Het zal toch niet.....???

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Joppe

Het zal toch niet.....???

Ongelezen bericht door Joppe »

Sinds een week of 4 zagen we ineens dat Joppe wat hinkte. Het was eerst lastig te zien, maar het is de li. voor poot.
We gingen de dag erop met vakantie, en Joppe is een week naar het pension geweest ( ook een overwinning voor ons, maar dat is een ander verhaal)
Daarna nog steeds last, dus ik ben maandag j.l met hem naar de DA geweest. Deze kon eigenlijk niet direct iets vinden, hij denkt dat het probleem bij de tenen zit omdat Joppe duidelijk aangaf het niet prettig te vinden, als hij daar aan zat. Hij heeft pijnstilling en een antibiotica kuur gekregen. Tot op heden zie ik weinig effect, vooral bij het op gang komen, dus nadat hij een poosje gelegen heeft, zie je duidelijk dat hij niet goed loopt, naar gelang hij langer in beweging is zie je het bijna niet meer.
Ik houd hem wat spelen betreft al zo rustig mogelijk, geen gespring ect.
De vervolgafspraak bij de Da zal volgende week wel de volgende stap zijn, ik hoop toch echt niet dat er iets met heupen/elleboog aan de hand is :(
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Waarschijnlijk een sesambeentje dat geïrriteerd is, dat geeft deze klachten. AB zal ws niet helpen. Een bezoekje aan een orthopeed wel :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Heeft hij in het pension veel met andere honden gespeeld? Dat zou misschien de oorzaak kunnen zijn.
Als hij een duidelijke pijnreactie bij de tenen geeft, zou je eerder aan een sesambeenontsteking of -fractuur of zoiets denken, dan aan iets in de schouder of elleboog. Beschadigingen aan een sesambotje komen regelmatig voor bij de labrador. Hopelijk wordt het volgende week duidelijk wat er aan de hand is. Sterkte!

Hanneke
Joppe

Ongelezen bericht door Joppe »

Hij heeft idd veel gespeeld in pension, na thuiskomst heeft hij 2 dagen geslapen :D
Maar hij begon al met hinken 2 dagen ervoor. De logeerpartij zal het geen goed gedaan hebben vrees ik.
Wat doet de orthopaed aan zo'n sesambeentje? En mocht het wel ontstoken zijn dan zou je zeggen dat antibiotica toch zou moeten helpen?
Plaats reactie