Vraagje over showen - van een beginner

Plaats hier alles over hondenshows.
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Vraagje over showen - van een beginner

Ongelezen bericht door Janneke »

Hoi allemaal,

Ik wil graag met Tjinta een keer een show lopen. Ze kan al wel een beetje staan(ongeveer 30 sec. op het moment en dan wilt ze weer zitten...maar het gaat steeds beter) maar ik weet er zelf niet veel over. Ik ben al wel eens aanwezig geweest op een show, maar daar is ook alles mee gezegd.

Ik vroeg me af wat er eigenlijk van een pup/hond rond Tjinta's leeftijd wordt verwacht tijdens een show? Ook plus/minus drie minuten staan zoals de volwassenen?
En toen jullie trainde voor een show, hoe ging dat met afleidingen...want ik denk hoe goed ik Tjinta ook train als ze zo'n show zou moeten doen dat ze erg snel afgeleid zou zijn.

Plus wanneer zouden jullie een beginner aanraden om een show te doen? En wat voor een show is goed voor een beginner?

Jammer genoeg wegens tijd kan ik zelf niet een ringtraining volgen hier in de buurt op het moment(KC Arnhem) vanwege mijn schema dat ik pas laat thuis ben op 's maandags. Ik wil het graag wel gaan volgen in de toekomst wanneer mijn rooster veranderd. ;)

Alvast bedankt. :)
Afbeelding
mariska1972

Re: Vraagje over showen - van een beginner

Ongelezen bericht door mariska1972 »

Janneke schreef:Hoi allemaal,

Ik wil graag met Tjinta een keer een show lopen. Ze kan al wel een beetje staan(ongeveer 30 sec. op het moment en dan wilt ze weer zitten...maar het gaat steeds beter) maar ik weet er zelf niet veel over. Ik ben al wel eens aanwezig geweest op een show, maar daar is ook alles mee gezegd.

Ik vroeg me af wat er eigenlijk van een pup/hond rond Tjinta's leeftijd wordt verwacht tijdens een show? Ook plus/minus drie minuten staan zoals de volwassenen?
En toen jullie trainde voor een show, hoe ging dat met afleidingen...want ik denk hoe goed ik Tjinta ook train als ze zo'n show zou moeten doen dat ze erg snel afgeleid zou zijn.

Plus wanneer zouden jullie een beginner aanraden om een show te doen? En wat voor een show is goed voor een beginner?

Jammer genoeg wegens tijd kan ik zelf niet een ringtraining volgen hier in de buurt op het moment(KC Arnhem) vanwege mijn schema dat ik pas laat thuis ben op 's maandags. Ik wil het graag wel gaan volgen in de toekomst wanneer mijn rooster veranderd. ;)

Alvast bedankt. :)
janneke ik heb een tip voor je!! in Beek zit labradorkennel dalwinnie en die doen 1 keer per 2 weken ook ringtraining geven
ik zou eens bij hun op de website kijken als ik jou was

het is ook nog eens niet heel ver weg van jullie af en gonny doet zelf ook haar labjes showen!!

gr mariska
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Vraagje over showen - van een beginner

mariska1972 schreef:janneke ik heb een tip voor je!! in Beek zit labradorkennel dalwinnie en die doen 1 keer per 2 weken ook ringtraining geven
ik zou eens bij hun op de website kijken als ik jou was

het is ook nog eens niet heel ver weg van jullie af en gonny doet zelf ook haar labjes showen!!

gr mariska
Bedankt voor de info! :) Ik zie dat het op woensdags daar is en dat komt al beter uit! Ook dat iemand de ringtraining geeft die zelf labradors showt helpt ook.

Ik zal zeker daar even naar gaan kijken!
Afbeelding
janet leeuwma
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door janet leeuwma »

Hoi,
Je kan proberen haar aandacht vast te houden met iets lekkers, hondekoekje, stukje rodi worst of iets dergelijks. Af en toe geef je haar iets en je zorgt voor voldoende voorraad in in tasje of je jaszak, werkt altijd bij een :D labrador!!!
Groetjes Janet
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Je kunt ook een kleine kong vullen en die voor haar neus houden zodat ze wat langer bezig is,naar mate ze beter blijft staan kun je de kong ook weer afbouwen.En dan overgaan op koekjes of stukjes worst.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Bedankt voor de tips! :klasse: Zal het zeker gebruiken met oefenen.

Miranda - dat met de kong doe ik al en dat heeft zeker geholpen met haar en de link leggen bij mijn woorden "Tjinta sta"! Nu doet ze het ook met gewone koekjes maar nog niet zo lang! Kong werkt inderdaad beter!
Afbeelding
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Mariska: Ik ben vandaag voor het eerst naar een ringtraining geweest bij Dalwinnie(van Gonny) en het was super! Heel leuk om dit allemaal te leren! :D
Nogmaals bedankt voor de tip!
Afbeelding
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

Janneke schreef:Mariska: Ik ben vandaag voor het eerst naar een ringtraining geweest bij Dalwinnie(van Gonny) en het was super! Heel leuk om dit allemaal te leren! :D
Nogmaals bedankt voor de tip!
ik lees het nu pas door afwezigheid!!! maar super dat je er een goed gevoel had en dat het erg leuk was bij gonny
als je weer naar haar gaat doe haar maar de groetjes ik zit er zelf aan te denken haar een keertje te bellen en met onze 3 dames die show lopen eens ff bij haar te komen trainen gewoon ff op vreemd terrein dus wie weet zien we elkaar dan daar!!!!!!

gr mariska
Plaats reactie