Oh jee, Chester heeft volgens mij een hotspot

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

irma schreef:Het belangrijkste bij een hotspot is de broei weghalen; dus de plek rondom kaal knippen, zo kan er lucht bij en droogt de plek meestal vanzelf op. Een korst en een paar dagen later is het weg. Let erop dat je voldoende haar rondom wegknipt, de plek is meestal groter dan je denkt.
dat ga ik morgen zeker doen. Ik heb net weer zalf op gesmeerd en als het morgen niet beter wordt dan haal ik zeker sowiezo de calendulazalf. Net ging hij weer krabben en dan drupt het hier gelijk (gatsie). Arme kerel. Nu de zalf eropzit jeukt het denk ik minder maar ja, als dat midden in de nacht zo is dan ben ik er niet bij. Ach ik vind het helemaal niet leuk en ik vind het heeeeel zielig.

Mag je eigenlijk zwemmen met een hotspot ????
Afbeelding

bedankt Sharon !
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Jutta schreef:
irma schreef:Het belangrijkste bij een hotspot is de broei weghalen; dus de plek rondom kaal knippen, zo kan er lucht bij en droogt de plek meestal vanzelf op. Een korst en een paar dagen later is het weg. Let erop dat je voldoende haar rondom wegknipt, de plek is meestal groter dan je denkt.
dat ga ik morgen zeker doen. Ik heb net weer zalf op gesmeerd en als het morgen niet beter wordt dan haal ik zeker sowiezo de calendulazalf. Net ging hij weer krabben en dan drupt het hier gelijk (gatsie). Arme kerel. Nu de zalf eropzit jeukt het denk ik minder maar ja, als dat midden in de nacht zo is dan ben ik er niet bij. Ach ik vind het helemaal niet leuk en ik vind het heeeeel zielig.

Mag je eigenlijk zwemmen met een hotspot ????
:wink: Zwemmen zou ik niet doen, het is nu belangrijk dat het droog blijft
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Hallo allemaal,

nou de plek is nu niet meer zo rood maar een beetje wit. Vannacht om 4 uur naar beneden gegaan omdat meneertje blafte. Ik gelijk naar buiten maar er was verder niets. Hij wilde gelijk weer krabben maar dat kon ik snel verhinderen (is dat wel goed nederlands ?????) Heb gelijk weer de zalf op gesmeerd en nu ligt hij te slapen. Ik heb zijn oortje omgeklapt dan kan er lucht bijkomen. Ach ik vind hem zo zielig. Heb de hele nacht liggen dromen over hotspots !!!
Nu maar hopen dat het een beetje droogt. Zondag hebben we jachttraining dus ik wacht het af of wij laten even de waterapportjes terzijde.

Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken, dat vind ik heel geruststellend. Bedankt.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Jutta
Speurneus
Speurneus

Oh je, het is toch wat met zo'n hotspot. Heb nu ook nog honingzalf in huis maar ik mag niet eens in de buurt bij hem komen dan gaat hij met ingetrokken staart ervandoor. Ik vind het zoooooo zielig. Gelukkig blijft hij nu al een tijdje niet krabben en dus kan het misschien wat meer drogen. Ik word er zelf een beetje ziek van, maak me echt zorgen. Ik hoop dat het morgen al een stuk beter is.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

He wat een ellende, arme Chester.... altijd zo zielig om
ze zo te zien... af en toe zou het toch heerlijk zijn als ze
konden praten (niet altijd hoor :lol: :lol: :lol: )

Sterkte met je mannetje :groteknuffel: van Guus
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Is het net zo'n plek als op onderstaande foto?
Dit was een tijdje terug bij Dewi, maar zij is er echt raar en ziek van geweest.
Ik zou de plek toch kaal maken hoor, het moet echt kunnen luchten en de plek groeit ook nog eens heel snel, hou hem maar goed in de gaten.
Beterschap.

Afbeelding
Jutta
Speurneus
Speurneus

het was inderdaad vanochtend best nattig. Ja ik mag bijna niet in zijn buurt komen dan gaat hij al de hoek in. Zijn kussen was kletsnat vanochtend dus het zou zoiets kunnen zijn. Ja, knippen zou ik wel willen doen maar ik weet niet hoe ik dat rustig kan doen. Wij proberen hem in de gaten te houden en op te letten dat hij niet krabt en dat het een beetje op kan drogen. Het liefst zou ik hem even een roesje geven en dan rustig alles verzorgen.
Ik vind het zelf helemaal niet leuk :cry:
Afbeelding

bedankt Sharon !
Roos

Leuk is het inderdaad niet :(
Dewi wilde ook niet dat wij haar kaal maakten dus zijn we naar de da gegaan en die had het binnen een minuut voor elkaar.
Misschien dat je dat kunt doen, ik denk wel dat het erg belangrijk is om de haren bij/op deze plek weg te halen ivm het eerder genoemde broeien.
Ik zou het snel doen hoor want deze plekken kunnen zich ongelofelijk snel uitbreiden en dan ben je nog veel verder van huis, want ze kunnen hier ook flink beroerd van worden.
Succes met wat je ook mag gaan doen.
De plek van Dewi is overigens in 1 nacht zo groot geworden :(
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Beterschap Chester!! :knuffel:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Jutta
Speurneus
Speurneus

Bedankt. Ik heb vanmiddag een afspraak bij onze DA. Ik heb geen zin om zo het weekend in te gaan.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Roos

Heel verstandig, succes vanmiddag.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Succes vanmiddag :groteknuffel:
Groetjes Debby en een poot van Fayth