Zyva grote meid geworden
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Zyva grote meid geworden
Afgelopen maandag is Zyva dan eindelijk toch loops geworden. Ze zat er echt al 2 maanden tegen aan te hikken leek het wel. Wij blij dat het mooi in de vakantieperiode zou vallen, maar nee, mevrouw vond het toch nodig om net zo lang te wachten tot de jachttraining en VG2 zouden beginnen. We missen meteen de eerste 3 lessen van beide cursussen. Balen!
Nog even een vraagje. Geadviseerd wordt de hond nu aan de lijn te houden. Dit doen we nu ook braaf tijdens de wandelingen (tot groot verdriet van Zyva) maar 's morgens als we wakker worden en 's avonds voordat wij naar bed gaan laten we Zyva voor ons huis nog even plassen. Ze springt dan altijd een slootje over en plast dan op het veld voor ons huis. Hoe groot is de ontsnappingsdrang als ze hoog loops is? Kunnen we haar op deze momenten ook beter de komende 3 weken aan de riem doen?
Nog even een vraagje. Geadviseerd wordt de hond nu aan de lijn te houden. Dit doen we nu ook braaf tijdens de wandelingen (tot groot verdriet van Zyva) maar 's morgens als we wakker worden en 's avonds voordat wij naar bed gaan laten we Zyva voor ons huis nog even plassen. Ze springt dan altijd een slootje over en plast dan op het veld voor ons huis. Hoe groot is de ontsnappingsdrang als ze hoog loops is? Kunnen we haar op deze momenten ook beter de komende 3 weken aan de riem doen?
-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
corry
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Gefeliciteerd Zyva.. nou ja, of jullie en zijzelf er zo blij mee zijn, valt natuurlijk te betwijfelen
Het is toch een beetje een gedoe, zo'n loopsheid
Wat betreft het weglopen... dat is per individu heel erg verschillend. De één transformeert al na een paar dagen in een lellebel en bij de ander merk je helemaal niks. Die zijn zelfs op hun hoogtijdagen nog de braafheid zelve. Dat is dus gewoon even aankijken hoe dat bij Zyva is. Maar je hebt er portretten bij hoor, die echt proberen te ontsnappen, dus laat je niet verrassen
PS: In welke groep gaan jullie trainen? Ik ben met Pip en Dazzle vanmorgen begonnen in de woensdagochtendgroep
Hanneke
Wat betreft het weglopen... dat is per individu heel erg verschillend. De één transformeert al na een paar dagen in een lellebel en bij de ander merk je helemaal niks. Die zijn zelfs op hun hoogtijdagen nog de braafheid zelve. Dat is dus gewoon even aankijken hoe dat bij Zyva is. Maar je hebt er portretten bij hoor, die echt proberen te ontsnappen, dus laat je niet verrassen
PS: In welke groep gaan jullie trainen? Ik ben met Pip en Dazzle vanmorgen begonnen in de woensdagochtendgroep
Hanneke
-
Iefke
Nou Vida is dus ook loops en ik ben benieuwd wanneer ze hoog loops is
. Ze is er erg gelaten onder, ze mag nu niet met ons naar het bos waar ze los kan lopen enzo maar we lopen nu wat in de buurt en aangelijnd en dat vindt ze helemaal niets, ze trekt als een wilde aan de lijn en snuffelt en ruikt van alles. hoe lang duurt zo'n hele periode dat ze aangelijnd moet blijven?? Heeft er iemand ervaring met een soort pil ofoz, steriliseren is hier geen optie omdat we straks 1 keer een nestje van haar willen. Daarna laten we haar steriliseren.
Weet iemand ook wanneer ik precies ED en HD foto's moet laten maken
Ik heb begrepen als ze minstens 12 maanden oud is.
T is wat die pups die groot worden
Weet iemand ook wanneer ik precies ED en HD foto's moet laten maken
T is wat die pups die groot worden