Beste Sharon,
Ook wij zitten momenteel in een soortgelijke situatie. Onze jonge hond blijkt in beide voorpoten LPC (erfelijk) te hebben en hij blijkt helaas ongeneeslijk ziek (genetisch) te zijn.In eerste instantie leken ook wij te maken te hebben met een goede fokker die fokt via de regels van de NLV. Zoals u al aangeeft kan en mag alles op het moment dat de pups nog bij haar wonen. Maar ook zij geeft nu er iets mis is met onze jonge hond niet thuis. Ze is en blijft erg zakelijk en geeft aan dat wij de oorzaak zijn van de LPC en dat de Osteosarcoom andere oorzaken heeft. Ook beroept zij zich op de koopovereenkomst met haar voorwaarden.
Ons verhaal komt ontzettend overeen qua slecht telefoongesprek, second opinion aanvragen, ook een (aangetekende) brief verzonden en ook ons gaat het niet om het geld maar om de manier waarop wij worden behandeld. En dat wij het toekomstige pupkopers en pups niet aan willen doen om in deze nare ellendige en pijnlijke situatie terecht te moeten komen. (dit omdat ze met het zusje van onze hond in de toekomst wil gaan fokken en dat lijkt ons niet slim doordat de kanker genetisch is bepaald)
Daarom zou ik graag willen weten of u Noah heeft gekocht met een koopovereenkomst van de NLV?
Wij hebben namelijk onze hond gekocht met een overeenkomst van de NLV (dachten we) Maar na, ook hierop te worden geattendeerd, hebben wij de overeenkomst eens goed bekeken en blijkt de fokster de belangrijke artikelen te hebben aangepast naar haar eigen voorwaarden.
Graag hoor ik van u.
Ons verhaal...
-
sharon66057
- Speurneus

@ xxx
Wat naar om te lezen dat jullie hondje zo ziek blijkt te zijn, vreselijk...zo jong nog
En wat naar dat de fokker jullie ook niet steunt hierin, vreselijk om zo te moeten vechten terwijl je zo'n ziek hondje thuis hebt zitten..
Heel veel sterkte!!
Om even antwoord te geven op je vraag...
Wij hebben Noah inderdaad gekocht met een koopovereenkomst van de NLV, hierin heeft de fokker geen veranderingen aangebracht, wel was hij niet helemaal juist ingevuld (sommige dingen opengelaten)
Maar de overeenkomst was door ons en de fokker ondertekend dus geldig
Toen wij er zelf niet uitkwamen met de fokker hebben we een klacht ingediend bij de NLV zoals je ook in mijn verhaal kunt lezen.
De geschillencommissie van de NLV heeft de zaak onder handen genomen en wij en de fokker konden beide ons verhaal doen en bewijzen insturen.
Wij zijn toen ook naar een "zitting" geweest maar de fokker is toen niet komen opdagen, wij zijn in ons gelijk gesteld maar dat maakte de fokker niks uit.... lang verhaal maar inmiddels is ze gelukkig geroyeerd!
Maar wij kwamen er dan ook echt niet uit
Dit alles heeft zo'n ander half jaar geduurd, een hele vervelende periode voor ons.
Hopelijk blijft dat jullie bespaard, heel veel sterkte met jullie hondje.
Wat naar om te lezen dat jullie hondje zo ziek blijkt te zijn, vreselijk...zo jong nog
En wat naar dat de fokker jullie ook niet steunt hierin, vreselijk om zo te moeten vechten terwijl je zo'n ziek hondje thuis hebt zitten..
Heel veel sterkte!!
Om even antwoord te geven op je vraag...
Wij hebben Noah inderdaad gekocht met een koopovereenkomst van de NLV, hierin heeft de fokker geen veranderingen aangebracht, wel was hij niet helemaal juist ingevuld (sommige dingen opengelaten)
Maar de overeenkomst was door ons en de fokker ondertekend dus geldig
Toen wij er zelf niet uitkwamen met de fokker hebben we een klacht ingediend bij de NLV zoals je ook in mijn verhaal kunt lezen.
De geschillencommissie van de NLV heeft de zaak onder handen genomen en wij en de fokker konden beide ons verhaal doen en bewijzen insturen.
Wij zijn toen ook naar een "zitting" geweest maar de fokker is toen niet komen opdagen, wij zijn in ons gelijk gesteld maar dat maakte de fokker niks uit.... lang verhaal maar inmiddels is ze gelukkig geroyeerd!
Maar wij kwamen er dan ook echt niet uit
Dit alles heeft zo'n ander half jaar geduurd, een hele vervelende periode voor ons.
Hopelijk blijft dat jullie bespaard, heel veel sterkte met jullie hondje.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
XXX
Bedankt voor de reactie.
Wij willen (nog) niet zover gaan om het voor de rechtbank te brengen, omdat het ons niet om de vergoeding gaat. Maar gewoon om hoe wij zijn behandelt. Op dit moment is er natuurlijk nog erg veel boosheid en frustratie richting de fokster door de uitspraken die zij heeft gedaan. (ze trekt alles in twijfel en noemt het gewoon domme pech en ons eigen risico)
Maar eerst willen we nog genieten van de korte tijd die we nog met hem mogen hebben. Mocht het allemaal een beetje bekoeld zijn, dan zullen we kijken of we er verder iets mee willen/ gaan doen.
Volgens mij heb ik iets over het royement gelezen in de labrador post van juni 2011.
Wij willen (nog) niet zover gaan om het voor de rechtbank te brengen, omdat het ons niet om de vergoeding gaat. Maar gewoon om hoe wij zijn behandelt. Op dit moment is er natuurlijk nog erg veel boosheid en frustratie richting de fokster door de uitspraken die zij heeft gedaan. (ze trekt alles in twijfel en noemt het gewoon domme pech en ons eigen risico)
Maar eerst willen we nog genieten van de korte tijd die we nog met hem mogen hebben. Mocht het allemaal een beetje bekoeld zijn, dan zullen we kijken of we er verder iets mee willen/ gaan doen.
Volgens mij heb ik iets over het royement gelezen in de labrador post van juni 2011.
-
sharon66057
- Speurneus

Wij zijn ook niet naar de rechter geweest hoor, vandaar "zitting" tussen haakjesXXX schreef:Bedankt voor de reactie.
En ons ging het ook niet om het geld, we hebben nog steeds geen enkele cent ontvangen van de fokker, maar op de manier waarop ze ons behandeld heeft.
Al ben ik nog steeds van mening en de NLV gelukkig ook dat we recht hadden op een financiële tegemoetkoming, Noah was 4 maanden toen hij begon te manken.
Laten we eerlijk zijn een operatie aan beide pootjes kost een hoop geld, maar dat is zeer zeker niet het belangrijkste, het belangrijkst was de gezondheid van Noah dus hebben wij elke cent met liefde voor hem uitgegeven.
Maar om nou uit te zoeken wie er gelijk heeft (om het maar even zo te zeggen) moet je toch echt naar de geschillencommissie stappen, maar dan alleen als je er echt niet uitkomt met je fokker.
Hopelijk komen jullie er samen toch uit, het belangrijkste is nu jullie hondje
Nogmaals sterkte!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...