Pollen allergie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Pollen allergie

Ongelezen bericht door Nienke »

Vandaag is eindelijk ons vermoeden bevestigd door de dierenarts dat Jayla een pollen allergie heeft.

Nu ben ik erg benieuwd of er hier op het forum meer labjes zijn die hier last van hebben.
Ook wil ik graag weten wat jullie tegen de allergie doen, medicijnen, spuitjes etc.. Ik kreeg een paar optie's van de dierenarts, maar eigenlijk is er niet heel veel aan te doen zei hij, tenminste niet iets permanent's zodat ze er geen last meer van kan krijgen.

Alle tips zijn welkom :)

Jayla heeft vandaag een spuit gehad tegen de jeuk en zodat het snel gaat genezen. Mocht ik zondag denken dat het na mijn inzien niet snel genoeg geneest, dan kan ik maandag een antibiotica kuurtje ophalen. Hoop dat ze snel opknapt, momenteel is m'n meisje echt ziekjes van alle ontstoken/jeukende plekken op haar lichaam.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

De hond van mijn ouders heeft ook een pollen allergie, ze geeft hem puur pollen.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Debby schreef:De hond van mijn ouders heeft ook een pollen allergie, ze geeft hem puur pollen.
Ik heb in het voorjaar puur jeuk gebruikt, maar ik kon nou niet echt zeggen dat ik dat vond helpen.
Helpt puur pollen wel goed? En hoe (gewoon in de bek druppelen, op een stukje brood of...) geven zij de druppeltjes?

Bedankt voor je reactie.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik heb zelf een dochter met hooikoorts ( reageert dus ook op pollen) waarbij ze al haar leven lang ( 20 jaar) ernstig eczeem, loopneus en zere traanogen kreeg in het seizoen.
Sinds dit voorjaar drinkt ze elke dag een beker paardenmelk, en ze heeft deze zomer nagenoeg geen klachten gehad, ik kan zeggen dat het voor 95% verbeterd is. Paardenmelk versterkt het immuunsysteem en het wordt ook gebruikt voor dieren, dus ik zou je zeker aanraden om het te proberen.
Een heel onschuldig middel met vaak opmerkelijke resultaten!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Met de Puur produkten (ik vermoed met alle produkten tegen/voor allergie) is een lange tijd voor nodig voordat je verbetering merkt. Vaak is ook een combinatie van produkten nodig. Zaak is om ruim van tevoren, in dit geval de pollentijd, te beginnen met toedienen (als de jeuk (nog)niet aanwezig is). In de winter cq vroege voorjaar dus. Ik moet je eerlijk bekennen dat bij Lola deze produkten niet (meer) afdoende werken. Is de allergie middels een huid- en bloedtest onderzocht ? Veel labradors hebben naast een allergie voor pollen en grassen een allergie voor mijten. Wellicht is de Paardenmelk een optie om ernaast te proberen. In ieder geval succes. Allergie is zeer complex is de ervaring hier.

@ Doggie: Paardenmelk. Is dit verkrijgbaar bij een refomwinkel ?
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

doggie schreef:Ik heb zelf een dochter met hooikoorts ( reageert dus ook op pollen) waarbij ze al haar leven lang ( 20 jaar) ernstig eczeem, loopneus en zere traanogen kreeg in het seizoen.
Sinds dit voorjaar drinkt ze elke dag een beker paardenmelk, en ze heeft deze zomer nagenoeg geen klachten gehad, ik kan zeggen dat het voor 95% verbeterd is. Paardenmelk versterkt het immuunsysteem en het wordt ook gebruikt voor dieren, dus ik zou je zeker aanraden om het te proberen.
Een heel onschuldig middel met vaak opmerkelijke resultaten!
Dank je wel.. Waar kan je paardenmelk kopen?
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

rimanime schreef:Met de Puur produkten (ik vermoed met alle produkten tegen/voor allergie) is een lange tijd voor nodig voordat je verbetering merkt. Vaak is ook een combinatie van produkten nodig. Zaak is om ruim van tevoren, in dit geval de pollentijd, te beginnen met toedienen (als de jeuk (nog)niet aanwezig is). In de winter cq vroege voorjaar dus. Ik moet je eerlijk bekennen dat bij Lola deze produkten niet (meer) afdoende werken. Is de allergie middels een huid- en bloedtest onderzocht ? Veel labradors hebben naast een allergie voor pollen en grassen een allergie voor mijten. Wellicht is de Paardenmelk een optie om ernaast te proberen. In ieder geval succes. Allergie is zeer complex is de ervaring hier.

@ Doggie: Paardenmelk. Is dit verkrijgbaar bij een refomwinkel ?
Wat gebruik jij nu voor Lola? Ik heb wel een paar optie's gekregen van de dierenarts, deze zou ik hier zo wel even vermelden. Ik heb puur jeuk een hele tijd gebruikt, maar na mijn idee hielp dit niet echt. Misschien dat puur allergie wel helpt, dat wil ik dus aankomend voorjaar gaan proberen. Of inderdaad de paardenmelk, als ze even verteld waar het te koop is ;) haha
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

De volgende optie's kreeg ik van de dierenarts:

Een dure optie is om hetgeen waar ze allergisch voor is iedere keer in te
spuiten, daardoor krijgt ze een erge allergische reactie en het zou naar
verloop van tijd beter moeten gaan. Nu mag ze tijdens deze behandeling geen
medicatie hebben voor de reactie en dat is bijna niet hondwaardig en de
meeste mensen stoppen halverwege de behandeling. En deze behandeling is erg
duur zei hij.

De 2e optie, haar medicijnen geven, maar doordat ze eigenlijk de hele zomer
periode er voornamelijk last van heeft, is een langere tijd van medicijnen
niet goed voor een hond.

3e optie, wanneer ze weer een plek heeft voor een week medicijnen geven,
deze medicijnen werken alleen maar voor korte duur, dus dan is ze tijdelijk
eventjes verlost van de jeuk en daarna kan het zo weer terug komen.

4e optie, zodra ze een plekje krijgt naar de dierenarts gaan en een spuit
halen voor haar, dit werkt ca, 6 weken en hierdoor stopt de jeuk en geneest
het sneller (spuit heeft ze nu ook gehad)
Ook kan ik preventief in het voorjaar deze spuit laten geven en iedere 6 weken ongeveer herhalen, of op de momenten wanneer er veel pollen in de lucht zitten.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Paardenmelk is door het hele land te koop, in reformwinkels, natuurwinkels, markten en bij de paardenmelkerijen zelf. Je moet gewoon even googlen, dan vindt je ongetwijfeld iets bij je in de buurt, en anders kan je het online bestellen (in gevriesdroogde vorm).

Bij mijn dochter konden we binnen een week resultaat zien. Ze liep op dat moment stage bij de paardenmelkerij en was dus de hele dag tussen de paarden en het stro, wat normaal gesproken een flinke reactie bij haar opriep. Nu dronk ze dus vanaf de eerste dat paardenmelk, en heeft ze geen last gehad.
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

@doggie, super dat het bij je dochter zo goed helpt. Drinkt zij het hele voorjaar/zomer iedere dag een glas? En zou een hond dezelfde hoeveelheid moeten hebben dan een mens?
Ik wil dit zeker gaan proberen. Hier in de stad zit een reformhuis dus ik zal daar even gaan informeren.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Eva drinkt iedere dag een kwart liter, maar ik weet niet hoeveel dat voor een hond zou moeten zijn. Op internet is wel info te vinden over het gebruik van paardenmelk bij dieren.
In Beckum zit een paardenmelkerij, niet al te ver van Enschede dacht ik?
http://www.detukkertinkers.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

En het is inderdaad bijna niet te geloven, na 20 jaar eczeem en hooikoorts klachten, en de laatste 6 jaar medicijnen tegen hooikoorts, nu de hele zomer klachten en medicijnen vrij!
Als het eenmaal goed gaat, kan je proberen af te bouwen, maarja, een allergie is natuurlijk chronisch, dus Eva blijft het gewoon drinken. Wel een dure hobby, maar voor een eczeemvrije huid heb je veel over!
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Bedankt voor de info. Ik ga me hier zeker verder in verdiepen.
Beckum is hier inderdaad dicht in de buurt. Heel erg bedankt.
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Ik ben met Rens bij een Belgische professor in de dermatologie geweest nadat ik alles al had geprobeerd bij hem. Sinds bijna een jaar krijgt rens injecties met interferonen. In het begin om de paar dagen, nu om de maand. Sinds hij deze injecties krijgt heeft hij geen ernstige last meer gehad van zijn allergie.
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

En heeft Rens ook een pollenallergie?
Ik ga het aankomend voorjaar proberen met de paardenmelk zoals de dochter van doggie ook doet. Mocht dit niet werken, dan ga ik andere stappen ondernemen zodat Jayla jeuk vrij kan zijn.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

roef heeft een pollen allergie en ik geef hem puur pollen en drainagecompositum.
ook geef ik geen brood ed(koekjes) meer en het is sterk verbeterd nu na een jaar.

binnen kort ga ik met hem naar een hollistisch dierenarts en ik hoop dat ze voor hem dan druppels op maat kan maken.

@ doggy: die paardenmelk ga ik me ook eens in verdiepen :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie