We willen een tuigje, omdat ze nog steeds zo erg aan de lijn trekt buiten en vooral als ze andere honden en mensen ziet. We trainen ons suf met haar, maar totdat ze beter gaat lopen willen we haar nek zoveel mogelijk ontlasten. Ze gaat namelijk vaak helemaal raar ademen. Is er een verschil met het soort tuigje als de hond trekt? Welke zit naar jullie mening nog comfortabeler bij de armen i.v.m. evt. schuren? Ik las wel over de positieve ervaringen met het tuigje, maar dus niet welk type
2 Hurtta pro tuigjes, normale of Y-vorm, welke is prettiger?
-
Jada
- Snuffelneus

2 Hurtta pro tuigjes, normale of Y-vorm, welke is prettiger?
Ik wil graag een Hurtta tuigje kopen voor onze lab, alleen ik kom er maar niet uit welke van de twee. Ik zie het Hurtta Pro tuigje en het Hurtta Pro Y tuigje. Ik snap dat de vorm anders is, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met de twee verschillende tuigjes zodat ik goed kan beslissen welke beter zou zijn voor onze hond.
We willen een tuigje, omdat ze nog steeds zo erg aan de lijn trekt buiten en vooral als ze andere honden en mensen ziet. We trainen ons suf met haar, maar totdat ze beter gaat lopen willen we haar nek zoveel mogelijk ontlasten. Ze gaat namelijk vaak helemaal raar ademen. Is er een verschil met het soort tuigje als de hond trekt? Welke zit naar jullie mening nog comfortabeler bij de armen i.v.m. evt. schuren? Ik las wel over de positieve ervaringen met het tuigje, maar dus niet welk type
-
Terra5
- Speurneus

Ik heb hier de gewone Pro voor de dames en die bevalt erg goed
Op mijn banner zie je Danouk met het tuigje aan
Totaal geen last van schuren onder de oksels, de voorste band loopt echt over de borst, dus geen irritatie van de keel mochten ze trekken. Ik heb ze toen aangeschaft omdat Terra erg last van haar keel had en deze tuigjes lopen dus inderdaad wat lager. Het is even een aanschaf, zeker als je er twee tegelijk moet kopen zoals ik
, maar dat is het zeker waard geweest.
Zoals je ongetwijfeld weet, is het geen middel tegen het trekken
Maar zolang je blijft trainen, dan is zo'n tuigje wel wat beter voor de keel idd.
Op mijn banner zie je Danouk met het tuigje aan
Totaal geen last van schuren onder de oksels, de voorste band loopt echt over de borst, dus geen irritatie van de keel mochten ze trekken. Ik heb ze toen aangeschaft omdat Terra erg last van haar keel had en deze tuigjes lopen dus inderdaad wat lager. Het is even een aanschaf, zeker als je er twee tegelijk moet kopen zoals ik
Zoals je ongetwijfeld weet, is het geen middel tegen het trekken
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
Jada
- Snuffelneus

Ja ik zie het idd, erg leuke foto trouwens
Ok goed om te lezen dat het tuigje niet schuurt, want dat hoor of lees ik toch soms over bepaalde tuigjes.
Ik weet idd dat het zeker geen middel is tegen trekken, we willen puur zo´n tuigje om haar nek en keel te beschermen, alleen hoop ik natuurlijk ook weer niet dat ze nog meer gaat trekken.
Ik heb trouwens wel gelezen over bepaalde tuigjes waarbij de hond die trekt zijn balans voor een deel verliest dus daardoor soms beter leert lopen omdat dit vervelend voelt voor hem, vandaar wel mijn vraag of er verschil in de tuigjes zit, wat betreft effect bij het trekken
Ik weet idd dat het zeker geen middel is tegen trekken, we willen puur zo´n tuigje om haar nek en keel te beschermen, alleen hoop ik natuurlijk ook weer niet dat ze nog meer gaat trekken.
Ik heb trouwens wel gelezen over bepaalde tuigjes waarbij de hond die trekt zijn balans voor een deel verliest dus daardoor soms beter leert lopen omdat dit vervelend voelt voor hem, vandaar wel mijn vraag of er verschil in de tuigjes zit, wat betreft effect bij het trekken

-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Wij hebben voor Zyva het gewone Hurtta tuigje en die bevalt ook erg goed. Geen schuurplekken of iets dergelijks, blijft goed op z'n plaats zitten, dus verschuift niet en inderdaad geen geruk meer aan de nek. Wij hebben destijds zo'n tuigje gekocht om een beter houvast te hebben als Zyva uit het water geholpen moest worden (wij varen veel in Friesland) of als ze per ongeluk over boord zou vallen. We hebben het dus niet gekocht voor het trekken ofzo, maar toen ik het kocht zei de vrouw in de winkel wel dat het tuigje ook evt kan helpen tegen het trekken. Het tuigje heeft nl 1 ring bovenop het tuigje maar ook een ring aan allebei de zijkanten van het tuigje. Als je daar je riem aan vast maakt en de hond trekt schijnt hij uit balans te raken, zichzelf scheef te trekken wat niet prettig is. Geen idee of dit zo werkt, wij gebruiken altijd de ring bovenop het tuigje. Succes met kiezen.