Agressie op show

Plaats hier alles over hondenshows.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dutchlab´s schreef: Verder ga ik mezelf niet verdedigen over trainings methodes, ik blij erbij dat je een hond honds op moet voeden.
En zoals mij om me oren werd gesmeten dat honden in de natuur niet ksst en, heb ik ook nog nooit een clicker in de natuur gezien.
Verder hou ik zeer zeker wel van een discusie maar hier houd het op voor mij.
Grappig, je houdt wel van een discussie maar hier houdt het op voor jou :confused:
Volgens mij is er hier niets jou om de oren gesmeten, er is alleen een vergelijk gesteld.
Jij hebt het hier over een "hondse" manier van opvoeden, dus die zeggen wel tsst tegen elkaar of geven elkaar even een fijne por in de nierstreek?:D
Degene die aan clilckertrainig doet pretendeert niet dat zij haar honden op een hondse manier opvoedt, dus je haalt nu twee zaken door elkaar.
Als je dan toch nog wat te melden hebt doe het dan wel juist :wink:
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Roos schreef:
Dutchlab´s schreef: Verder ga ik mezelf niet verdedigen over trainings methodes, ik blij erbij dat je een hond honds op moet voeden.
En zoals mij om me oren werd gesmeten dat honden in de natuur niet ksst en, heb ik ook nog nooit een clicker in de natuur gezien.
Verder hou ik zeer zeker wel van een discusie maar hier houd het op voor mij.
Grappig, je houdt wel van een discussie maar hier houdt het op voor jou :confused:
Volgens mij is er hier niets jou om de oren gesmeten, er is alleen een vergelijk gesteld.
Jij hebt het hier over een "hondse" manier van opvoeden, dus die zeggen wel tsst tegen elkaar of geven elkaar even een fijne por in de nierstreek?:D
Degene die aan clilckertrainig doet pretendeert niet dat zij haar honden op een hondse manier opvoedt, dus je haalt nu twee zaken door elkaar.
Als je dan toch nog wat te melden hebt doe het dan wel juist :wink:
Ja inderdaad hierbij stop ik over dit topic, ik haal 2 dingen door elkaar jij niet :confused:
Wie zegt nu weer dat ik mijn honden een por in de nieren geef :? Heb jij ooit gezien hoe ik dit doe.....nee want je kent me niet eens.
Ik schrijf wel dat ik ze een por geef om hun uit de constentratie haal....sorry hoor maar ik ben hier niet om zelf te verdedigen, ik wilde iets bereiken en daar word weer gewoon over heen gelezen.
Een discusie met elkaar in de waardes laten, kan hier na alles wat ik terug gelezen heb, niet.
Ik kan allemaal hatelijke opmerkingen neerzetten doe ik niet.
Kan me tijd beter besteden aan me honden dan mezelf continu te moeten verdedigen.
Want mijn honden zijn niet agressief.
Ik heb bereikt door mijn verhaal over me pupje openbaar te maken wat ik wilde een excusses, dat is gegeven en ik laat het nu over aan de mensen zoals jullie.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Roos

Waarom zou je hatelijke dingen neerzetten, ik laat jou toch ook in je waarde?
Het is maar net hoe je het lezen wilt he, maar ik zei in de nierstreek en niet in de nieren, en hoe je het ook wend of keert die nieren zitten toch echt in hun flank.
Verder kon ik mij ook niet zo goed vinden in jouw argumenten, en het zou toch wel heel raar zijn als ik dat niet mocht opschrijven toch?

En jij wilt iets bereiken, dat is helemaal goed, maar waarom moet ik het daar mee eens zijn? :confused:
En de mensen "zoals jullie" is wel wat erg generaliserend, vind je zelf ook niet?
Je bent nu met mij in discussie, verder heb ik hier nog niemand gezien die ook iets te melden heeft, dus om er nu gelijk "jullie" van te maken?
En jij staat ergens vol achter, dat is je goed recht, net zoals het mijne is dat ik hier in het geval van de Labrador absoluut niet achter sta.
Dus we zijn het gewoon niet eens, kan gebeuren toch? :wink:
Laatst gewijzigd door Roos op 12 sep 2011, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

Roos, zo is het maar net mien jong
Roos

banjer schreef:Roos, zo is het maar net mien jong
:wink:
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Roos schreef:
banjer schreef:Roos, zo is het maar net mien jong
:wink:
Ja we zijn het niet met elkaar eens kan gebeuren, daarom hou ik de eer aan mezelf en stop ermee.
Ondanks deze post.

Dus nogmaals, groetjes Saskia
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Afgelopen zondag in Paderborn liep er een reu achter me in de openklasse. Tijdens de ronde lopen met z'n alle, hoorde ik achter me wel wat gebeuren liep de ronde af en toe ik om keek was de betreffende dame met haar hond achter de lijn van de ring gaan staan.
haar hond had zich agressief opgesteld tijden de loop ronde, ik had het niet gezien, maar hoorde het gegrom.... ik stond vrij dicht bij de keurmeester die direct tegen het ring personeel riep: I don't want to see that dog back in the ring again! het ring personeel was nogal in de war er van en vroegen de keurmeester nog twee keer of de reu echt gedisqualifiseerd moest worden......
In mijn mening vindt ik het een juiste beslissing en een zeer goede reactie van de keurmeester. Moet wel zeggen dat dit de eerste keer was dat ik zoiets heb gezien en de hond ook echt niet meer gekeurd werd.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Tika Trails schreef:Afgelopen zondag in Paderborn liep er een reu achter me in de openklasse. Tijdens de ronde lopen met z'n alle, hoorde ik achter me wel wat gebeuren liep de ronde af en toe ik om keek was de betreffende dame met haar hond achter de lijn van de ring gaan staan.
haar hond had zich agressief opgesteld tijden de loop ronde, ik had het niet gezien, maar hoorde het gegrom.... ik stond vrij dicht bij de keurmeester die direct tegen het ring personeel riep: I don't want to see that dog back in the ring again! het ring personeel was nogal in de war er van en vroegen de keurmeester nog twee keer of de reu echt gedisqualifiseerd moest worden......
In mijn mening vindt ik het een juiste beslissing en een zeer goede reactie van de keurmeester. Moet wel zeggen dat dit de eerste keer was dat ik zoiets heb gezien en de hond ook echt niet meer gekeurd werd.
En dat is ook hoe het in mijn ogen hoort 8) Goede beslissing van de keurmeester
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Ik neem eens aan de de open klasse in show hetzelfde betekent als de open klasse in werk, als dat het geval is, is het de enige beslissing die de keurmeester in zo'n geval kan nemen :applaus:
Afbeelding
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Tika Trails schreef:Afgelopen zondag in Paderborn liep er een reu achter me in de openklasse. Tijdens de ronde lopen met z'n alle, hoorde ik achter me wel wat gebeuren liep de ronde af en toe ik om keek was de betreffende dame met haar hond achter de lijn van de ring gaan staan.
Dat zal best hard aankomen voor degene wiens hond het is, maar ik ben bang dat dit de enige manier is om dit soort gedrag aan te pakken. Als grommen en asociaal gedrag altijd en eeuwig meteen tot diskwalificatie zou leiden, is het heel gauw afgelopen, althans op shows.
Dat zegt natuurlijk nog lang niet alles over de eventuele toename van druk en asociaal gedrag binnen het ras. Dan praat je over karakter, dus fokkerij en dat is weer iets heel anders dan gedrag op show.

Hanneke
Plaats reactie