mijn hond wat van tafel krijgt van anderen.... En als je er wat van zegt zijn de opmerkingen niet oké, als dat jou wens is als baasje respecteren we die, nee dan is ahhh wat zielig, mag hij dan niks hebben enz enz enz enz....

Dus, ligt het aan mij of was dit een gevalletje we hebben al een jong gezin daar kan makkelijk een pup bij die we gewoon aan z'n lot overlaten en dan over 6 maand tot 2 jaar de deur uit doen omdat hij zo onhandelbaar is??
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Jeetje, wat raar allemaal zeg :? Wie gaat er nou zo met een pup om :confused: en wie laat er in godsnaam een baby achter in zijn auto. :shock: Erg zielig voor de baby & de pup. :cry:

Vind het ook raar dat mensen ongevraagd een hond gaan lopen voeren met van alles en nog wat. Zou het ook niet fijn vinden als dat bij onze honden gedaan zou worden :)
Brave

Ongelezen bericht door Brave »

ronduit zielig gewoon! dat doe/deed ik niet eens met mijn meiden toen ze zo klein waren en nu nog niet!
en ik zou echt boos worden op mensen die mijn hond van alles en nog wat voeren tijdens een feestje! gewoon in zijn etensbak en gewoon het voer wat hij hoort te krijgen dat kunnen ze geven aan hem!

arme kinderen zeg ik zo vaak tegen mijn man maar nu arme klein beesie! wat zal hem nog meer te wachten staan in zijn jonge leventje? :?
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Typisch gevalletje van:

huisje, boompje, kindje, oh ja daar moet een hondje bij
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Wat raar zeg :(. Ik had laatst bij mij een BBQ waarvan een stel vrienden ook hun labje hadden meegenomen (1 jaar). Die hadden gewoon een mandje bij en zeiden heel duidelijk dat de hond geen eten mocht krijgen als we aan het BBQ'en waren.
Dus vind het heel onverantwoordelijk zoals die mensen met hun pup omgaan..
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Helemaal apart :? :confused: :? :confused: . Die mankeren echt meer dan 1 vijs!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

RaymondC schreef:Typisch gevalletje van:

dat wilde ik net ook zeggen.
Verschrikkelijk.
Afbeelding

bedankt Sharon !
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

even mijn kin uit de kruip ruimte hijsen :shock:

en verder ga ik maar even op mijn vinger zitten :eusashhh:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Verschrikkelijk verhaal.
Maar mensen vinden mij vaak weer een tut, dat Rover nog niet oneindig mag lopen/spelen en eten.
Hij is niet breekbaar, krijg ik dan te horen. :eusashhh:
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat raar zeg :? Ik geef een hond nooit wat te eten behalve als de eigenaar zegt dat het wel mag. Ik zou dan nog alleen hondenvoer geven en niet zo gauw 'mensen eten'
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Baby en pup allebei zielig
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Jutta schreef:
RaymondC schreef:Typisch gevalletje van:

dat wilde ik net ook zeggen.
Verschrikkelijk.
Inderdaad... En het viel me ook op dat iedereen het even leuk vond op de verjaardag maar hoe verder de avond vorderde hoe meer mensen zoiets hadden van "goh, zou je niet eens met baby en pup naar huis gaan"
maar er moest persé gewacht worden tot 0.00 uur tot de jarige echt jarig was... TE sneu...
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

ronduit beschamend en onverantwoord. Hoe krijg je het in je hoofd om zo'n pupje zomaar wat te laten rondscharrelen.... dan moet je niet bedenken wat die allemaal kan opeten om nog maar te zwijgen dat ie verloren kan geraken.... enz..... :evil:

Dat zie je weer van op 1 kilometer gebeuren.... dat is inderdaad een hondje dat binnen een jaar of zo in een asiel belandt omdat ie zo onhandelbaar is en waarschijnlijk dan ook nog lastig is tegen het kindje.... Vele mensen hebben tegenwoordig al de grootste moeite om 1 kind op te voeden. ze moeten er dan zo nodig dikwijls nog 2 of 3 hebben en daar moet dan ook nog een pupje bij.... uiteindelijk ontaardt dan alles .... de kinderen worden onhandelbaar en de hond is onhandelbaar en die moet dan natuurlijk weg ..... héééél erg zielig en ronduit irritant allemaal ! Hoort waarschijnlijk bij onze hebberige weggooimaatschappij.... :mad: :? :cry:
Laatst gewijzigd door wobbetje op 16 aug 2011, 21:17, 4 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

roef schreef:even mijn kin uit de kruip ruimte hijsen :shock:

en verder ga ik maar even op mijn vinger zitten :eusashhh:
wat ben je toch ook een ransbak miranda :P

en ook nog ff inhoudelijk, ik vind een baby in de auto laten eerlijk gezegd veel erger dan een pup die wat rondscharrelt. Het kan zijn dat ik het niet goed lees, maar ik zie nou niet echt iets waarvan ik denk: tjongejonge, daar zou de dierenbescherming eens naar moeten kijken...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Plaats reactie