Mankheid Pien

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Laboriginals schreef:
toscak schreef:
Laboriginals schreef:Wat fijn dat er geen orthopedische problemen zijn :) Een peesbeschadiging kan inderdaad heel lang duren, maar is iets relatiefs onschuldigs en komt uiteindelijk wel weer goed. Een hele opluchting, lijkt me :)

Hanneke
Het is onschuldig als je de rust en tijd neemt, doe je dit niet dan kan het wel degelijk een beschadiging geven. Bij Bob is al een lichte beschadiging/artrose op de schouder te zien met een rontgen. Precies op de plek waar de pees loopt.
Tuurlijk, alles kan stuk :) Maar met een beetje beleid en een verstandige aanpak moet zoiets toch gewoon over kunnen gaan, al zal het misschien altijd wel een zwakke plek blijven. Ik vergelijk het maar met zoiets bij jezelf: een verstuikte enkel, tennisarm, muisarm, verrekte schouder, enz. enz. ik heb een keer een ´knipduim´ gehad van te veel en te lang achter elkaar snoeien :? Allemaal ontstaan door overbelasting. Het kan vreselijk veel ongemak en pijn veroorzaken, duurt soms wel een half jaar voor het genezen is, heeft vaak fysio nodig, maar verdwijnt bijna altijd wel weer, al moet je dan vaak wel voorzichtig blijven met die spier of pees.

Hanneke
Precies. Zoals ik al zei, het is onschuldig als je rust echt in acht neemt.
En het blijft inderdaad een zwakke plek, want dit is al de tweede keer voor Bob. En hij is pas 2 :( . En de wekelijkse jachttraining is ongeveer het gekste wat ik met hem doe.

@Jolien, ik ken de werking niet van Puur Pees etc. Ik weet dat ze er op barfplaats wel veel gebruik van maken. Als hier geen ervaringen zijn, kun je ze daar zeker vinden. Bob wordt nu wel ondersteund met chinese kruiden.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Fijn dat er iig niets vreselijks is gevonden bij de scan! :) Nu maar hopen dat met de pijnsltillers en rust het weer helemaal goed komt.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik kan je Puur Pees aanraden ter ondersteuning dit gebruikte ik voor Lola ten tijde van haar peesonsteking (ook na knieproblemen) en daarnaast kookte ik een paar x per week gierst voor haar. In gierst (verkrijgbaar bij reforumwinkel) zit silicium. Silicium is een natuurlijke ondersteuning voor pezen en banden. Een peesblessure is inderdaad een aandoening die niet onderschat moet worden, maar kan met een lange rustperiode goed genezen. Succes.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

rimanime schreef:Ik kan je Puur Pees aanraden ter ondersteuning dit gebruikte ik voor Lola ten tijde van haar peesonsteking (ook na knieproblemen) en daarnaast kookte ik een paar x per week gierst voor haar. In gierst (verkrijgbaar bij reforumwinkel) zit silicium. Silicium is een natuurlijke ondersteuning voor pezen en banden. Een peesblessure is inderdaad een aandoening die niet onderschat moet worden, maar kan met een lange rustperiode goed genezen. Succes.
Dank voor de tip, ga het zeker proberen! :)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Weer even een update over Pien...

Vandaag is het dag vijf van de pijnstillers en het gaat het al een stuk beter met haar :) Als ik het lopen nu vergelijk met vorige week, dan is het echt al tien keer beter! Ze mankt nog wel wat, maar veeel minder, ben er zo blij mee! :)

In overleg met Krooshof blijven we nu nog twee weken de carprodyl geven met zo veel mogelijk rust (wel gewone uitlaatrondjes natuurlijk). Daarna blijven we nog twee weken de pijnstillers geven, maar met iets meer beweging, iets langere rondes. Als dat allemaal goed gaat en ze niet meer mankt, stoppen we met de medicijnen om te kijken hoe het dan gaat. Hopelijk krijgen we de ontsteking hiermee weg en kan Pien straks weer lekker alles doen!
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Fijn dat ze veel minder mankt Jolien :klasse: Dat is al weer heel wat en kan me voorstellen dat dat fijn is om te zien ;-)

Ik duim met je mee dat het vanaf nu alleen maar vooruit gaat en dat je dame over een paar weken veel beter lopen :groteknuffel:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan! Ga zo door Pien. :D
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Weer even een update over Pien, want ondanks de Carprodyl en het feit dat het best wel iets verbeterd is, is haar mankheid helaas nog steeds niet over.. :(

Het is ook zo wisselend, soms is het zo dat als we juist heel weinig met haar doen, dus alleen maar kleine rondjes aan de lijn, dat het dan juist wel weer erger lijkt te worden. En soms als we wat langer met haar lopen lijkt het alsof het weer mider wordt en soms lijkt het zelfs zo te zijn dat ze de mankheid er dan zeg maar een soort van uitloopt. Maar de volgende dag kan het dan weer mis zijn. Ik vind het dan ook erg moeilijk in te schatten wat nou het beste voor haar is qua beweging. En het is ook zo sneu om haar zo te zien manken, je ziet echt dat ze het er dan moeilijk mee heeft... :(

Ik heb dus maar besloten om (weer) terug te gaan naar dr. Krooshof in Hilversum, volgende week donderdag hebben we daar een afspraak. Dan kan zij zelf zien hoe ze loopt en haar weer even onderzoeken en waarschijnlijk zullen we dan met de prednison injecties beginnen, omdat deze pijnstillers/ontstekingsremmers helaas niet voldoende werken.

Hopelijk gaat het daarna wel eindelijk beter, want dit blijft zo maar doorgaan met mijn meisje en zou zo graag willen dat ze eens lekker los kon rennen/vliegen/zwemmen etc. Dat we lange wandelingen konden maken en dat ze lekker kon spelen met andere honden, wat ook al in geen eeuwigheid gebeurd is.. :(
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Verdorie :( sterkte aankomende donderdag.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Vervelend dat het zo lang duurt en jullie gaan twijfelen wat het beste is. Hopelijk komt er donderdag een duidelijk antwoord van Mevr. Krooshof over een nieuwe aanpak.
Sterkte hoor. Lijkt me echt zenuwslopend als je niet helder kunt krijgen waar je goed aan doet. :(
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

heel veel sterkte
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar heeeeel herkenbaar. Ook met Bob zijn we nog steeds bezig met die stomme bicepspees :( . Vanaf maart/april!!!! Hij heeft in juli (?) ook een prednisonprik gekregen en is daardoor zelfs een tijdje van de Rimadyl af geweest, maar na een paar weken moest hij er toch weer aangeloven. Inmiddels zijn we weer aan het afbouwen en dat gaat aardig.

Vandaag krijgt Bob zijn eerste hydrotherapie, we zijn nl ook bij de fysio(op aanraden van de vervanger van Krooshof) geweest en die gaf aan dat ook al zijn spieren eromheen helemaal versteend waren van de stijfheid. Ook acupunctuur ging vorige week echt niet omdat hij overal zoveel pijn had. We hebben hem nu twee weken gemasseerd en af en toe een stukje hardgelopen. Ik moet zeggen dat ik niet geheel ontevreden ben en hoop dat we een stukje dichterbij de oplossing komen.

Bobje loopt nu dus bij de orthopeed, fysio en holistische DA...

Heel veel sterkte met Pien, ik weet hoe je je voelt... Het lijkt wel een gebed zonder einde. Misschien ook even de optie fysio bespreken?
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Heel veel sterkte
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik gebruik voor Max wel Puur, diverse varianten. Ik ben er tevreden over, maar geef het wel de tijd. Pas na een week of 6 kan je zeggen of ietys aanslaat of niet.

Ook hier zitten we weer vollop aan de pijnstillers, Max krijgt Onsior. Het is idd een gebed zonder end. Heel veel sterkte met je meisje.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes. :)

@ Els, ik ben zelf ook bekend met de producten van Puur en gebruik nu Puur Pees bij Pien. Geen idee of het helpt, maar kwaad kan het in ieder geval niet lijkt me zo. Geef het inderdaad al een tijdje omdat ik weet dat je deze producten sowieso voor een langere tijd moet geven voordat het eventueel effect heeft.

@Tosca, jeetje zeg, met Bob is dus inmiddels ook een verhaal zonder eind, enorm frustrerend he :( ?! Ben jij ook bij Kroosof geweest met hem? En wat ik van Krooshof begreep, zou die prednison injectie dan drie keer herhaald moeten worden, steeds met drie weken ertussen. Of dit nog zo is weet ik niet, dat zullen we volgende week vast van haar horen. Fysio zal ik ook eens bij haar aankaarten, dat is misschien nog wel een idee inderdaad. Alleen wordt dat toch niet zomaar overal gedaan? Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe je kunt vinden waar je hiervoor terecht kan. Is daar misschien een site voor of iets dergelijks?

En hoe doe jij het nu qua beweging met Bob? Dit is misschien ook weer verschillend per hond, maar bij Pien heb ik juist het idee dat heel weinig beweging juist ook weer niet goed voor haar is, dat ze daar alleen maar manker van gaat lopen... En heb jij soms ook het idee bij Bob dat hij het er tijdens het wandelen een soort van uitloopt? Het is gewoon zo lastig om te zien wat nu het beste is.. :(
Plaats reactie