Ik hoop het echt
ik wist het wel..
-
Terra5
- Speurneus

Lief dat je weer vraagt
Vind ik niet vervelend 
Maar helaas
Ik heb maandag weer overleg met de DA. Ik denk dat ik ook even met Terra langs ga, zodat hij even kan voelen hoe haar gewrichten voelen. Ik heb zelf niet het idee dat ze echt veel pijn heeft en/of daar last van heeft. Het lopen wil alleen niet echt meer, de eerste meters wil ze dan wel mee, maar dan na eventjes gaat ze heel erg sjokken. Als we ergens gaan wandelen waar we minder vaak komen, dan heeft ze iets langer een mooi tempo. Maar je ziet dan dat ze dat op wilskracht doet en dat het eigenlijk te veel is..
Ik denk zelf dat dit het gewoon nu is; korte wandelingen, wel meenemen met uitstapjes (zoals bijv terrasje). Binnen is de dame namelijk wel gewoon vrolijk, alert en aanwezig
Ze wil gewoon spelen en zoekt dat ook op. Ze slaapt wel wat meer, maar haar koppie staat gelukkig nog steeds op vrolijk 
Wat ik zelf wel vreemd vind is dat, als het conditie o.i.d. is, het ineens zo snel is gegaan. Iets meer dan een maand geleden kon ze nog 30-45 minuutjes wandelen, in een rustig tempo, en nu is 10 minuten soms al te veel..
Maar goed, maandag maar even met de DA overleggen. Kijken wat hij er van vindt.. Ik ga zo weer even met haar naar een stukje bos waar we niet zo veel komen, kijken hoe ze zich nu voelt (nu het ook iets koeler is
).
Maar helaas
Ik denk zelf dat dit het gewoon nu is; korte wandelingen, wel meenemen met uitstapjes (zoals bijv terrasje). Binnen is de dame namelijk wel gewoon vrolijk, alert en aanwezig
Wat ik zelf wel vreemd vind is dat, als het conditie o.i.d. is, het ineens zo snel is gegaan. Iets meer dan een maand geleden kon ze nog 30-45 minuutjes wandelen, in een rustig tempo, en nu is 10 minuten soms al te veel..
Maar goed, maandag maar even met de DA overleggen. Kijken wat hij er van vindt.. Ik ga zo weer even met haar naar een stukje bos waar we niet zo veel komen, kijken hoe ze zich nu voelt (nu het ook iets koeler is
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
Monica
- Kleine hondenneus

Jammer ik had jullie zoveel goeds gegund
Ja dat is wel een behoorlijke terugslag van 35 min naar 10 min.
Ik hoop dat de DA nog wat in petto heeft of krijgt dat ze weer normaal kan lopen. Je weet het misschien niet maar ik heb een zwak voor Terra ook al heb ik heb haar nog nooit gezien.
Hoe is Danouk hier onder? onze vrolijke tante
Ja dat is wel een behoorlijke terugslag van 35 min naar 10 min.
Ik hoop dat de DA nog wat in petto heeft of krijgt dat ze weer normaal kan lopen. Je weet het misschien niet maar ik heb een zwak voor Terra ook al heb ik heb haar nog nooit gezien.

-
Charella
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
Terra5
- Speurneus

Terraatje is ook een lieve dame, dus ik snap je welMonica schreef:Jammer ik had jullie zoveel goeds gegund
Ja dat is wel een behoorlijke terugslag van 35 min naar 10 min.![]()
Ik hoop dat de DA nog wat in petto heeft of krijgt dat ze weer normaal kan lopen. Je weet het misschien niet maar ik heb een zwak voor Terra ook al heb ik heb haar nog nooit gezien.Hoe is Danouk hier onder? onze vrolijke tante
Danouk is gewoon haar vrolijke zelf
We kunnen binnenkort wel keertje op de Oostlaan afspreken, kan je Terra een keer in het echt bewonderen
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory

-
Terra5
- Speurneus

Vanmiddag idd met Terra naar de DA geweest. Ik wilde dat hij weer een keer aan haar poten en rug zou voelen om te zien of er wat dat betreft wel verschil zit. En wellicht dat het sjokken dan gewoon zo is zeg maar..
Maar helaas geeft Terra, zoals ik eigenlijk wel verwacht had, nog steeds pijn aan aan haar rechter knie, linker voorpoot en ook op een plek in haar rug. DA is het wel eens met mijn visie, dat dit het nu is zeg maar. We gaan nog wel 10 dagen Cortaphen proberen, wellicht dat dit het wondermiddel is
Goed gesprek had met DA en ik vind het fijn dat we op 1 lijn zitten. Hij denkt ook dat Terra nu niet lijdt ofzo, ze is nog steeds haar opgewekte zelf, wil spelen en wil ook wel met mij uit. Haar koppie staat dus nog steeds prima. Ze geniet nog steeds met volle teugen van de dingen die we nu doen en dat is belangrijk.
Het is echt het wat verder wandelen wat nu gewoon niet meer gaat. DA gaf ook aan, dat dat inderdaad soms ineens heel snel kan gaan. Hij zag ook dat haar bespiering verder nog prima is. Hij deed ook nog een neurologische test, om te kijken of er wellicht een zenuw bekneld zit, maar dit was ook niet het geval. Wel was duidelijk te zien, dat Terra iets trager reageerde met corrigeren van haar achterpoten. Maar ze corrigeerde wel en de vertraging komt door de knie-problemen..
We proberen nu dus de Cortaphen nog, mocht ik geen verschil zien, dan probeer ik even een paar dagen zonder pijnmedicatie om te zien wat er dan gebeurt en anders terug op de Metacam. Zodra ze binnen ook duidelijk pijn gaat tonen en helemaal niet meer wil wandelen, dan komt Tramadol nog in aanmerking. Maar dat is voor ons echt een "laatste-fase-middel" en zover is het gelukkig nog niet
DA zit wat dat betreft echt helemaal op 1 lijn met me
Dus we gaan onze dame een hele fijne oude dag geven, de dingen doen waar zij van geniet en zorgen dat ze zo lang mogelijk kan genieten. Mocht dat niet meer kunnen... dan denken we weer verder. Ik ga me ook eens verdiepen of acupunctuur wellicht een optie is..
Maar helaas geeft Terra, zoals ik eigenlijk wel verwacht had, nog steeds pijn aan aan haar rechter knie, linker voorpoot en ook op een plek in haar rug. DA is het wel eens met mijn visie, dat dit het nu is zeg maar. We gaan nog wel 10 dagen Cortaphen proberen, wellicht dat dit het wondermiddel is
Goed gesprek had met DA en ik vind het fijn dat we op 1 lijn zitten. Hij denkt ook dat Terra nu niet lijdt ofzo, ze is nog steeds haar opgewekte zelf, wil spelen en wil ook wel met mij uit. Haar koppie staat dus nog steeds prima. Ze geniet nog steeds met volle teugen van de dingen die we nu doen en dat is belangrijk.
Het is echt het wat verder wandelen wat nu gewoon niet meer gaat. DA gaf ook aan, dat dat inderdaad soms ineens heel snel kan gaan. Hij zag ook dat haar bespiering verder nog prima is. Hij deed ook nog een neurologische test, om te kijken of er wellicht een zenuw bekneld zit, maar dit was ook niet het geval. Wel was duidelijk te zien, dat Terra iets trager reageerde met corrigeren van haar achterpoten. Maar ze corrigeerde wel en de vertraging komt door de knie-problemen..
We proberen nu dus de Cortaphen nog, mocht ik geen verschil zien, dan probeer ik even een paar dagen zonder pijnmedicatie om te zien wat er dan gebeurt en anders terug op de Metacam. Zodra ze binnen ook duidelijk pijn gaat tonen en helemaal niet meer wil wandelen, dan komt Tramadol nog in aanmerking. Maar dat is voor ons echt een "laatste-fase-middel" en zover is het gelukkig nog niet
Dus we gaan onze dame een hele fijne oude dag geven, de dingen doen waar zij van geniet en zorgen dat ze zo lang mogelijk kan genieten. Mocht dat niet meer kunnen... dan denken we weer verder. Ik ga me ook eens verdiepen of acupunctuur wellicht een optie is..
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
het klinkt precies als maup. Die had ook een trage reflex op die achterpotentest, later zelfs totaal niet meer. Zolang ze er nog lol in heeft zou ik het inderdaad lekker zo laten. Als ze echt constant veel pijn heeft moet je weer verder gaan kijken, maar zover is het nog niet.
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Zo te lezen gaan jullie er prima mee om. Ze is toch immers al 10 jaar. En dat is toch een seniore he?
Zolang ze niet lijdt en plezier heeft is het goed, dat vind ik een gezond standpunt hoor.
Maar soms is het moeilijk om aan te zien dat ze ouder en minder worden he?
Zolang ze niet lijdt en plezier heeft is het goed, dat vind ik een gezond standpunt hoor.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Terra5
- Speurneus

Zag er wel vreemd uit, dat die pootjes even zo bleven staan en dan ineens zette ze d'r pootje weer goed. Haperde zeg maar eventjes..sbientje schreef:het klinkt precies als maup. Die had ook een trage reflex op die achterpotentest, later zelfs totaal niet meer. Zolang ze er nog lol in heeft zou ik het inderdaad lekker zo laten. Als ze echt constant veel pijn heeft moet je weer verder gaan kijken, maar zover is het nog niet.
Precies, als ik ga zien dat ze echt constant pijn heeft en daardoor geen lol meer kan hebben.. dan kijken we verder.
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory

-
Terra5
- Speurneus

Ze is inderdaad al 10,5 en als je dat zou omrekenen.. nou mensen van ongeveer 70 lopen ook niet allemaal meer zo soepelSaskia.Bernadette schreef:Zo te lezen gaan jullie er prima mee om. Ze is toch immers al 10 jaar. En dat is toch een seniore he?
Ze lijdt nu niet onder d'r pootjes en ze mist de langere wandelingen ook niet. Ze lijkt dit wel prima te vinden, korte stukjes wandelen, lekker op de bank hangen naast het vrouwtje en in de tuin met Danouk wat (liggend) spelen
Moeilijk is het inderdaad wel om je te realiseren dat je nu zeg maar in die laatste-honden-fase komt, de oude dag. Je weet dat het er bij hoort, maar het liefst wil je dat ze tot hun 15e gewoon met alles pijnvrij mee kunnen doen en dat ze dan in hun slaap overlijden ofzo.. Ik denk wel dat ik er meer moeite mee heb dan Terra, dat ze niet meer alles kan. Ik zie het verschil en Terra neemt de dag gewoon voor wat hij is en zij krijgt gewoon waar ze behoefte aan heeft. Wij zullen er nu ook even aan moeten wennen dat ze aan de oude dag is begonnen zeg maar... en ach, wie weet duurt die oude dag nog een mooie tijd en kan ze gewoon nog een tijdje genieten van alles
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

In loving memory