Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan.

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Bomirma

Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan.

Ongelezen bericht door Bomirma »

Ja, je ziet het onderwerp. Dacht nog wel voorzichtig te zijn geweest. Ik wilde geen rashond. Wel een kruising met labrador. En vond ik die niet dan alsnog maar een labrador of golden.

Online gezocht, meerdere bekeken, namen opgezocht of ik er iets "naars" over kon vinden. Dacht een goed gezin te hebben gevonden.. daar aangekomen zag ik dan wel meer honden maar hoofdzakelijk oudjes. Los buiten lopen.

Moeder en pups lagen ergens anders. Ik vond het logisch dat die niet bij de andere lagen. De kinderen van de mensen speelden met de pups.
Alles zag er verder goed uit. Geen tig pups, geen andere zwangere honden.

Ja ja, ik zie nu al de antwoorden...dit zegt eigenlijk al genoeg, zoveel honden. Buiten...niet in huis?? Ik sla mezelf nu voor mijn hoofd. Serieus...toch bezweken voor de pup.

Ben gek met Tessa hoor, tis een schatje, ze luistert al aardig voor haar 10 wkn, is leergierig en heel belangrijk volgens de DA goed gezond, was alleen wat licht.

En nu zoek ik alsnog eens op de naam van de "goede" :evil: man... zie ik dat hij meerdere advertenties heeft geplaatst met nieuwe andere pups.
Ik haat mezelf dat ik niet beter op mijn gevoel heb geled, niet meer heb gevraagd.. niet meer....

Te laat. En toch voor Tessa geen spijt.
Al zou ik die man graag aangeven... heb mailtjes gestuurd.. maar wat doet dat..weinig denk ik.. :cry: Baal als een stekker...

Laat maar komen hoe dom ik ben geweest. :mad: :cry:
borisboef

Ongelezen bericht door borisboef »

hoi,
Nou ik vind dit niet dom hoor, hadden veel meer mensen kunnen overkomen. Alles zag er volgens jou goed uit daar, dan zou ik het ook goed gevonden hebben denk ik, en zeker als je de puppies ziet ga je voor gaas. Het is wel zo dat je Tess nu een goed leven kan geven, en nu je dit weet misschien nog wel extra! Gelukkig is Tess niet ziek volgens de dierenarts dus dat is wel een opluchting, anders had je schuldgevoel nog erger geweest. Geniet van Tess en heel veel heerlijke wandelingen toegewenst!!!
Groetjes en een poot van Balou
SE-Labradors
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door SE-Labradors »

ergens snap ik je, maar aan de andere kant denk ik dan je zocht een kruising, en dan ben ik weer van mening welke goede fokker fokt zomaar een kruising, dus een bastaard, dat is niet om je aan te vallen, maar snap je wat ik bedoel te zeggen..
en dat is niet om jou persoonlijk hoor
Afbeelding
AfbeeldingEmpress Of Brownbank Cottage - Kruimel/Empie
AfbeeldingSmallville's Empress Can It Be Love - Chayenne
Bomirma

Ik voel me ook niet aangevallen SE.
Het was ook niet de bedoeling om voor een kruising een "fokker" te nemen. Dan kijk ik naar "ongelukjes". twee honden die elkaar leuk vonden en waar dan een nestje uitkomt. Dus echte liefdes-puppies. :)

Ik verwachte dus ook geen fokker, maar wou zeker geen broodfokker spekken. En dat is waarom ik nu zo boos op mezelf ben. Toch erin getrapt.
SE-Labradors
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door SE-Labradors »

Bomirma schreef:Ik voel me ook niet aangevallen SE.
Het was ook niet de bedoeling om voor een kruising een "fokker" te nemen. Dan kijk ik naar "ongelukjes". twee honden die elkaar leuk vonden en waar dan een nestje uitkomt. Dus echte liefdes-puppies. :)

Ik verwachte dus ook geen fokker, maar wou zeker geen broodfokker spekken. En dat is waarom ik nu zo boos op mezelf ben. Toch erin getrapt.
mensen zijn idd niet altijd wat ze zich op zo'n moment voordoen, jammer genoeg, en ze kunnen alles mooi laten overkomen en je stinkt erin in hun praatjes.
maar aan de andere kant gelukkig doet ze het goed en blijft dat zo ook, want je gunt niemand het verdriet dat een pupperd wat krijgt ongeacht stamboom-stamboomloos of what ever.
Afbeelding
AfbeeldingEmpress Of Brownbank Cottage - Kruimel/Empie
AfbeeldingSmallville's Empress Can It Be Love - Chayenne
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Jij hebt met het volste vertrouwen gedacht goed te handelen.
Laat dit niet het plezier wat Je van Tessa hebt en de liefde die Je voor Haar voelt overschaduwen door deze gedachten.
Er zijn ook fokkers die goed staan aangeschreven en als problemen opduiken geven ze niet thuis. Dus dat zijn dan eigenlijk ook broodfokkers.
En dat is heel jammer voor diegene die wel met hun hart fokken en alles naar behoren doen.
Geniet van Je meisje!!!
Groetjes Lucia
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Weet je, bij een kruising is alles heel lastig natuurlijk en qua gezondheid een enorme gok... maar echt in rashondenland is ook niet alles koek en ei. Er wordt heel erg veel verzwegen. Fokkers die echt geen schoon straatje hebben in het verleden staan nu hoog aangeschreven, waar nieuwe pupkopers geen weet van hebben. Je weet het soms niet en hebt het gevoel dat je het nooit goed kunt doen. Maar, dat broodfokkers steeds weer gespekt worden en beloond worden voor hun perfecte acteerwerk, gaat me echt aan het hart. Het geld dat naar die fokker gaat is immers weer een reden om door te gaan en een volgend nest te produceren... arme moederhond :( arme pups :( arme baasjes als het fout gaat!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Bomirma

Ik heb eigenlijk altijd kruisingen gehad. Noukie is de enige rashond tot nu toe.
Qua ziektes kan je inderdaad nergens van op aan. Net zo goed kan een kruising als een rashond kwaaltjes en ziektes krijgen.

Ben heel blij met beide dames en zie Tessa graag opgroeien tot een pracht meid.
Ze is duidelijk ook heel goed voor Noukie. Heerlijk om die twee met elkaar bezig te zien. Straks nog heerlijker om samen dan langere wandelingen te maken en beiden te zien genieten. Verheug me op alle kleine en nieuwe dingetjes die ze beiden nog moeten ontdekken. :klasse:

Die stomme vent maar uit mijn gedachten gooit. Jammer dat ik hem gespekt heb.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

toch zou ik met deze combinatie toch maar wat rustig aandoen de eerste 9 maanden tot je foto's hebt kunnen maken van heupen en ellebogen

immers de berner is een heel hd en ed gevoelig ras maar de labrador ook en tel dan 1 + 1 bij elkaar op en je hebt een mogelijk zwakke kruising op de heupen en ellebogen.

pas na het nemen van de foto's mag je opgelucht adem gaan halen dat jij het eventueel getroffen hebt met deze kruising

maar zou er zeker niet vanuit gaan dat omdat je nu een kruising hebt dat de erfelijke eigenschappen aan je hondje voorbij zijn gegaan
al me kinders uitgevlogen
Plaats reactie