trekken aan de riem tijdens het uitlaten
- roxy
- Middelgrote hondenneus

Graag gedaan Marielle, normaal gesproken sleurde ik Jim weleens aan zijn nek terug, niet om hem pijn te doen hoor maar meer uit een soort van frustratie, niet goed mijn lijf, en met de Mekuti hoef ik maar even som een paar keer maar een stuk relaxter een rukje te geven zeg maar en dan trekt hij in ieder geval niet verder, ook als hij een poes oid ziet hij wil wel maar de rem staat er snel op..
-
corry
- roxy
- Middelgrote hondenneus

He Corry, Jij hebt toch de U lead?? Werkt die niet dan? De mekuti kun je opzoeken op google, bij Alldogs is hij te koop je kan em per internet bestellen is wel erg aan de prijs met verzekdnkosten mee komt hij op ong 51 euro.
Verder alles goed jam Jim groeit als kool, maar dat doen ze allemaal he.
Hij is nog altijd superlief/stout niet dominant en afentoe een poepert hahaa voor kleine keffertjes is hij als ze tekeer gaan bang al met al is het een superhond op het trekken en pikken van dingen soms na, heeft mijn bb opgegeten laatst van 3 maanden oud
verder is hij heel sociaal en vlgs de hondentrainster hier in het dorp is hij voor zo'n jonge lab echt heel relaxed
sprak een trotse hondenmama
En jij hoe is het met Dushi? Had ze haar diploma nog gehaald? Doe je nog cursussen met haar? Nog loops of al geholpen?
Verder alles goed jam Jim groeit als kool, maar dat doen ze allemaal he.
Hij is nog altijd superlief/stout niet dominant en afentoe een poepert hahaa voor kleine keffertjes is hij als ze tekeer gaan bang al met al is het een superhond op het trekken en pikken van dingen soms na, heeft mijn bb opgegeten laatst van 3 maanden oud
En jij hoe is het met Dushi? Had ze haar diploma nog gehaald? Doe je nog cursussen met haar? Nog loops of al geholpen?
-
banjer
pffff ik begin juist beetje te balen van de puppycursus. Doordeweeks met uitlaten en wandelen.....allemaal geen probleem....het is jonge pup en daar gedraagt ie soms ook naar...met deze wind....grijpt ie elk blaadje en takje wat voorbij komt vliegen. Trekken aan de riem?? Niet of nauwelijks. Maar dan....komen we uit de auto bij het trainingsveld van de kynologenvereniging....niet te houden.....zo van: ik hoor me klasgenoten...kom op baas ...we zijn al te laat....doorlopen.....wacht maar ik help je wel met doorlopen...sleuren als een gek.
Op het veld moet ik hem bijvoederen bij elke keer dat ie naar me kijkt want anders wil meneer alleen maar met de andere hondenpups spelen...springen...bokken....en mij zwaar voor schut zetten...als ie niet bij de andere pups kan komen...dan gaat ie hele graspollen eruit slopen uit dat veld...Volgens mij wordt het een speurneus want doet niks anders dan diep in het gras het hele veld besnuffelen. Heeft ie eenmaal een plekje gevonden waar het nog lekkerder ruikt dan graven en gras trekken tot zijn leven er vanaf hangt. Inmiddels is iedereen fijn aan het trainen. Dan verlaten we het veld....kommmmm ik sleur je naar de auto toe want we motten naar huis voor me vreten ...en beetje rap graag....
Vanochtend weer alleen uitgelaten en ja.....goed zo....dat is knap....niks geen getrek...
Volgende week mag je me weer voor schut zetten
Op het veld moet ik hem bijvoederen bij elke keer dat ie naar me kijkt want anders wil meneer alleen maar met de andere hondenpups spelen...springen...bokken....en mij zwaar voor schut zetten...als ie niet bij de andere pups kan komen...dan gaat ie hele graspollen eruit slopen uit dat veld...Volgens mij wordt het een speurneus want doet niks anders dan diep in het gras het hele veld besnuffelen. Heeft ie eenmaal een plekje gevonden waar het nog lekkerder ruikt dan graven en gras trekken tot zijn leven er vanaf hangt. Inmiddels is iedereen fijn aan het trainen. Dan verlaten we het veld....kommmmm ik sleur je naar de auto toe want we motten naar huis voor me vreten ...en beetje rap graag....
Vanochtend weer alleen uitgelaten en ja.....goed zo....dat is knap....niks geen getrek...
-
corry
hahaah die Jim zalig kind is het,dushi is ook een banjer hoor en gaat lekker net als jim ondeugend en een lekker knuffelkont
.
Ja heb me A gehaald maar ben nog opzoek naar een andere school want de kca is me te ver als ik met openbaar vervoer moet.
die u-lead is te klein geworden dus ben op zoek naar iets anders ben wel zwaar aan het trainen zodat ze niet trekt gaat prima als er maar geen andere hond in de buurt is hahahaha.
Zodra het even uitkomt moeten we even afspreken wandel ik even mee stuur nog even je email via pb dan spreken we een keer af.
Ja heb me A gehaald maar ben nog opzoek naar een andere school want de kca is me te ver als ik met openbaar vervoer moet.
die u-lead is te klein geworden dus ben op zoek naar iets anders ben wel zwaar aan het trainen zodat ze niet trekt gaat prima als er maar geen andere hond in de buurt is hahahaha.
Zodra het even uitkomt moeten we even afspreken wandel ik even mee stuur nog even je email via pb dan spreken we een keer af.
-
marielle75
- Middelgrote hondenneus

Tja, zo ziet mijn trainings uurtje er dus ook uit.banjer schreef:pffff ik begin juist beetje te balen van de puppycursus. Doordeweeks met uitlaten en wandelen.....allemaal geen probleem....het is jonge pup en daar gedraagt ie soms ook naar...met deze wind....grijpt ie elk blaadje en takje wat voorbij komt vliegen. Trekken aan de riem?? Niet of nauwelijks. Maar dan....komen we uit de auto bij het trainingsveld van de kynologenvereniging....niet te houden.....zo van: ik hoor me klasgenoten...kom op baas ...we zijn al te laat....doorlopen.....wacht maar ik help je wel met doorlopen...sleuren als een gek.
Ben doodop als ik thuis kom.
Ik zit er aan te denken om er prive les bij te nemen, want dit schiet niet op.

-
Roos
Het klinkt wel grappig en o zo herkenbaar
Sam deed dit ook op cursus en er was gewoon te veel afleiding voor hem, zeker als we moesten wachten.
Hij ging gewoon met de tuinstoeltjes aan de haal als hij de kans kreeg:oops:
Dit wetende zou ik nu op zoek gaan naar een cursus met wat meer actie voor de hond zelf ipv de puppycursus.
Of een kleinere groep of idd prive training.
Er is ons toen er er mee wilden stoppen geadviseerd om buiten de groep te oefenen als er een babbelmoment oid was, dat hielp wel maar inmiddels had ik een slijmbeursontsteking in mijn schouder dus konden wij niet meer verder.
Maar ik heb eigenlijk weinig verschil gemerkt, helemaal vanaf dat wij het balletje als beloning hadden uitgevonden is het super met hem gegaan.
Dus er is nog hoop
Sam deed dit ook op cursus en er was gewoon te veel afleiding voor hem, zeker als we moesten wachten.
Hij ging gewoon met de tuinstoeltjes aan de haal als hij de kans kreeg:oops:
Dit wetende zou ik nu op zoek gaan naar een cursus met wat meer actie voor de hond zelf ipv de puppycursus.
Of een kleinere groep of idd prive training.
Er is ons toen er er mee wilden stoppen geadviseerd om buiten de groep te oefenen als er een babbelmoment oid was, dat hielp wel maar inmiddels had ik een slijmbeursontsteking in mijn schouder dus konden wij niet meer verder.
Maar ik heb eigenlijk weinig verschil gemerkt, helemaal vanaf dat wij het balletje als beloning hadden uitgevonden is het super met hem gegaan.
Dus er is nog hoop
-
roef
- Speurneus

regelmatig met tranen in de ogen op het veld gestaan met dat monster van me,ook de trainers(jaja meerdere hebben zich over het geval dat roef heet gebogen,ook gt`s
maar als hij dan de geest had was hij ook ineens de beste in de groep....hij kan het dus wel!!!!!
het is ons gelukt om tot het C diploma gedrag en en gehoorzaamheid te komen en toen hadden we er alle 2 geen zin meer in.
nu speuren we samen en weet je wat?....roef luisterd als de beste nu!
geen last meer van spannende luchtjes die belangrijker zijn als het baasje.
alleen maar aandacht voor mij
dus houd hoop!!
-
banjer
ik put hier in ieder geval weer moed uit.....ik ben dus niet de enige....die grashappende, stokkenverslepende, overenthousiaste en klierende terrorist ligt hier heerlijk te snurken aan mijn voeten. Net terug van grote rondje met stuk bos/uitlaatgebied waar ie helemaal los heeft gelopen en keurig luisterde en naast me liep...jahhhh we zijn wel gek op elkaar he Banjer?
-
marielle75
- Middelgrote hondenneus

Ik ben zo blij met deze verhalen .
Echt, zondag na de training kon ik wel janken. Zo gesloopt was ik.
Maar er is nog hoop lees ik hier.
En dat weet ik ook nog wel van onze vorige hond, die liep later ook keurig naast de kinderwagen, had ik ook nooit gedacht dat dat nog eens lukken zou.
Dus ik blijf hoop houden
Echt, zondag na de training kon ik wel janken. Zo gesloopt was ik.
Maar er is nog hoop lees ik hier.
En dat weet ik ook nog wel van onze vorige hond, die liep later ook keurig naast de kinderwagen, had ik ook nooit gedacht dat dat nog eens lukken zou.
Dus ik blijf hoop houden

-
Roos
Als ik Roef's en Sam's verhaal zo lees zou het toch goed kunnen dat jullie gewoon op de "verkeerde" cursus zitten.
Sam is niet gecastreerd en heeft dus nog steeds "last" van spannende luchtjes, maar ik hoef zijn bal maar te pakken om te gaan "zoeken" en de luchtjes kunnen opzouten wat hem betreft
En dat lees ik bij Roef ook terug, die is gaan speuren en dat heeft zijn interesse wel en vanaf die tijd ging het de goede kant op.
Dewi bv is juist heel erg op gehoorzaamheidsoefeningetjes door het koekje wat ze dan krijgt, zij zou zich uitstekend vermaken op een gehoorzaam hond cursus oid, in tegenstelling tot Sam.
Misschien eens iets om over na te denken?
Sam is niet gecastreerd en heeft dus nog steeds "last" van spannende luchtjes, maar ik hoef zijn bal maar te pakken om te gaan "zoeken" en de luchtjes kunnen opzouten wat hem betreft
En dat lees ik bij Roef ook terug, die is gaan speuren en dat heeft zijn interesse wel en vanaf die tijd ging het de goede kant op.
Dewi bv is juist heel erg op gehoorzaamheidsoefeningetjes door het koekje wat ze dan krijgt, zij zou zich uitstekend vermaken op een gehoorzaam hond cursus oid, in tegenstelling tot Sam.
Misschien eens iets om over na te denken?
-
janny van emst
Ik heb voor Bono, op advies van mijn trainster destijds, een Halti Harnas aangeschaft. Dit tuigje klik je onder de buik vast en aan de voorkant met een clip aan de halsband. De riem klik je vast op de borst en als hij trekt, geef je een ruk waardoor hij opzij wordt getrokken en direct stopt met trekken. Binnen een week trok hij niet meer en heeft het ook nooit meer gedaan! Na 1 jaar gebruik ben ik weer overgestapt op de gewone halsband met riem omdat hij kale plekken onder zijn oksels kreeg, het tuigje schuift daar toch heen en weer. Hij is nu 2,5 en loopt keurig aan de slappe lijn en als hij het even vergeet, zeg ik volg en krijgt hij een klein koekje als beloning en dat gaat prima (behalve als hij een poes ziet
)