Oeh! Spannend!Patricia ter Veld schreef: 26 september verwachten ze de puppies. Dus nog ffies wachten....
Ik ben zoooooo benieuwd![]()
Voor het eerst een eigen labrador
-
banjer
-
Patricia ter Veld
- Kleine hondenneus

-
Patricia ter Veld
- Kleine hondenneus

-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

een hondje bij van Bransjesland!, ook onze Tabor komt daar vandaan. Een super lieve fokster!Patricia ter Veld schreef:Hallo,
Heel erg bedankt allemaal.
Ik heb ondertussen contact gehad met de fokker. Ze gaat idd naar het karakter kijken, dan zien we wel wat het wordt een reu of teef.
Het is wel fijn, ik heb maandag ook nog even contact met de fokker omdat ik nog wel meer vraagjes heb. Ze denkt super met ons mee.
De voorpret is ook super inderdaad. Ik lees me sufWil goed voorbereid zijn.
Whaha het duurt alleen nog even, maar des te beter voorbereid![]()
Groetjes
Patricia
Ook voor ons was het onze eerste hond, we twijfelde ook over een reu of teef.. Veel mensen zeiden dat het bij je moet passen, je bent een reuen of teven mens.. Nagoed, geen idee en wij hadden geen voorkeur, en zijn na wat telefoontjes eens wezen kijken.. Tabor was een pup welke "over" was, dus geen keuze.. Hij was nl eigenlijk al "uitbesteed" maar omdat de fokster er geen goed gevoel over had is dit niet doorgegaan (zegt naar mijn mening ook weer wat over de fokster, geeft haar pupsels niet zomaar mee
En nadat we Tabor mee hebben gekregen hebben we ook nog regelmatig contact gehad voor leuke dingen, vragen etc. En nog steeds stuur ik af en toe wat fotos, vinden ze super leuk:)
Nog even in het kort, wij zijn dus super tevreden over deze fokster
-
Patricia ter Veld
- Kleine hondenneus

-
Joyce
- Speurneus

-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Josje
Mij maakt het niet uit.....reu of teef.....Karakter bepaald de hond en niet het geslacht. Ik heb voor de pup gekozen waar ik het meeste 'klik' mee had.....
Meestal zijn mannetjes....zachter en vrouwtjes wat pittiger. Maar ze zijn allebei super lief....
Dus...........ga voor de 'klik'..........zou ik zeggen!
Gr. Josje
Meestal zijn mannetjes....zachter en vrouwtjes wat pittiger. Maar ze zijn allebei super lief....
Gr. Josje
-
-kim-
- Speurneus

Veel plezier met de voorpret!
Als alles goed gaat krijgen jullie een half broer of zusje van mijn Bear, en dat is echt een ontzettende lieverd !
Als alles goed gaat krijgen jullie een half broer of zusje van mijn Bear, en dat is echt een ontzettende lieverd !
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Patricia ter Veld
- Kleine hondenneus

@Josje, weet je ook waar dat zich in uit het "pittiger" zijn?Josje schreef:Mij maakt het niet uit.....reu of teef.....Karakter bepaald de hond en niet het geslacht. Ik heb voor de pup gekozen waar ik het meeste 'klik' mee had.....
Gr. Josje
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Mijn ervaring is niet dat teven veel pittiger zijn dan reuen. Hier een hele zachte teef en 1 wat pittiger exemplaar. Er zijn hele zachte reuen, maar ook exemplaren die staart omhoog elke andere reu benaderen..........Patricia ter Veld schreef:@Josje, weet je ook waar dat zich in uit het "pittiger" zijn?Josje schreef:Mij maakt het niet uit.....reu of teef.....Karakter bepaald de hond en niet het geslacht. Ik heb voor de pup gekozen waar ik het meeste 'klik' mee had.....
Gr. Josje
Je moet naar het individu kijken dus. En reu of teef hebben beiden hun plus en min punten zal ik maar zeggen.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
ilseF
- Middelgrote hondenneus

hahaha...klinkt lekker!Joyce schreef:Leuk die voorpret he!
Ik ben een reuen mens,vind ze ook mooier,lekker robuust en met een grote kop.
loopsheid trekt me niet (oke puspiemel ook nietmaar daar hebben we vit C voor
)Dit is onze 3e zwarte reu en weeeeeeeeeeer een hele goedzak
onze sam had ook doorlopend van die groene klodders hangen (en sam niet alleen, alles op 1,50m hoogte!)
en ook een lieve goedzak, maar dan in het bruin
-
Josje
Met de honden (reuen en teven) die ik tot nu toe heb gehad zijn de vrouwtjes de pittigsten....wat ik hiermee bedoel is dat ze wat feller zijn in hun doen en laten....natuurlijk kun je dit corrigeren. Dit is niet nadelig maar wel mijn ervaring met teven.
Natuurlijk is dit MIJN ervaring.....zo zal iedereen zijn eigen verhaal hebben hierin.
Als je een pup kiest.....kun je vanaf 4/5 weken zien (beginnen ze met lopen) of het een haantje de voorste is. Moeilijk is om het karaktertje dan al te bepalen. Dit zie je meer met 7/8 weken samen met zijn/haar broertjes en zusjes (met het ravotten).....hoe ze zijn in het nest met elkaar. Ook of ze naar je toe komen en wie de eerste is......en het gevoel als de pup op je schoot zit. Het klik gevoel.
Ik ben meerdere keren naar de fokker geweest om te kijken.....voordat ik een keus liet vallen.....en oooooooo wat was dat moeilijk. Eigenlijk ben ik gegaan voor het 'klik' gevoel......mijn pup die ik gekozen heb keek ook heel wijs....voordat hij in actie kwam...nam hij rustig de tijd hiervoor...en stormde niet overal gelijk op af............zoals de anderen wel deden uit het nest.
Misschien kun je hier iets mee?
Groetjes,
Josje
Natuurlijk is dit MIJN ervaring.....zo zal iedereen zijn eigen verhaal hebben hierin.
Als je een pup kiest.....kun je vanaf 4/5 weken zien (beginnen ze met lopen) of het een haantje de voorste is. Moeilijk is om het karaktertje dan al te bepalen. Dit zie je meer met 7/8 weken samen met zijn/haar broertjes en zusjes (met het ravotten).....hoe ze zijn in het nest met elkaar. Ook of ze naar je toe komen en wie de eerste is......en het gevoel als de pup op je schoot zit. Het klik gevoel.
Ik ben meerdere keren naar de fokker geweest om te kijken.....voordat ik een keus liet vallen.....en oooooooo wat was dat moeilijk. Eigenlijk ben ik gegaan voor het 'klik' gevoel......mijn pup die ik gekozen heb keek ook heel wijs....voordat hij in actie kwam...nam hij rustig de tijd hiervoor...en stormde niet overal gelijk op af............zoals de anderen wel deden uit het nest.
Misschien kun je hier iets mee?
Groetjes,
Josje