Ja daar heb je gelijk in, de dames wippen hier ook wat af als ik mijn hielen lichtbrigitte064 schreef:Tja, als t een geldkwestie is vind ik t eigenlijk geen goede reden om deze regel te hanteren, hier is t zelfs met trainen not done om met een loopse teef te komen, de reuen zijn dan gewoon minder geconcentreerd, en dat is ngens voor nodig.
Op wedstrijden is t tot op heden gelukkig verboden, ik denk ook niet dat er veel voorstanders te vinden zijn om deze regel te wijzigen![]()
Kijk, ik zie dat toch net wat anders, ik weet wel ongeveer wanneer de meiskes loops zijn, dus rond die tijd schrijven we of niet in, of we nemen t risico, makkelijk zat![]()
Nogmaals, over de mate van gehoorzaamheid van andere honden valt natuurlijk te twisten...maar ik denk dat elke aanwezige hond, behalve de puppen er last van hebben. Dus ook de gehoorzame honden, zij zullen dan geen wangedrag vertonen...naar echt in hun hummetje zullen ze ook niet zijn, da's de natuur he.
Ook teven gaan hoog in hun drift als er een teef in de buurt is die staat dorinedenk maar eens aan de ware orgieen in onze kennels rond die tijd
Agressie op show
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
anja1
- Hele grote hondenneus

Bij de allerlaatste show die ik met Baloe gelopen heb liet ze zich absoluut niet betasten...resultaat diskwalificatie.Pandora schreef:Ja, vind ik ook. Bij agressief gedrag onder het oog van de keurmeester mag de KM de hond van mij diskwalificeren.sbientje schreef:absoluut wat mij betreft.Laboriginals schreef:
Als een labrador onder het oog van de keurmeester agressief gedrag vertoont, zou hij dan gediskwalificeerd moeten worden of een lagere kwalificatie moeten krijgen? Een te dikke hond wordt tegenwoordig wel teruggezet, maar een agressieve hond blijkbaar niet. Wat vinden jullie?
Hanneke
Gisteren was ik in Ahoy bij de keuring van de stabij's. Een aantal honden lieten daar angstig gedrag zien. Niet terughoudend, maar echt zo erg dat ze (in mijn ogen) niet te betasten waren. Ik weet niet wat dat met de kwalificaties heeft gedaan, maar in mijn ogen moet het ringgedrag zeker invloed hebben op de beoordeling. Een labrador hoort niet agressief te zijn, en ook niet schuw (bijvoorbeeld). Ik vind dat daar best op gelet moet worden ja..
Ook bij dusdanig schuw gedrag dat de hond niet te betasten (en dus niet goed te beoordelen) is. Hoewel dit laatste wel een beetje verraderlijk is want je hebt er keurmeesters bij die zo lomp zijn dat ze er zelf voor zorgen dat honden niet meer betast willen worden in de ring
Daar ging aan vooraf dat ze in de show 3 maanden daarvoor 2 keer gegrepen is door een andere hond in/nabij de ring en we hadden een keurmeester die haar heel hardhandig heeft "betast"
Baloe is een vreselijke lieverd, niet bang, heel sociaal en een echte allermans vriend. Maar alles wat er in en om de ring was gebeurd heeft er dus voor gezorgd dat Baloe vreselijk bang is in de ring en zich echt niet meer laat betasten.
Dus schuw gedrag in de ring hoeft inderdaad niet te betekenen dat de hond in het dagelijkse leven ook zo is.
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik heb even voor de duidelijkheid mijn loopse teven niet geshowd!
En wij hadden ze achter de kraam dus niemand moet daar last van hebben gehad.
Maar mijn reuen omdat ze hier samen leven ruiken dan natuurlijk wel lekker.
Wij waren zelfs uit voorzorg met 2 auto´s gekomen, ivm dat ik niet wilde dat mijn reuen er hinder van zouden vinden.
Ik heb dacht ik aan alles gedacht en, beide dames waren in de eerste week, en mijn reuen liepen er nog gewoon bij in huis.
Maar ben tenminste blij dat iemand me begrijpt.....dacht al ben ik dan de enigste die me honden opvoed...
Ik heb wel de mogelijkheid om ze op eigen terrein te houden.
Maar dat zijn ze niet gewend ze moeten even kunnen rennen zwemmen en ravotten.....dus dat mag dan.
En wij hadden ze achter de kraam dus niemand moet daar last van hebben gehad.
Maar mijn reuen omdat ze hier samen leven ruiken dan natuurlijk wel lekker.
Wij waren zelfs uit voorzorg met 2 auto´s gekomen, ivm dat ik niet wilde dat mijn reuen er hinder van zouden vinden.
Ik heb dacht ik aan alles gedacht en, beide dames waren in de eerste week, en mijn reuen liepen er nog gewoon bij in huis.
Maar ben tenminste blij dat iemand me begrijpt.....dacht al ben ik dan de enigste die me honden opvoed...
Ik heb wel de mogelijkheid om ze op eigen terrein te houden.
Maar dat zijn ze niet gewend ze moeten even kunnen rennen zwemmen en ravotten.....dus dat mag dan.
Groetjes Saskia
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
-
mariska1972
dit wil ik ff uitlichten ik vind als je maar 20 euro betaald ok dan is het nog te overzien maar meeste shows betaal je tegenwoordig al gemiddeld 50 euro per hond!!! is dit dan nog de rede van geld kwestie?? sorry maar zolang als de shows zo duur zijn blijf ik gewoon met mijn loopse teefjes naar show gaan!!! ik heb ze namelijk ook (net als vele van ons) niet aan een boompje hangen in mijn achtertuin!!!!!!!Lupos schreef:Dat zal gewoon geld-kwestie zijn.brigitte064 schreef: Waarom is deze regel veranderd, weet dat iemand?
ik probeer wel rekening te houden met de inschrijving of er eentje loops staat of het mogelijk haar tijd is maar soms kun je de natuur niet sturen en ja heb je wel ingeschreven en word het tegenwoordig voor teefeigenaren een duur grapje als je niet kunt gaan!!!!
dus ja misschien wel geld kwestie maar misschien ook omdat de shows tegenwoordig belachelijk duur zijn!!
en dan nog vind ik dat honden geen agressie mogen vertonen in of buiten de ring!! en vind ik dat je ten alle tijden je hond onder controle kan houden als eigenaar en kun je dit niet dan kom niet naar zulke grote shows/wedstrijden
ik denk ook niet dat alleen loopse teven en teveel honden bijelkaar alleen de rede zijn van agressie ik denk ook een stukje erin gefokt en ook zeker de stress die de baas overbrengt op de hond!!!
je kan wel wijzen naar alleen loopse teven en hormoonbommen maar denk echt niet dat dit het is het is gewoon alles bijelkaar en hoe gaat daar de eigenaar mee om!!!
misschien kunnen we dus weer eens echt gaan kijken naar waarom en hoe het verbeterd kan worden!! en niet gelijk wijzen met de bekende vinger
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Zo danmariska1972 schreef: dit wil ik ff uitlichten ik vind als je maar 20 euro betaald ok dan is het nog te overzien maar meeste shows betaal je tegenwoordig al gemiddeld 50 euro per hond!!! is dit dan nog de rede van geld kwestie?? sorry maar zolang als de shows zo duur zijn blijf ik gewoon met mijn loopse teefjes naar show gaan!!! ik heb ze namelijk ook (net als vele van ons) niet aan een boompje hangen in mijn achtertuin!!!!!!!
ik probeer wel rekening te houden met de inschrijving of er eentje loops staat of het mogelijk haar tijd is maar soms kun je de natuur niet sturen en ja heb je wel ingeschreven en word het tegenwoordig voor teefeigenaren een duur grapje als je niet kunt gaan!!!!
dus ja misschien wel geld kwestie maar misschien ook omdat de shows tegenwoordig belachelijk duur zijn!!
en dan nog vind ik dat honden geen agressie mogen vertonen in of buiten de ring!! en vind ik dat je ten alle tijden je hond onder controle kan houden als eigenaar en kun je dit niet dan kom niet naar zulke grote shows/wedstrijden
ik denk ook niet dat alleen loopse teven en teveel honden bijelkaar alleen de rede zijn van agressie ik denk ook een stukje erin gefokt en ook zeker de stress die de baas overbrengt op de hond!!!
je kan wel wijzen naar alleen loopse teven en hormoonbommen maar denk echt niet dat dit het is het is gewoon alles bijelkaar en hoe gaat daar de eigenaar mee om!!!
misschien kunnen we dus weer eens echt gaan kijken naar waarom en hoe het verbeterd kan worden!! en niet gelijk wijzen met de bekende vinger
Even ademhalen en goed lezen voordat je zo reageert, kan erg schelen

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik denk niet dat het een geld kwestie is.
In andere landen was het al heel normaal behalve in Nederland, en regels zijn van uit de FCI.
Mag ik weten waarom er gek gereageerd word door Banjer....?
Je kan er ook gewoon niet op reageren als iets je niet aan staat, dat noemen in hondentaal negeren.
Werkt bij 99 % perfect !
In andere landen was het al heel normaal behalve in Nederland, en regels zijn van uit de FCI.
Mag ik weten waarom er gek gereageerd word door Banjer....?
Je kan er ook gewoon niet op reageren als iets je niet aan staat, dat noemen in hondentaal negeren.
Werkt bij 99 % perfect !
Groetjes Saskia
-
banjer
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik denk dat jullie je verkijken op het feit geld verdienen....
De keurmeesters worden uitgenodigd en daar betaal je voor.
En laten we wel zijn alles is duurder geworden.
Persoonlijk denk ik echt dat ze net kiet (of hoe je dat ook mag schrijven) spelen op zijn dag.
De vrijwillgers krijgen ook brandstof vergoeding, en de prijzen allemaal dat soort dingen kosten nu eenmaal geld en daar betaal je voor.
En de labradordag is geen 50 euro, maar geloof 35 euro en zelf met meerdere honden minder maar komop het is een show gezellig samen zijn en je mooie honden laten zien, dat kost nu eenmaal geld.
Het is al jaren een dag gezellig samen zijn, nu maakte helaas een aantal honden het gezellige er niet naar.
Laten we daar bekijken wat we eraan kunnen doen dan elkaar afzeiken.
Ik blijf bij me argument het ligt aan de manier van opvoeden.
Persoonlijk denk ik echt dat ze net kiet (of hoe je dat ook mag schrijven) spelen op zijn dag.
De vrijwillgers krijgen ook brandstof vergoeding, en de prijzen allemaal dat soort dingen kosten nu eenmaal geld en daar betaal je voor.
En de labradordag is geen 50 euro, maar geloof 35 euro en zelf met meerdere honden minder maar komop het is een show gezellig samen zijn en je mooie honden laten zien, dat kost nu eenmaal geld.
Het is al jaren een dag gezellig samen zijn, nu maakte helaas een aantal honden het gezellige er niet naar.
Groetjes Saskia
-
banjer
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Wij trainen wel af en toe met een loopse teef in de groep. De achterliggende gedachte is, dat examenterreinen meestal openbare terreinen zijn waar allerhande publiek rondloopt en daar kunnen dus ook loopse teefjes lopen of net gelopen hebben. Dan moeten de reuen wel met hun koppie bij de les kunnen blijven.
Ik ben overigens zelf ook wel eens met een loopse teef naar de show geweest, die toen pas net een paar dagen loops was. Met een teef op haar hoogtepunt ga je uiteraard niet, al was het maar omdat je madam dan al staartzwierend over het terrein moet sleuren, want die gaat dan voor iedere vent die ze ziet in de houding staan. Zo wordt het showen toch helemaal niks en kan je haar net zo goed thuis laten
Hanneke
Ik ben overigens zelf ook wel eens met een loopse teef naar de show geweest, die toen pas net een paar dagen loops was. Met een teef op haar hoogtepunt ga je uiteraard niet, al was het maar omdat je madam dan al staartzwierend over het terrein moet sleuren, want die gaat dan voor iedere vent die ze ziet in de houding staan. Zo wordt het showen toch helemaal niks en kan je haar net zo goed thuis laten
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Niet alleen de keurmeesters moeten betaald worden, maar ook de huur van het terrein c.q. de evenementenhal. Zeker zo´n grote hal als de Ahoy of de Rai zal echt niet goedkoop zijn om die af te huren. Plus de administratie, het drukken van de catalogus, op een openluchtterrein moet je het terrein inrichten met tenten, toiletwagen e.d., wat allemaal gehuurd moet worden enz. Er zitten natuurlijk ook flink wat kosten aan zo´n dag en die moeten allemaal uit de inkomsten betaald worden.Dutchlab´s schreef:Ik denk dat jullie je verkijken op het feit geld verdienen....
Hanneke
-
marina
- Grote hondenneus

Om terug te komen op het onderwerp agressie op show,ik denk dat er te weinig word gekeken naar de hond,leuk zo,n show praatje hier praatje daar voor ons, voor de honden is het lekker luchtje hier,ik ben sterker daar en weinig baasjes die zien hoe staat het met mijn hond,hoe staan de oren,ogen spanning.waar komen de meeste labjes op een dag ?rondje huis, penp veldje niks geen 500 honden op 1 plek.
Dan nog al die lekkere luchtjes van dames ,nee we kunnen wel met vingertjes wijzen naar organisatie etc maar ik denk als leek dat we eerst zelf moeten gaan kijken naar onze honden en wat ze met hun lichaamstaal zeggen zodat we ze begrijpen en gewoon in een ring kunnen staan zonder dat er agressie is.Heel veel mensen zien in hun hond enkel het plaatje hoe de hond eruit hoort te zien en vergeten juist op zo,n dag te kijken naar de lichaamstaal van de hond.En watbetreft loopse teefjes op een show ,er zijn zoveel shows in een jaar dat je best een show kan kiezen wanneer je teef niet loops is maar dat is mijn mening .
Dan nog al die lekkere luchtjes van dames ,nee we kunnen wel met vingertjes wijzen naar organisatie etc maar ik denk als leek dat we eerst zelf moeten gaan kijken naar onze honden en wat ze met hun lichaamstaal zeggen zodat we ze begrijpen en gewoon in een ring kunnen staan zonder dat er agressie is.Heel veel mensen zien in hun hond enkel het plaatje hoe de hond eruit hoort te zien en vergeten juist op zo,n dag te kijken naar de lichaamstaal van de hond.En watbetreft loopse teefjes op een show ,er zijn zoveel shows in een jaar dat je best een show kan kiezen wanneer je teef niet loops is maar dat is mijn mening .
-
mariska1972
sorrie hoor ik heb dit niet bot bedoeld maar we zijn inmiddels van het ene wijzen naar het andere wijzen gedoken en er word niet naar de eigenaren zelf gekeken in mijn beleving!!Lupos schreef:Zo danmariska1972 schreef: dit wil ik ff uitlichten ik vind als je maar 20 euro betaald ok dan is het nog te overzien maar meeste shows betaal je tegenwoordig al gemiddeld 50 euro per hond!!! is dit dan nog de rede van geld kwestie?? sorry maar zolang als de shows zo duur zijn blijf ik gewoon met mijn loopse teefjes naar show gaan!!! ik heb ze namelijk ook (net als vele van ons) niet aan een boompje hangen in mijn achtertuin!!!!!!!
misschien kunnen we dus weer eens echt gaan kijken naar waarom en hoe het verbeterd kan worden!! en niet gelijk wijzen met de bekende vingerGezellige reactie...
Ik heb het over het TOESTAAN van teven op de show, dat wil zeggen de organisatie. En kom op, als jij E50,- betaald en er lopen honderden honden, dan wordt er toch flink verdiend door de organisatie, niet dan?
Even ademhalen en goed lezen voordat je zo reageert, kan erg schelen
tis nu eenmaal zo er is steeds meer agressie onder de labradors zowel op show als in wedstrijden en dat moet veranderd worden
en dan heeft het in mijn ogen geen zin om iedere keer een andere boosdoender te zoeken
tis of de organisatie of de ringen die niet goed ver uitelkaar liggen en dan weer teven die loops staan
ik denk gewoon dat het een samenspel is en dat eigenaren gewoon daardoor stress overbrengen op hun eigen hond en daardoor dus meer agressie komt
dus in deze begin bij verbeteren begin bij jezelf en niet met de wijzende vinger
dus denk niet dat ik daar iets verkeerd mee zeg!!
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
In een discussie, waarbij de oorzaak van een standpunt "agressie op shows" niet duidelijk is, ben je altijd opties aan het zoeken en daar lijkt mij helemaal niets mis mee. Sommigen worden direct ontkracht en dat is natuurlijk prima, en sommige standpunten zijn twijfelpunten omdat het mogelijk een oorzakelijk verband heeft met het discussiepunt.mariska1972 schreef: sorrie hoor ik heb dit niet bot bedoeld maar we zijn inmiddels van het ene wijzen naar het andere wijzen gedoken en er word niet naar de eigenaren zelf gekeken in mijn beleving!!
tis nu eenmaal zo er is steeds meer agressie onder de labradors zowel op show als in wedstrijden en dat moet veranderd worden
en dan heeft het in mijn ogen geen zin om iedere keer een andere boosdoender te zoeken
tis of de organisatie of de ringen die niet goed ver uitelkaar liggen en dan weer teven die loops staan
ik denk gewoon dat het een samenspel is en dat eigenaren gewoon daardoor stress overbrengen op hun eigen hond en daardoor dus meer agressie komt
dus in deze begin bij verbeteren begin bij jezelf en niet met de wijzende vinger
dus denk niet dat ik daar iets verkeerd mee zeg!!
Ik denk dat je het veel te veel op jezelf betrekt.
Kijk, ik liep daar ook die dag, met hond. In deze discussie kwam voorbij dat iemand stelde dat je gek bent als je daar met je hond heen gaat. Ik heb dan niet het gevoel dat ik iets verkeerds heb gedaan, maar respecteer (en begrijp) de mening van een ander daarin.
Probeer het een beetje in perspectief te zien, in plaats van als persoonlijke aanval.
Iedereen is het erover eens dat er een verandering gaande is, en helaas is bij zoiets als dit niet eenduidig een antwoord te geven waarom dat zo is. Deze discussie is dus suggestief: er zijn geen feiten, er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat iets wel of niet zo is. Deze discussie is puur gebaseerd op een constatering en beleving, die meerdere mensen blijken te hebben.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat er verschillende mogelijke oorzaken worden aangedragen, want laten we wel zijn: veel oorzaken kunnen wel degelijk meespelen!
Jij zegt precies hetzelfde:
Om verandering te brengen, zul je toch eerst moeten zoeken naar de oorzaak. Niet een schuldige, nee de oorzaak. Dat betekent dat je alle opties af moet gaan:tis nu eenmaal zo er is steeds meer agressie onder de labradors zowel op show als in wedstrijden en dat moet veranderd worden
Ligt het aan de ringen?
Locatie?
Ruimtelijke beperkingen?
Aantallen?
Opvoeding?
Nature?
Verdraagzaamheid in de maatschappij?
Stress overbrengen op je eigen hond? (jouw standpunt
enz enz enz
De tendens die gaande is, dus "meer agressie onder de labrador retriever" kan niet worden opgelost zonder naar een oorzaak te zoeken. Dus nogmaals: zie het niet als een persoonlijke aanval, maar als een mogelijkheid tot het vinden van een oplossing ons geliefde ras te behouden/terug te krijgen.

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Op zich vind ik dat een heel aannemelijk argument, maar -en dat antwoord heb ik nog nergens gezien-, waarom kon men dan wel een jaar of 10 geleden probleemloos op Bennekom rondlopen en zijn er nu zoveel bijtincidenten geweest? Komt dat omdat men 10 jaar geleden wel een hond kon opvoeden en nu niet meer? Want dat zou dan de verklaring zijn: opvoeding tov "vroeger". Waar is dan die verandering opgetreden van opvoeding? Waar zit m dat in? Waarom was dat vroeger wel en nu niet meer? Hondenscholen te over, training ook, jachttraining is in de afgelopen jaren nog nooit zo populair geweest als nu bij de huishonden-eigenaar...Dutchlab´s schreef: Ik blijf bij me argument het ligt aan de manier van opvoeden.
Het zet bij mij heel veel vraagtekens neer. En nee, dat is geen verwijt, maar een oprechte vraagstelling