Broertjes of zusjes van Balthazar of Kingsdeep uit Njbeets

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

XXX schreef:Wat bedoelt u met modder gooien?
Wij vertellen alleen ons verhaal & proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op vragen die ons worden gesteld!
Sorry, ik druk me niet zo gelukkig uit :oops: Ik bedoel hiermee, dat er in zo'n situatie vaak meteen over en weer naar een 'schuldige' gezocht wordt. Dit in het algemeen, niet specifiek voor deze situatie. Als er een hondje met bijv. ED in een nest blijkt te zitten, hoor je heel vaak dat de fokker met een beschuldigende vinger naar de eigenaren wijst en andersom. Dan worden er dus over en weer verwijten naar elkaar gemaakt, dat bedoel ik met 'met modder gooien'. De fokker zou dan niet goed gefokt hebben en andersom zouden de puppymensen niet voorzichtig genoeg geweest zijn met de pup of niet naar de goede arts zijn gegaan, enzovoorts enzovoorts.
Terwijl er, in mijn ogen, in verreweg de meeste gevallen geen sprake is van 'schuld' maar gewoon van domme pech. Soms worden er uit gezonde ouderdieren wel eens zieke hondjes geboren, that's life. Dat gebeurt ook bij mensen en daar kan niemand wat aan doen.
Maar dat ontslaat een fokker niet van de verplichting om daar op een verantwoordelijke manier mee om te gaan. Dus: goede begeleiding geven en een passende schadevergoeding aanbieden. Helaas gaat het daar nogal eens fout en is er bij een pechgeval in het nest geen normale communicatie meer mogelijk, wordt het een conflict dat soms zelfs voor de Geschillencommissie of de rechter wordt uitgevochten.
En dat zou toch eigenlijk helemaal niet nodig moeten zijn.

Hanneke
XXX

Ongelezen bericht door XXX »

Maar dat ontslaat een fokker niet van de verplichting om daar op een verantwoordelijke manier mee om te gaan. Dus: goede begeleiding geven en een passende schadevergoeding aanbieden.

Dit hadden wij echt graag gewild. Helemaal als je leest dat er zelfs fokkers zijn die meegaan naar de DA en er echt zijn voor de hond & eigenaren.

Wij hebben de fokster afgelopen week nog een brief geschreven waarin wij hebben aangegeven dat we ons eerst helemaal op Luc gaan richten en na zijn overlijden wel verder kijken hoe we het evt. met een schadevergoeding gaan oplossen.
XXX

Ook wil ik graag aangeven dat ik erg blij ben met dit forum en de reacties van de leden.

Het voelt als een hele opluchting dat ik ons verhaal hier kwijt kan. Het heeft mij persoonlijk wat meer rust gegeven om nog meer te kunnen genieten van Luc zijn laatste periode. Bedankt!! :colors:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat een rotverhaal :( heel veel sterkte voor jullie en voor Luc en ik hoop dat jullie nog een mooi poosje zonder (te veel) pijn van elkaar kunnen genieten.
XXX

Roos schreef:Wat een rotverhaal :( heel veel sterkte voor jullie en voor Luc en ik hoop dat jullie nog een mooi poosje zonder (te veel) pijn van elkaar kunnen genieten.
Ja dat ie geen pijn heeft is heel erg belangrijk. En gelukkig merken we dat nog niet aan hem. Zijn bot (schouder) begint wel uit te steken maar hij is nog vrolijk, attent, (vr)eet nog ontzettend goed, zijn vacht glanst nog, speelt nog graag met onze andere lab, heeft afgelopen week zelfs nog even geprobeerd te zwemmen (ging wel moeilijker omdat hij zijn linkervoorpoot niet gebruikt), doet nog steeds zijn behoeften buiten, blijft op gewicht buiten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook de dierenartsen staan er versteld van dat hij nog zo is. Normaal gesproken zijn de vooruitzichten zeer slecht voor de korte termijn. We gaan nu zelfs nog een paar dagen met zijn allen (ook de honden) op vakantie (met toestemming van de DA) want dat was er natuurlijk helemaal bij ingeschoten door alle ellende.
Roos

XXX schreef:
Roos schreef:Wat een rotverhaal :( heel veel sterkte voor jullie en voor Luc en ik hoop dat jullie nog een mooi poosje zonder (te veel) pijn van elkaar kunnen genieten.
Ja dat ie geen pijn heeft is heel erg belangrijk. En gelukkig merken we dat nog niet aan hem. Zijn bot (schouder) begint wel uit te steken maar hij is nog vrolijk, attent, (vr)eet nog ontzettend goed, zijn vacht glanst nog, speelt nog graag met onze andere lab, heeft afgelopen week zelfs nog even geprobeerd te zwemmen (ging wel moeilijker omdat hij zijn linkervoorpoot niet gebruikt), doet nog steeds zijn behoeften buiten, blijft op gewicht buiten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook de dierenartsen staan er versteld van dat hij nog zo is. Normaal gesproken zijn de vooruitzichten zeer slecht voor de korte termijn. We gaan nu zelfs nog een paar dagen met zijn allen (ook de honden) op vakantie (met toestemming van de DA) want dat was er natuurlijk helemaal bij ingeschoten door alle ellende.

Dat klinkt allemaal nog erg goed :)
Hele fijne vakantie!
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Pfff...jeetje wat een verhaal.
het gaat idd vaak niet om een schade vergoeding,maar om hulp,een luisterend oor en begrip. Het gevoel hebben er niet alleen voor te staan en helaas zijn er fokkers die dan niet thuis geven of snel schadevergoeding geven en dan is het af...

Wens jullie heel veel sterkte toe en geniet van de tijd die jullie hebben met Luc. Het zullen kostbare dagen/weken zijn. :groteknuffel:
XXX

Helaas nog geen eigenaren van broertjes of zusjes van Luc die zich hebben gemeld. Misschien lezen ze de Labrador Post en nemen ze contact op met de fokster. Blijf afwachten....
XXX

Jammer genoeg is de conditie van Luc erg snel achteruit gegaan sinds gisteren. We zullen daarom vandaag contact opnemen met de DA om een afspraak te maken om hem te laten inslapen! Hoe moeilijk het ook is verstandelijk is het de beste keuze die we voor hem kunnen maken. Helaas zegt ons gevoel iets anders......... :cry:
Roos

Och jee :( heel veel sterkte voor jullie, zo moeilijk he dat verschil tussen je gevoel en je verstand.
En dan toch nog zo snel ineens :(
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ik wens jullie heel veel sterkte. Wat zal dit toch een moeilijke tijd voor jullie zijn.
Afbeelding

bedankt Sharon !
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Een ontzettend dapper en moedig besluit!!
Afbeelding
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

Wat een moedige beslissing uit liefde word die genomen
Heel veel sterkte
Groetjes Margré
Lebber Hope
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

heel veel sterkte met dit moeilijke maar oh zo uit liefde sprekende besluit!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Als je eenmaal ziet dat het tijd is voor Luc, moet je ook niet te lang meer wachten. Maar wat is het toch verschrikkelijk dat je dit besluit moet nemen. Heel erg veel sterkte gewenst.
Plaats reactie