Een roerig half jaar.

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Een roerig half jaar.

Ongelezen bericht door Lotte »

Op 14 april schreef ik in de seniorrubriek dat het niet goed ging met Nanja. Helaas hebben wij op 16 april de beslissing moeten nemen om haar te laten gaan. Haar nierwaardes werden steeds slechter en er was geen uitzicht op verbetering.

Wat was het daarna stil in huis. Ondanks dat we Lotte hebben, voelde het erg leeg. Al heel snel wisten we dat er binnen het jaar weer een hond bij zou komen. Mijn man en ik spraken af dat we eventueel ook open zouden staan voor een herplaatser als die op ons pad zou komen.
Stiekum begon ik in de herplaatshoek te snuffelen en toen daar een tehuis voor Billy werd gezocht, heb ik mijn man verteld dat ik erover dacht om naar Billy te informeren maar dat ik twijfelde omdat het om een pup ging die nu al weg moest en waarbij het verhaal op z'n zachts gezegd, vaag was. Manlief was zo slim om dit gelijk aan onze dochters te melden. Toen was er geen weg meer terug: ik moest en zou bellen. Na nogmaals gewaarschuwd te hebben dat ik lang niet zeker was of ik hieraan wilde beginnen, heb ik toch contact opgenomen met het assiel waar hij zat. Die gaven me veel info en vertelde ook de reden van herplaatsing: De pup was de baas in het gezin en er had een GT naar gekeken en die was tot de conclusie gekomen dat de hond er niet uitzag als een lab en ook niet het karakter had van een lab.
Door dit verhaal werd mijn aarzeling nog groter. Maar het Assiel gaf mij ook de stamboomgegevens toen ik daar naar vroeg . Daardoor kwam ik er achter door wie het hondje gefokt was. Na enige aarzeling heb ik toen contact opgenomen met de fokster en na haar verhaal was ik om: Ik zou gaan kijken (En ik weet dat dit gevaarlijk is) :D .

Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben gaan kijken op 6 juni en heb de pup gelijk meegenomen. En nog geen seconde heb ik hiervan spijt gehad. De GT die door de 1e eigenaar was ingeschakeld, moet zich hoognodig verder scholen :twisted: Tiddles ziet eruit als een labrador en gedraagt zich als een labrador. Het enig wat er mis was, is dat hij in het eerste gezin onvoldoende leiding heeft gekregen en toen zelf de leiding heeft genomen.
Inmiddels heb ik een puppycursus afgerond waarbij hij het beste jongetje uit de klas was en ronden we binnenkort vervolg 1 af. Ook zijn we begonnen met jachttraining en hier doet hij het ook goed.
En Lot is inmiddels zijn beste maatje. In het begin heeft zij hem een aantal keer ferm zijn plek gewezen maar dit was goed voor hem. Hij weet nu waar hij hoort te staan t.o.v. andere honden en dit gedrag laat hij ook zien in de ontmoeting met vreemde honden. Dus buiten zijn er nooit problemen.
Kortom ik ben blij dat ik gezwicht ben voor het aandringen van mijn kinderen. Anders was ik een fantastisch hondje misgelopen. (En zou er ongetwijfeld wel weer een ander geweldig hondje zijn gekomen) :)
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Mooi verhaal en wat leuk dat jullie weer een fantastische hond erbij hebben.

Maar wat raar dat de vorige eigenaren de hond naar het asiel hebben gebracht en niet samen met de fokker naar een nieuw baasje hebben gezocht.
4 maanden oud en dan al zoveel meegemaakt.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat grappig, wij hebben naar aanleiding van het verhaal in de herplaatshoek ook naar Billy geinformeert, het zou gaan om een hond uit een amerikaanse jachtlijn en moest naar mensen die ermee wilde werken, volgems het verhaal.
Wij kregen een iets ander verhaal te horen van her asiel dan jullie, maar het bleek niet om een hond uit een jachtlijn maar uit een showlijn te gaan en dat was voor ons dus niet interessant.

Fijn dat hij bij jullie een gouden mandje gevonden heeft :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Herman 70 schreef:Mooi verhaal en wat leuk dat jullie weer een fantastische hond erbij hebben.

Maar wat raar dat de vorige eigenaren de hond naar het asiel hebben gebracht en niet samen met de fokker naar een nieuw baasje hebben gezocht.
4 maanden oud en dan al zoveel meegemaakt.
@ Herman: ik ben de fokker en ik heb deze mensen zeer intensief begeleid, maar ondanks al mijn adviezen hebben ze ervoor gekozen buiten mijn medeweten om de hond naar het asiel te brengen. Hij moest en zou ala minute weg. :mad: Als fokker kan je niet alles voor zijn. :wink: Ik heb wel samen met het asiel een goede nieuwe baas proberen te zoeken en dat is gelukt!

Ik ben heel blij dat Tiddles zo goed terecht is gekomen. Bea geeft hem precies wat hij nodig heeft :applaus:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Gelukkig maar is Tiddles super bij jouw terecht gekomen!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Fijn dat hij een nieuw goed leven heeft,pfff 4 maanden en dan al naar het asiel brengen :twisted: onze pup is nu 4 maanden en snap niet dat je zoiets naar een asiel kan brengen,trouwens geen enkele hond!!
Bud mis je nog steeds!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Wat fijn dat Tiddles bij jullie terecht is gekomen. Hij had misschien een slechte start maar kijkt uit naar een geweldige toekomst bij jullie.
Afbeelding

bedankt Sharon !
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

@Lien......kijk...dat proeft...dat voelt...dat je goede fokker bent met verantwoordelijkheid. Ben blij voor Tddles.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Fijn dat Tiddles zo goed is terechtgekomen. Ik wens jullie nog heel veel gelukkige jaren samen.

@ Lien: ik neem het tegenwoordig in het koopcontract op, dat de mensen bij afstand doen van de hond altijd contact met mij moeten opnemen en dat de hond in uiterste noodzaak bij mij terugkomt. Daar laat ik de mensen voor tekenen, juist om dit soort situaties te voorkomen, dat er een hond van mij in een asiel of op marktplaats in de koopjeshoek terechtkomt. Brrr... ik moet er niet aan denken. Ik heb ooit één keer meegemaakt dat wij gebeld werden door iemand uit Duitsland, die zich voorstelde als 'het nieuwe baasje van Feline', terwijl wij dachten dat ze nog gewoon bij haar gezin hier een dorp verder woonde. Nou is die hond super goed terechtkomen, dus dat is goed afgelopen, maar wij schrokken ons dood en zoals gezegd, laat ik sindsdien de mensen ervoor tekenen.

Hanneke
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Wat fijn dat Tiddles bij jullie een warm mandje heeft gekregen. Ik heb hier sinds 5 weken een teefje in huis, ze is nu 6 maanden, die om bijna dezelfde reden wegmoest. Door op tijd ingrijpen van de fokster en een oproep naar haar pupkopers, is ze per direct bij ons gekomen. Zo hebben we voorkomen dat ze op MP werd gezet. Zo zie je maar weer dat contact met een fokker zo belangrijk kan zijn.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Laboriginals schreef:Fijn dat Tiddles zo goed is terechtgekomen. Ik wens jullie nog heel veel gelukkige jaren samen.

@ Lien: ik neem het tegenwoordig in het koopcontract op, dat de mensen bij afstand doen van de hond altijd contact met mij moeten opnemen en dat de hond in uiterste noodzaak bij mij terugkomt. Daar laat ik de mensen voor tekenen, juist om dit soort situaties te voorkomen, dat er een hond van mij in een asiel of op marktplaats in de koopjeshoek terechtkomt. Brrr... ik moet er niet aan denken. Ik heb ooit één keer meegemaakt dat wij gebeld werden door iemand uit Duitsland, die zich voorstelde als 'het nieuwe baasje van Feline', terwijl wij dachten dat ze nog gewoon bij haar gezin hier een dorp verder woonde. Nou is die hond super goed terechtkomen, dus dat is goed afgelopen, maar wij schrokken ons dood en zoals gezegd, laat ik sindsdien de mensen ervoor tekenen.

Hanneke
Ja, dat heb ik ook in mijn contract opgenomen, ook bij deze mensen. Alleen toen dit speelde lag ik in het ziekenhuis. Ik heb toen met Ineke Smit van de NLV besproken dat zij deze mensen zou helpen. Zij hebben echter nooit contact met haar opgenomen maar de hond rechtstreeks naar het asiel gebracht. :mad: Die is toen gelukkig in het gezin van één van de verzorgers daar opgevangen. Echt petje af voor de medewerkers daar. Ik heb ook goed overleg met hen gehad. :klasse: Hij is daar 2 weken geweest en toen is hij bij Bea terecht gekomen.

Het is overigens wel zo dat je de mensen ervoor kunt laten tekenen, maar als ze het anders doen dan waar ze voor getekend hebben dan kun je er toch niets aan doen om de doodsimpele reden dat de hond hun eigendom is en ze ermee mogen doen wat ze willen. Wel maak je mensen bewust van de mogelijkheden door het in het contract op te nemen en erover te praten nog voordat er problemen zijn. Op die manier heb ik toch mensen en honden kunnen helpen als het niet langer ging.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Wat fijn dat het voor Tiddles toch allemaal goed is afgelopen.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Super dat het allemaal zo is gelopen! :D
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Lien schreef:Het is overigens wel zo dat je de mensen ervoor kunt laten tekenen, maar als ze het anders doen dan waar ze voor getekend hebben dan kun je er toch niets aan doen om de doodsimpele reden dat de hond hun eigendom is en ze ermee mogen doen wat ze willen. Wel maak je mensen bewust van de mogelijkheden door het in het contract op te nemen en erover te praten nog voordat er problemen zijn. Op die manier heb ik toch mensen en honden kunnen helpen als het niet langer ging.
Precies, daar ben ik me goed van bewust hoor, dat je eigenlijk geen poot hebt om op te staan. Maar omdat je het van tevoren doorspreekt, hoop je dan maar dat ze eraan denken, mocht het ooit zover komen.

Hanneke
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Een bericht van twee uiterste. Het verlies van jullie Nanja :( en Tiddles als nieuwe aanwinst. Geluk voor dit ventje dat jullie op zijn pad zijn gekomen. Geluk, liefde en plezier gewenst met hem :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie