Basco weer onder de uitslag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus

Basco weer onder de uitslag

Ongelezen bericht door renate »

Basco zit weer vol met rode vlekken maar nu zijn het bultjes :cry:
Ik vermoed een vlooien allergie want mijn mannetje heeft vlooien.
Pfff heel zijn buik zit weer vol en dit keer zijn het flinke plekken.
Hij heeft nu niet door de brandnetels ofzo gelopen.
Hij heeft al een vlooienbandje om en ik heb hem vanmiddag ook afgestofzuigd en het huis helemaal behandeld tegen vlooien ( hiervoor had hij die plekken al )

Maandag maar weer ritje da en tot die tijd insmeren met honingzalf en morgen lekker zwemmen en zijn buikje koel houden.
Hij heeft er verder geen last van maar ja wel van die rot vlooien :evil:
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hé bah da's een tegenvaller! Hopelijk knapt ie snel weer op!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Tjonge jonge, wat hebben jullie toch een pech. Sterkte :(
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

kan het geen reactie zijn op stress met betrekking tot Jones? Daar kan een hond ook uitslag van krijgen he, als ze onder spanning staan :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Lupos schreef:kan het geen reactie zijn op stress met betrekking tot Jones? Daar kan een hond ook uitslag van krijgen he, als ze onder spanning staan :wink:
Daar moest ik ook gelijk aan denken toen ik het las. Maar als je vlooien gezien hebt zal het dat ook wel zijn :) Misschien een combi van beide?
renate
Speurneus
Speurneus

Ik heb inderdaad vlooien gezien en een combi van beide is ook heel goed mogelijk.
Vanacht om 1 uur hebben we basco onder de douche gezet en met honden kruiden shampoo gewassen daarna hem ingesmeerd met honingzalf en vanmorgen bij een vriend van mijn vlooiendruppels gehaald en zijn vlooienband heeft hij ook nog steeds om.
Als die krengen nu niet uitgeroeid worden weet ik het ook niet meer.
Ik hou hem voor de zekerheid even bij andere honden uit de buurt wil niet andere ermee besmetten en zwemmen kan nu niet door de druppels.

Het arme beestje heeft nu iedere week wel iets :(
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

renate schreef:Ik heb inderdaad vlooien gezien en een combi van beide is ook heel goed mogelijk.
Vanacht om 1 uur hebben we basco onder de douche gezet en met honden kruiden shampoo gewassen daarna hem ingesmeerd met honingzalf en vanmorgen bij een vriend van mijn vlooiendruppels gehaald en zijn vlooienband heeft hij ook nog steeds om.
Als die krengen nu niet uitgeroeid worden weet ik het ook niet meer.
Ik hou hem voor de zekerheid even bij andere honden uit de buurt wil niet andere ermee besmetten en zwemmen kan nu niet door de druppels.

Het arme beestje heeft nu iedere week wel iets :(
Het is idd sneu voor Basco :( Hopelijk is gauw alle narigheid verdwenen en kan hij weer lekker genieten. Sterkte!
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Let op dat je je huis ook helemaal reinigt en ontvlooid he, anders ben je voor de kat z'n viool bezig want dan vermeerderd het vanzelf weer... je hebt van die spray's die je tussen de plinten kunt spuiten (plekken waar vlooien graag eitjes leggen als ze van de gastheer afvallen)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Heeft ie geen bultjes van het zwemmen? Diezel zit wel eens in vieze slik sloten en daar krijgt hij uitslag van?? Dus daarna is het altijd ff wassen.

Maar kan ook idd van de vlooien komen. Heel veel sterkte weer.
renate
Speurneus
Speurneus

We hebben inderdaad alles goed ingesprayed tegen vlooien en overal gestofzuigd en de stofzuiger meteen buiten gezet en daar de zak eruit gehaald.
Gelukkig niet veel vlooien gezien maar ja waar er 1 zit zitten er zo veel meer :(

@corretje van het zwemmen komt het niet want hij is van de week nog niet naar het water geweest. We gaan altijd op zondag zwemmen en de andere dagen naar het bos of losloopveld. Het zal een combi van stress en vlooien zijn zoals lupos en Charella aan gaven
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

He bah wat een ellende weer voor hem, had hij pas geleden niet ook zoiets?
Ik zou de vlooienband trouwens afdoen, volgens mij is het niet zo best om twee verschillende middelen door elkaar te gebruiken, dadelijk wordt hij daar ziek van.
Het bandje kun je wel in de stofzuigerzak doen :wink:
Had jij niet ook katten Renate?
Als die buiten komen kunnen ze ze ook vlot meenemen,dus die zou ik ook goed behandelen.
Sterkte voor het kereltje en als ik jou was zou ik hem wel lekker meenemen hoor, Sam en Dewi zijn pas bij een hond in de buurt geweest waar ik ze gewoon op zag lopen :shock: , ze zijn wel direct behandeld maar er is niets aan de hand hier dus zo'n vaart loopt dat niet :wink:
renate
Speurneus
Speurneus

Oké zal de vlooienband afdoen dank je wel.
Hij had inderdaad pas geleden ook zoiets maar niet zo extreem als nu dat was een week voor het overlijden van ghost.
Misschien dan toch meer de stress dan de vlooien :confused:
Want dat was de periode dat ghost zo snel achteruit ging en nu het moment dat Jones kwam.
Dus het kan geen kwaad om hem toch bij andere honden te laten? Wil namelijk niet mensen met hetzelfde opzadelen :oops:
Katten hebben we niet meer die hebben we herplaatst omdat ghost ze af wilde maken. Die zitten hier in de straat bij een bekende van ons en 1 zit bij iemand in Breda.

Bedankt allemaal voor de tips, adviezen en sterkte wensen voor ons kereltje
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Klinkt idd als stress, zeker omdat hij het toen in de periode met ghost ook had, kan je hem niet ondersteunen met homeopatische druppels? Geen idee welke, ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik lees regelmatig dat dit goed helpt, misschien hebben andere mensen wat tips voor je.
Sterkte voor Basco 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zat hij helemaal vol met vlooien dan, nee toch?
Je huis is behandeld, hij is gezogen en gewassen plus dat hij een band om heeft/had en hij heeft een pipet gekregen.
Lijkt mij vooralsnog wel afdoende :D mochten het de vlooien zijn dan want ik denk ook eerder aan stress :wink:
Als het niet over gaat kun je misschien eens bach bloesem druppels voor hem samen laten stellen, maar kijk eerst maar even aan hoe het gaat nu hij weer alleen thuis is.
Hoe lang heeft het vorige keer geduurd?
renate
Speurneus
Speurneus

De vorige keer heeft hij een prik gekregen bij de da met prednison en een ab kuur en toen was het na een paar dagen weg ( ik dacht 2 a 3 dagen ).
De vlooienband hebben we meteen afgedaan dus die heeft hij niet meer om :)
We kijken het eventjes een paar daagjes aan en als het dinsdag niet verbeterd toch maar even naar de da. We leiden hem zoveel mogelijk af zodat hij niet krabt en likt en smeren zijn huid steeds in met wat honingzalf omdat hij ook wondjes heeft van het krabben.

Nee helemaal vol met vlooien zit hij niet heb er 3 gezien :oops:
Het zal dan meer de stress zijn geweest die Jones nu met zich meebracht. Bach bloesem druppels heb ik niet maar aangezien dit nu de 2de keer is dat hij waarschijnlijk een stress reactie heeft is het wel verstandig om dat gewoon standaard in huis te halen.

Allemaal nogmaals bedankt :knuffel:
Plaats reactie