Hallo allemaal,
Ik had een vraagje, we kwamen een vrouw in het bos tegen die vertelde dat als je vaak met je hond wandelt dat je zijn kussentjes na zo´n wandeling(of als je vaker als 1 keer per week gaat wandelen)1 keer in de week) moet insmeren met vasseline if iets ...........
omdat ze anders gaan scheuren.....
Doet nog iemand dat?
Wij wisten dit niet...
Klinkt als een excuus om niet met de hond te wandelen... want dat is slecht voor zijn voetzooltjes
Ik wandel elke dag met ze en smeer ze alleen af en toe in als er ijs/sneeuw en pekel op de straat ligt en verder nooit.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Bedankt Marjolein, hij is top!
ik smeer ze ook alleen in de winter in omdat er pekel ligt al probeer ik het wel zoveel mogelijk te mijden om door de pekel te lopen.
En het klinkt inderdaad als een excuus om niet met de hond te wandelen.
Ik loop met Basco meerdere keren per dag en 2x per dag een lange wandeling en hij heeft nergens last van
katy schreef:Hallo allemaal,
Ik had een vraagje, we kwamen een vrouw in het bos tegen die vertelde dat als je vaak met je hond wandelt dat je zijn kussentjes na zo´n wandeling(of als je vaker als 1 keer per week gaat wandelen)1 keer in de week) moet insmeren met vasseline if iets ...........
omdat ze anders gaan scheuren.....
Doet nog iemand dat?
Wij wisten dit niet...
groetjes katy en baasje
Zouden de hondachtige in de natuur dit ook doen Nee hoor.....Hoe meer je smeert hoe zachter en hoe kwetsbaarder de kussentjes. Wat al geschreven wordt.....in de wintermaanden met sneeuw/pekel zou je voor de wandeling de kussentjes kunnen insmeren met vaseline. Verder niets aan doen.
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Mijn Kay heeft wel vaak last van blaren, ja echt, hij krijgt blaren. maar alleen als hij heel hard rent en speelt op asfalt. In het bos heeft hij er nooit last van. Maar gisteren heeft meneer 25 km gelopen met de Airborne wandeling en ook over asfalt en wat denk je.... Nergens last van. Dikke medaille verdiend en ook gekregen.
Maar hoe dan ook ik smeer enkel als hij heel veel bij mijn vriendin op het erf rond gaat rennen, verder nooit.
Heb hier nog nooit van gehoord! Onze straat wordt in de winter meerdere malen per dag gestrooid en dus smeer ik dan wel de voetzooltjes in ivm pekel. Maar verder echt niet hoor!
Misschien een rare vraag, maar als je de pootjes met vaseline insmeert voor de wandeling en ze lopen vervolgens op sneew (of opgevroren stukken), glijden ze dan niet juist uit? Of wordt er na de wandeling gesmeerd.
Vind het wel een goeie tip voor de wintermaanden namelijk maar vroeg me dit even af....
Merle schreef:Misschien een rare vraag, maar als je de pootjes met vaseline insmeert voor de wandeling en ze lopen vervolgens op sneew (of opgevroren stukken), glijden ze dan niet juist uit? Of wordt er na de wandeling gesmeerd.
Vind het wel een goeie tip voor de wintermaanden namelijk maar vroeg me dit even af....
Ik smeer tussen de kussentjes, omdat sneeuw wat smelt tussen de kussentjes weer terug kan bevriezen.
Merle schreef:Misschien een rare vraag, maar als je de pootjes met vaseline insmeert voor de wandeling en ze lopen vervolgens op sneew (of opgevroren stukken), glijden ze dan niet juist uit? Of wordt er na de wandeling gesmeerd.
Ik smeer tussen de kussentjes, omdat sneeuw wat smelt tussen de kussentjes weer terug kan bevriezen.
Bedankt voor je reactie! Ik zal deze tip onthouden!
En, vorig jaar gemerkt tijdens de jacht: bevroren ondergrond, en veel rondlopen tussen mosterdplanten, dan krijgt Harpo ook kloven in de voetkussentjes. Dus op zo'n dagen smeren we ook, en heb ik een potje vaseline mee...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008 Flora (Eyes of the River) °01/07/2006