vieze ogen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
ana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

vieze ogen

Ongelezen bericht door ana »

Hallo, mijn Labrador Donna heeft regelmatig vieze ogen.
Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen?
Ik ben met haar naar de Dierenartz geweest maar het komt regelmatig weer terug.

groetjes Ana en Donna
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat hier heel goed heeft geholpen is dat ik van voedsel ben veranderd.
Wij zijn van brokjes naar kvv gegaan en nu dan nrv, en geen last meer van vuile ogen of oogontstekingen :wink:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Zijn het traanstrepen of is het een beetje pussige viezigheid in het oog? Als het traanstrepen zijn, zijn waarschijnlijk de traanbuisjes verstopt. Die kan je laten doorprikken, maar de kans is groot dat ze op den duur opnieuw verstopt raken.
Regelmatig ontstoken ogen kunnen allerlei oorzaken hebben. Als je het niet vertrouwt, zou ik eens een verwijsbriefje vragen voor de oogarts. Het kan iets heel onschuldigs zijn, maar er bestaan ook vervelende oogafwijkingen, zoals een niet goed gevormd ooglid (entropion of ectropion) of haartjes die tegen het oog schuren (distichiasis). De oogarts kan dat onderzoeken en er eventueel iets aan doen. Zeker als het steeds terugkomt, zou ik me maar eens laten doorverwijzen.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Wij hebben nu het zelfde probleem met Tara. Wij zijn naar de dierenarts geweest en die heeft toen allemaal testjes gedaan door groen spul in haar ogen te spuiten. Wij kregen toen oculsan oogdruppels. Tijdens het druppelen was het gelijk over maar de dag dat we gestopt zijn kwam het gelijk weer terug. Wij maken haar oogjes regelmatig schoon na het spelen buiten met afgekoelt gekookt water. Dit omdat ze regelmatg met haar kop in het zand zit... Toch ga ik ook maandag maar weer es bellen... Hoop dat het bij jullie snel over is.
ana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door ana »

bedankt voor jullie reakties, ik ge zeker weer met haar naar de DA.

groetjes Ana & Donna
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Qiki heeft dat ook. Ik ben er ook naar de DA mee geweest Zij zei dat het entropion was en ik kreeg oogzalf mee. Dat hielp wel even, maar niet afdoende. Ik ben daarna naar een echte `honden-oogarts` geweest. Deze heeft gekeken en zei dat het tot 3 jaar `normaal` was. Als het daarna niet over zou zijn moest ik terug komen. Iets met bobbeltjes aan de binnenkant van het oog? Entropion was het iig niet. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer precies hoe het nou heette wat hij zei.
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Ja onze DA zei ook iets met bobbeltjes aan de binnenkant... Weet ook niet meer hoe het heette... Stom.. Moet ik de volgende kee toch echt onthouden
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

volliculaire conjuntivitis
ze kunnen die bolletjes weglaseren,
jonge honden hebben dit regelmatig, die bolletjes/blaasjes irriteren.
Soms gaat het vanzelf weg, maar ik zou ze weg laten halen voordat het chronisch wordt. Wel naar een goede oogarts gaan!!!
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

sorry folliculair met een ffff ipv v
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
wenz
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door wenz »

mijn DA vroeg of Droste ook erg veel in hoog gras snuffelt enzo, ja dus :shock: dat zou het kunnen verklaren, want dan irriteert dat in/aan de ogen. Ik kreeg een vitamineA zalfje voor af en toe, als ze er erg veel last van heeft. Opvallend genoeg...ze heeft het vooral aan het linkeroog. Alsof die meer in het gras zit dan rechts? :confused:
Knowledge talks, wisdom listens.
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

De oogarts vroeg mij ook of het zomers en swinters was... Dat schijnt ook nog verschil te kunnen maken (als het iets anders was geweest?)
Kay&Zus

Ongelezen bericht door Kay&Zus »

Zus heeft ook vaker last van haar rechteroog dan haar linker. Ik merk wel dat hij steeds weer op speelt als we een andere route hebben genomen op de hei. dus voorlopig even geen hoog gras voor mevrouw. Want met ogen dicht lopen is geen makkelijk commando om aan te leren :confused:
Plaats reactie