esmoezie schreef: Keo heeft alweer oorontsteking. Het is rood en vies.
2 maanden geleden ook al. Toen hebben we wekenlang gesukkeld met druppels en cleaners.
Nu is het weer raak in zijn linkeroor (meestal links om de een of andere reden). Dit keer antibiotica erbij gevraagd in de hoop dat het sneller geneest.
Ik denk dat het komt door zijn gerol in een modderbad vorige week. Hij zat van kop tot teen onder de prut
Dat kan ik hem toch niet gaan ontnemen...
Had van iemand met een lab gehoord dat de oorontstekingen ophielden toen ze ophield met belonen met kaas. Daar beloon ik Keo vaak ook mee, want kaas blijft veruit favoriet.
Maar volgens de DA kan het daar niet aan liggen, dan zouden zijn beide oren ontstoken moeten zijn.
Kan heel goed hoor, het ene oor kan gevoeliger zijn dan het andere.
Luna is ook allergisch voor zuivel daar had ze ook altijd oorontstekingen van.
Ik las dat je ook smuldier gevoerd heb, ook daar kan het aan liggen, ik heb mijn honden uit nood vorige week smuldier gegeven (voer werd maar niet geleverd) en Luna heeft hier een mega allergische reactie op, overal plekken en weer haar oren ontstoken En ik had nog wel bewust de glutenvrije versie genomen. Sommige honden zijn schijnbaar erg gevoelig, ik denk dat Keo in dat opzicht op Luna lijkt.
Groetjes Lin en een van Max en een van Luna, Doran en Zinzi
Saskia.Bernadette schreef:Jammer dat dat bij Noah geen verschil heeft gemaakt. Was het maar zo eenvoudig he? Soms weet je het inderdaad niet. Weet overigens niet wat voor vers jij voert, maar niet alle KVV's zijn graanvrij. En granen -vooral tarwe- zijn berucht om de reacties in honden als je de verschillende fora moet geloven.
Noah krijgt Carnibest, ik durf verder ook niet heel veel anders te proberen want de laatste keer dat ik er iets bij ging geven (lotgering) kreeg hij daar een allergische reactie op.
Het is idd erg lastig en vooral gewoon erg sneu voor hem
Dat is zeker sneu voor hem, in CB zitten nog wel andere toevoegingen die voor problemen zouden kunnen zorgen.
Het hangt er vanaf welke versie je hebt natuurlijk, maar de kip en rund die in de meeste zitten spreken mij ook niet direct aan, zeker niet bij dit soort klachten.
Is zelf samenstellen niet een optie voor jou?
Misschien voor Noah zoals voor Sam de oplossing en voor jou is het veel goedkoper
Ik probeer even mee te denken met je hoor, beterschap voor Noah.
Ik geef de rund variant (de rode) en de lam variant (de blauwe)
Ik heb er wel eens aan gedacht om zelf samen te stellen en ook op barfplaats gekeken maar het lijkt me toch zo'n gedoe allemaal.
En ik moet je eerlijk zeggen ik vind het ook best eng met al die botten enz, als ik al zie hoe Noah een penslap naar binnen werkt
Bijna zonder te kauwen lijkt wel...
Sorry Juliette dat ik zo inbreek in je topic
Noah
Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057 schreef:
Noah krijgt Carnibest, ik durf verder ook niet heel veel anders te proberen want de laatste keer dat ik er iets bij ging geven (lotgering) kreeg hij daar een allergische reactie op.
Dat is zeker sneu voor hem, in CB zitten nog wel andere toevoegingen die voor problemen zouden kunnen zorgen.
Het hangt er vanaf welke versie je hebt natuurlijk, maar de kip en rund die in de meeste zitten spreken mij ook niet direct aan, zeker niet bij dit soort klachten.
Misschien voor Noah zoals voor Sam de oplossing en voor jou is het veel goedkoper
Ik heb er wel eens aan gedacht om zelf samen te stellen en ook op barfplaats gekeken maar het lijkt me toch zo'n gedoe allemaal.
En ik moet je eerlijk zeggen ik vind het ook best eng met al die botten enz, als ik al zie hoe Noah een penslap naar binnen werkt
maakt niet uit Sharon, ik lees vol interesse mee
Keo valt ook een beetje onder de "gevoelige" hondjes, dus ik kan er van leren
esmoezie schreef: Keo heeft alweer oorontsteking. Het is rood en vies.
2 maanden geleden ook al. Toen hebben we wekenlang gesukkeld met druppels en cleaners.
Nu is het weer raak in zijn linkeroor (meestal links om de een of andere reden). Dit keer antibiotica erbij gevraagd in de hoop dat het sneller geneest.
Ik denk dat het komt door zijn gerol in een modderbad vorige week. Hij zat van kop tot teen onder de prut
Dat kan ik hem toch niet gaan ontnemen...
Had van iemand met een lab gehoord dat de oorontstekingen ophielden toen ze ophield met belonen met kaas. Daar beloon ik Keo vaak ook mee, want kaas blijft veruit favoriet.
Maar volgens de DA kan het daar niet aan liggen, dan zouden zijn beide oren ontstoken moeten zijn.
Kan heel goed hoor, het ene oor kan gevoeliger zijn dan het andere.
Luna is ook allergisch voor zuivel daar had ze ook altijd oorontstekingen van.
Ik las dat je ook smuldier gevoerd heb, ook daar kan het aan liggen, ik heb mijn honden uit nood vorige week smuldier gegeven (voer werd maar niet geleverd) en Luna heeft hier een mega allergische reactie op, overal plekken en weer haar oren ontstoken En ik had nog wel bewust de glutenvrije versie genomen. Sommige honden zijn schijnbaar erg gevoelig, ik denk dat Keo in dat opzicht op Luna lijkt.
Ik neem idd ook altijd de glutenvrije variant, in de hoop daar goed aan te doen. Maar Luna heeft daar dus heel duidelijk niet goed op gereageerd Wat sneu!
Saskia.Bernadette schreef:Noah heeft ook veel meer last dan onze Lina hier.
Die doet het nu super. En ik vind het al lastig genoeg om graanvrije tussendoortjes en beloningvoertjes te pakken te krijgen. Laat staan als je zo met het voer blijft tobben.
Vandaar dat ik ook veel zelf droog maar. Afgelopen weekend op de wedstrijd een zakje gedroogde hazenoren gescoord, kijk dat is dan wel leuk. Weer eens wat anders voor ze.
Nou precies, het voer is geen probleem, maar beloningen vinden die goed voor hem zijn en waar hij ook nog eens iets voor wil doen
Heb al vissnackjes, gedroogde kip enz, geprobeerd, maar niets werkt zo goed als kaas...
sharon66057 schreef:
Hier ook een zeer "gevoelig" hondje. Fayth krijgt de glutenvrije varianten van CB (wij zijn overgestapt vanwege schilferige huid en steeds wondjes). Maar na overstap bleven nog steeds haar oor problemen. Geef nu puur oor hopelijk gaat het nu gauw beter.
Saskia.Bernadette schreef:Noah heeft ook veel meer last dan onze Lina hier.
Die doet het nu super. En ik vind het al lastig genoeg om graanvrije tussendoortjes en beloningvoertjes te pakken te krijgen. Laat staan als je zo met het voer blijft tobben.
Vandaar dat ik ook veel zelf droog maar. Afgelopen weekend op de wedstrijd een zakje gedroogde hazenoren gescoord, kijk dat is dan wel leuk. Weer eens wat anders voor ze.
Nou precies, het voer is geen probleem, maar beloningen vinden die goed voor hem zijn en waar hij ook nog eens iets voor wil doen
Heb al vissnackjes, gedroogde kip enz, geprobeerd, maar niets werkt zo goed als kaas...
Fayth beloon ik met stukjes lamspees, stukjes gekookte kip of stukjes lamslong, daar doet ze alles voor .
Hier nog een labje met oorklachten en jeuk. Geef nu Lotgering .. maar na ruim een halfjaar, toch weer een bezoekje aan de DA gebracht met een rood oor. Mag ik vragen wat Puur Oor is en waar ik dat vandaan kan halen??
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
yosca schreef:Hier nog een labje met oorklachten en jeuk. Geef nu Lotgering .. maar na ruim een halfjaar, toch weer een bezoekje aan de DA gebracht met een rood oor. Mag ik vragen wat Puur Oor is en waar ik dat vandaan kan halen??
Hier heb ik het zien staan bij de dierenspeciaalzaak. Homeopatische druppels zijn het...
yosca schreef:Hier nog een labje met oorklachten en jeuk. Geef nu Lotgering .. maar na ruim een halfjaar, toch weer een bezoekje aan de DA gebracht met een rood oor. Mag ik vragen wat Puur Oor is en waar ik dat vandaan kan halen??
Je kunt het ook via internet bestellen bij verschillende sites, zoals medpets.
grrr.... de oorontsteking is dus nog niet helemaal over
en sinds dit weekend was Keo wat anders dan anders. Snuiven, soms ineens opkomen uit zijn slaapje en rondlopen.
Zojuist bij de DA geweest en nieuwe AB-kuur meegekregen. Zijn oor zag er al wel veel beter uit.
Maar deze AB, Macrobyl, is blijkbaar erg vies. Normaal eet Keo zijn pillen zo op als ik ze tussen wat voer doe.
Deze pil tussen lekker vlees gestopt, maar nee hoor... hij selecteert ze er mooi tussenuit. De ene helft heeft hij per ongeluk wel opgegeten, maar de andere helft krijg ik er nu niet in.
Pil in iets extra lekkers doen, smeerworst of kaas. Dan een tweede portie in je andere hand klaar houden zodat ie ziet dat er nog wat lekkers te halen is. Mijn honden slikken het eerste hapje snel door om gauw gauw het tweede te krijgen.
Hier ook van brok overgestapt naar KVV, asta had niet zo heel veel last van haar oren geloof ik maar voer tinlo gluten en granenvrije variant. CB deed ze het niet zo super op dus hou ik het bij Tinlo.
Beterschap voor Keo
oh overigens snacks, je kan van allerlei soorten gedroogde dingen bestellen o.a. ook van tinlo, Asta doet alles voor gedroogde kangaroeblokjes/ hertenlong. Het is alleen wel prijzig