Vraagje over showen.

Plaats hier alles over hondenshows.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Vraagje over showen.

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik ben echt een leek wat betreft het showen dus vergeef het me als ik nu stomme vragen stel :oops:
Ik lees steeds de verschillende topics over het showen en het lijkt me wel leuk om ook een keertje met Noah mee te doen aan zoiets.
Gewoon voor de "leuk" ik zou wel eens willen weten wat ze zeggen over mijn allermooiste mannetje :wink: :D
Maar nou heeft Noah een implantaat en als het even tegen zit word hij in het najaar echt gecastreerd (ivm met zijn hormonen)
Bovendien heeft Noah Ed en losse heupjes waardoor hij soms wat waggelend loopt.
Mag ik dan wel aan zoiets meedoen?
En zijn er ook kleinschalige "shows"?
Wat moeten honden kunnen om aan een show mee te doen?
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Domme vragen bestaan niet.
Een reu met maar 1 of géén teeltballen kan niet aan een show meedoen. Dus als je het een keer wilt doen moet dat voordat je hem laat castreren. Er bestaan ook kleine shows/clubmatch van de plaatselijke kynologenverenigingen. Moet je maar eens op de site van de Raad van Behher kijken bij agenda
http://www.raadvanbeheer.nl/nc/verenigi ... iviteiten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze kijken dan of de rashond( moet een echte stamboom hebben) voldoet aan de standaard zie ook de site van de nlv.nu of van de raad van beheer. Daar hoort ook bij dat ze goed kijken of de hond goed loopt, dus goed gangwerk heeft. Soms loopt een hond met HD kreupel maar lang niet altijd dus je moet zelf beoordelen of het de moeite waard is hem eens in te schrijven voor een show.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Je vraagt ook wat een hond op een show moet ´kunnen´. Nou, eigenlijk helemaal niks, behalve een paar minuten mooi attent stilstaan, zich laten betasten en netjes in vlotte draf naast zijn begeleider een driehoek lopen :D Dat lijkt heel makkelijk, maar in de praktijk blijkt het nog lang niet mee te vallen, ook al mag je bij het stilstaan een hulpmiddeltje gebruiken zoals iets heel lekkers of een leuk speeltje. Bij het betasten van de hond mag je zijn hoofd vasthouden, het gebit mag je eventueel zelf laten zien als de hond er moeite mee heeft dat een vreemd aan zijn snuit zit. Dit zijn allemaal dingen die je van tevoren kan / moet oefenen. De keurmeester heeft in de ring maar een paar minuten om jouw hond te beoordelen, dus is het zaak dat je hem in die paar minuten zo optimaal mogelijk presenteert.
Bij het draven / beoordelen van het gangwerk is het wel belangrijk dat de hond niet mankt of onregelmatig loopt, anders krijg je daarvoor beslist een lagere kwalificatie.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor de reacties :D
Ik zal de site even doornemen!
Noah die loopt niet altijd stroef of waggelend maar soms wel dan heeft hij zijn mindere dagen, dus daar zou ik het dan op moeten gokken.
Staan en betasten dat kan hij wel tenminste dat heeft hij geleerd op cursus, tandjes kijken laat hij ook wel doen.
Maar hij staat niet zo mooi als ik soms andere honden zie doen, hij staat dan bv met 1 pootje meer naar achter :D
Het lijkt me gewoon eens leuk om een keuringsrapportje van Noah te hebben, voor mij is hij natuurlijk al de allermooiste :wink: :D
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Stel dat je hem zou inschrijven (dan moet hij zoals Irma zegt, nog wel zijn balletjes hebben :D ), dan zou je hem van tevoren eventueel een lichte pijnstiller kunnen geven zodat hij op de grote dag geen last heeft van zijn gewrichten en goed loopt. Ik ben hier normaal geen voorstander van, maar ach... wij nemen ook wel eens een paracetamolletje in om de dag door te komen of iets tegen de examenstress ofzo :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor de reacties, maar ik heb het toch uit mijn hoofd gezet :D
Ik zou het dan moeten gokken, een pijnstiller geven doe ik liever niet zonder dat hij het echt nodig heeft.
Meestal gaat het wel goed hoor, maar je zal net zien :wink:
En zo nodig vind ik het nu ook weer niet, het leek me gewoon leuk voor een keertje.
Afbeelding

-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

sharon66057 schreef:Bedankt voor de reacties, maar ik heb het toch uit mijn hoofd gezet :D
Ik zou het dan moeten gokken, een pijnstiller geven doe ik liever niet zonder dat hij het echt nodig heeft.
En zo nodig vind ik het nu ook weer niet, het leek me gewoon leuk voor een keertje.
Soms zijn er ook shows voor stamboomhonden met een "foutje" of gecastreerd/ stamboomloos.

Weet niet wanneer, maar daar zou je dan eens op moeten zoeken, dan krijg je wel een leuk keurverslag maar houden ze rekening met eventueel manken etc. :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
sharon66057
Speurneus
Speurneus

-kim- schreef:
sharon66057 schreef:Bedankt voor de reacties, maar ik heb het toch uit mijn hoofd gezet :D
Soms zijn er ook shows voor stamboomhonden met een "foutje" of gecastreerd/ stamboomloos.

Weet niet wanneer, maar daar zou je dan eens op moeten zoeken, dan krijg je wel een leuk keurverslag maar houden ze rekening met eventueel manken etc. :wink:
Bedankt voor de tip, dat lijkt me wel leuk!
Heeft iemand enig idee wanneer er zoiets plaats vind?
Ik ga zelf ook natuurlijk even zoeken :D
Afbeelding

Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

sharon66057 schreef:
-kim- schreef:

Leuk! Dan ga ik met je mee want Jochem mag ook niet meedoen aan een reguliere show vanwege een "foutje"
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Als ik me niet vergis is er in september bij de KC weer de flevodogmatch, dit is leuk om eens aan mee te doen als beginner, is geen cac show ofzo, best laagdrempelig, misschien een idee voor Noah?
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Koor schreef:
sharon66057 schreef:
-kim- schreef: Soms zijn er ook shows voor stamboomhonden met een "foutje" of gecastreerd/ stamboomloos.

Leuk! Dan ga ik met je mee want Jochem mag ook niet meedoen aan een reguliere show vanwege een "foutje"
Gezellig! :D
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lunatic schreef:Als ik me niet vergis is er in september bij de KC weer de flevodogmatch, dit is leuk om eens aan mee te doen als beginner, is geen cac show ofzo, best laagdrempelig, misschien een idee voor Noah?
En mogen honden met een "foutje" daar ook aan mee doen?
Ik heb even gezocht op internet en van voorgaande jaren kan ik wel een datum vinden waarop het heeft plaats gevonden maar voor dit jaar nog niet :)
Afbeelding

EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Noah is echt een prachtige lab. Dus van mij krijgt ie zowiezo een "U"tje. Daar kan geen keurmeester omheen. :D Als je de kans krijgt dus gewoon doen. En natuurlijk alvast veel plezier 8)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
anouschka
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door anouschka »

http://hondenshow.webklik.nl/page/honde ... tober-2011" onclick="window.open(this.href);return false;
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

sharon66057 schreef:
Lunatic schreef:Als ik me niet vergis is er in september bij de KC weer de flevodogmatch, dit is leuk om eens aan mee te doen als beginner, is geen cac show ofzo, best laagdrempelig, misschien een idee voor Noah?
En mogen honden met een "foutje" daar ook aan mee doen?
Ik heb even gezocht op internet en van voorgaande jaren kan ik wel een datum vinden waarop het heeft plaats gevonden maar voor dit jaar nog niet :)
Ja, zolang hij zijn ballen nog maar enigzins in takt heeft :D
Ik kon ook de datum niet vinden :confused: Ik zal eens navragen wanneer het is en waarom het niet fatsoenlijk op de site staat.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie