Harde werker met slechte dag???

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Harde werker met slechte dag???

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik kom thuis met de pest in. :mad:
Leek me leuk om even met Sara naar het veld te gaan om te apporteren.
Ik had 4 dummy's mee. De wilddummy waar Sara normaal helemaal wild van wordt, de 1,5 kilo dummy waar ze altijd wat moeite mee heeft, maar wel vrolijk apporteerd een gewone dummy en een puppendummy.
Normaal gooi ik er niet meer dan 2 per keer. Maar ik dacht: laat ik het eens spannend maken en ze alle 4 gooien.
Bij de eerste keer zit Sara altijd al heel allert klaar en heeft er altijd enorme zin in. In al die jaren is het nog nooit voorgekomen dat ze een apport niet binnenhaalde en ik hoef altijd maar 1x apport te zeggen. Ze zoekt net zo lang tot ze hem heeft. Best een harde werker.
Maar wat er nu gebeurde..... :confused:
Ze stond in eerste instantie al helemaal niet te popelen. De eerste dummy werd met tegenzin gehaald. Bij de tweede ging ze tussendoor even plassen (wtf? ) :? Ik moest meerdere malen het commando herhalen. Bij de derde ging ze gras eten. :? Ik heb dit nog nooit meegemaakt met haar. Ze doet normaal een moord om de dummy's te mogen apporteren. Ze dacht echt bekijk het maar, had er helemaal geen zin in. Aangezien het leuk moet blijven en ik niet wil dat ze onder dwang apporteerd heb ik uiteindelijk na best even boos worden :oops: de dummy's zelf geraapt en in mijn tas gestopt, ben meteen naar huis gelopen, had de pest in. :mad:
Sara is sinds een maand heel anders en ik weet niet waar het aan ligt. Ze is vrij snel moe (in tegenstelling tot voorheen), vandaag herkende ik haar dus niet terug. Ze ligt er nu ook uitgeteld bij alsof ze hard gewerkt heeft, terwijl ze geen zak gedaan heeft. :?
Kan een harde werker gewoon een slechte dag hebben? En zo ja, waarom heeft ze die in het verleden nooit eerder gehad?
Heel verhaal, maar ik ben zo verbaasd over haar gedrag.... :eusashhh:
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Kan me voorstellen dat je baalt boukje, zoiets is ook niet leuk, maar misschien had Saar inderdaad gewoon echt even haar dag niet? Of is ze niet echt lekker vandaag? Of zou het nog met haar oren/doofheid te maken kunnen hebben? Ik roep ook maar wat hoor.. 8)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Sara word ook een dagje ouder, als ik zo jullie dagprogramma's lees word ik al moe. En ja, wij wandelen ook veel, maar wel aangepast. De buitentemperatuur is voor ons mensen niet warm, maar de honden hebben een dikke jas aan en hebben het echt wel al warm boven de 20 graden.
Neem eens een volle week rust en kijk of haar energie daardoor terug komt. Zo niet, dan even voor een grondige apk naar de da, maar ik vermoed dat Saar moe is door een (te) overvolle agenda en het toch nog wel warme weer.

Overgens is dit geen aanval op jou. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

@ Jolien, Een slechte dag kan natuurlijk, maar dan had die in de 7 jaar hiervoor ook al eens voorbij moeten komen als dat er bij Sara inzit. Een slechte dag met een dummy bestaat niet bij Sara. :wink: Vandaar dat ik er ook zo van opkijk.
Haar doofheid is inmiddels over gelukkig, dus dat is het ook niet.

@ Els, hm.... ik weet niet goed wat je met een overvolle agenda bedoeld, want zoveel doen we nou eigenlijk ook weer niet. :wink:
En een week rust? Helemaal niks doen? :confused:

We gaan binnenkort op vakantie. Dan kan ik goed peilen hoe ze zich voelt en hoe het met haar energie zit aangezien we dan WEL een overvolle agenda altijd hebben :wink: Mocht ze een erg vermoeide indruk maken of geen zin hebben in apportjes uit zee dan ga ik haar inderdaad even na laten kijken.
Want ik ken Sara niet anders dan fit en in voor een (apport) spelletje.
Het is echt sinds een maand ineens anders.

Edit: aanvulling: Ze heeft nu binnen een maand een manke poot gehad, buikgriep en oorpijn. Nog nooit eerder is ze ziek geweest (op die poot na), dus misschien dat ze daardoor even nog wat minder voelt.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik denk dat dat het goed kan zijn hoor, heb dat zelf maar eens binnen een maand :D
Is de poot wel helemaal over, ik heb geloof ik niet goed gevolgd wat er was :oops:
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja Roos, de poot is helemaal over :)
Ik heb ook niet alles gemeld hier op het forum, dus kon je het ook moeilijk allemaal volgen denk ik :wink:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Loopsheid, schijnzwanger ???? Of kan dat niet meer bij haar :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Konden ze maar praten, dat zou in dit soort gevallen wel eens makkelijk zijn. Wellicht heeft ze echt een baal dag, maar miss heeft ze meer tijd nodig om te herstellen. Is natuurlijk ook veel wat ze gehad binnen een maand.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nee Hanneke, Sara is gesteriliseerd. :wink:
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Debby schreef:Konden ze maar praten, dat zou in dit soort gevallen wel eens makkelijk zijn. Wellicht heeft ze echt een baal dag, maar miss heeft ze meer tijd nodig om te herstellen. Is natuurlijk ook veel wat ze gehad binnen een maand.
Ja, dat zou fijn zijn, als ze even kon zeggen wat er zo k*t was vandaag dat de zin ontbrak :wink:
Sara is nog nooit ziek geweest in haar volwassen leven, dus misschien inderdaad dat dat erin gehakt heeft.
Maar dan is het wel raar dat ze een paar weken geleden (in de week dat ze ziek was nota bene) nog alle apportjes ophaalde die er voor haar lagen.
Klopte gewoon vandaag iets niet. En dan zou het inderdaad fijn zijn als ze even kon zeggen wat er mis was.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Is Sara ook een sensitief hondje? Als je zelf ergens bang voor bent, in een stresssituatie zit of ergens heel fel aan denkt, dan kan het zijn dat je woefje het overneemt.

Ik heb dat met Olly namelijk ook voor!

Verkeer momenteel in een stresssituatie, en Ol huppelt achter mij aan in het bos; ze gaat niet lopen, zwemmen, rennen, snuffelen, jagen, ... Kortom ze lijkt zielig te zijn en aan mij te plakken, wat echt heel atypisch is voor haar! Helaas zal ik nog even in deze situatie verkeren, vrees ik; dus ik bezoek nu maar geregeld de dokter en praat er met mensen over, zodat het hopelijk snel betert hier en Olly dus ook weer heel happy is en lekker gaat rennen :)!

Nog iets en dat is ECHT waar: Ik weet sinds een tijdje dat een persoon die ik ken, een beenprothese heeft; die persoon mankt daardoor af en toe. Sinds ik het weet, denk ik daar heel af en toe wel eens aan als ik die persoon ga bezoeken. En Olly? Als ik er aan denk, ook al is het maar heel even, dan gaat Olly manken als ik bij die persoon binnen ga. ECHT waar ... Ik vind het zelf ook apart, en schaam me wel hoor. Ik heb haar in april en mei grondig laten screenen bij de DA maar mijn omgeving en ik en ook de DA'en hebben haar dus nooit zien manken of raar zien doen ... Alleen bij die persoon. Als ik dus naar die persoon met een prothese ga, dan is de kans 9 op 10 dat Olly gaat manken als ik er binnen ga, en anders dus niet. Dus ... het moet echt psychologisch zijn.

Olly voelt mij aan; wij zijn gewoon 1 ...

Misschien is dat bij Saar en jouw ook zo???
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Plaats reactie