zijn eerste trauma

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
banjer

zijn eerste trauma

Ongelezen bericht door banjer »

Zoals jullie weten heb ik 3 honden waaronder een Japanse Akita en Banjer onze labpup. Op advies laat ik ze apart uit en daardoor kan ik ook mooi onderweg trainen met Banjer. Eens in de week gaan ze samen uit en ga ik bij mij achter stuk wandelen in een 3 km lang stuk wat door moet gaan voor soort bos. Honden vinden het heerlijk om daar te lopen. Ik heb ze altijd aangelijnd daar. In de verte.....ongeveer 500 meter van mij vandaan liep een vrouw met een bordercollie die losliep. Ze was met haar (naar later bleek ) aan het aporteren. Toen de collie ons opmerkte zette ze het op een spurt...zo hard zoals alleen borders kunnen snellen recht op ons af. Ik riep nog tegen de vrouw dat ik niet wist of de Akita, Lucky , dat wel zou gaan waarderen. De vrouw reageerde niet...ik schreeuwde nog met de vraag is het een reu of teef??? Wederom geen sjoege en alleen maar een lach. Inmiddels was de bordercollie genaderd en Banjer wachtte haar al kwispelend op. De collie minderde op geen enkele manier vaart en zette vol de aanval op Banjer in. Banjer piepte , krijste...jankte en probeerde om mij heen weg te vluchten. Dat ging dus niet want hij zat aangelijnd. De collie bleef rondjes draaien en proberen de aanval op Banjer in te zetten. Ik raakte verstrikt in de lijnen en riep de vrouw toe om de hond aan te lijnen en onder controle te houden, het enige wat ik hoorde was....stel je niet aan....terwijl Banjer gillend om me heen vloog. Ik zag dat Lucky steeds probeerde er tussen te gaan staan maar vanwege de lijnen lukte het hem niet. Om zelf er niet tussen te geraken heb ik iets gedaan wat ik nog nooit gedaan heb. Lucky in een flits van de lijn gehaald. Ik kan jullie zeggen dat het gevecht heel snel over was. Zonder enige geluid of enig uiterlijk kenmerk maakte Lucky met zijn 50 kg binnen 3 seconden een eind aan het gevecht.Hij vloog er tussen smeet de collie van banjer af en door de lucht (ernstig gepiep en gejank) en bleef toen rustig voor Banjer staan die inmiddels onder hem gekropen was. Het knappe van hem was dat hij alleen maar het gevecht eindigde en geen enkele behoefte had om zelf verder te knokken. Hij keek me aan op een manier...doe maar rustig ...ik heb alles onder controle. Hond en vrouw dropen af. Ik stond nog helemaal na te shaken. Het heeft ongeveer 10 seconden geduurd voordat ik een reactie kon geven. Ik lijnde Lucky weer aan en besloot uit woede van afstand (dapper he?) de vrouw nog wat lelijke verwensingen toe te roepen. Gelukkig kwamen we onderweg een oudere bruine lab tegen die nog even 5 minuten met Banjer gespeeld heeft. Nu aan de koffie en bijkomen. Lucky ligt aan een vreselijk lekker bot te knagen. My heroe. Straks komt mijn man thuis en die zal mij wel gaan vertellen wat ik verkeerd heb gedaan. pfff kan me niks schelen.

gr desiree
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik denk dat ik in jouw geval, ook Lucky had afgelijnd.
En het is nu toch heel mooi opgelost toch?
Je moet jezelf en je eigen honden geen pijn laten doen, terwijl die andere hond maar z'n gang kan gaan.
Heel goed van Lucky dat ie alleen het gevecht stopte en dat de andere hond afdroop. :)
Josje

Ongelezen bericht door Josje »

Pfffffffff...........ik herken wat je beschrijft. Dit heb ik ook meegemaakt. Alleen werd mijn hondje gegrepen door een herdershond (die los liep). Ook ik raakte verstrikt in de lijnen.....en probeerde de herdershond vast te houden....maar ik hield hem niet...Gelukkig had mijn hondje (kleine soort) alleen gekneusde ribben en een trauma. Is gelukkig allemaal hersteld. Ik was ook woest op die mevrouw....en die zei...sorry, sorry...maar op dat moment was ik er helemaal klaar mee... Later hoorde ik dat die herdershond al meerdere honden gegrepen had. Snap dat soort mensen niet....dat je 'm laat loslopen...(in een niet loslopend gebied).

En wat denk je......werkt ze ook nog op de dierenambulance...(pfff)

Ben zelf ook al eens gegrepen door een herdershond....(in mijn jeugd).

Ik ken het gevoel van boosheid, machteloosheid en de verwensingen die je op dat moment maakt...... 8)

Gr. Josje
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Heel goed van je dat je Lucky heb los gelaten!!!Mijn Sjammai is ook een paar keer aangevallen door dezelfde hond en de eerste 2 keer hield ik ze vast.De laatste keer heb ik ze ook los gegooid en toen was het zo gebeurd!!Gevecht was zo ten einde!!!Wel heel erg stoer en lief hoor van Luchy om Banjer zo te beschermen :klasse:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Goed gedaan Lucky 8)

Persoonlijk had ik het zelf opgeknapt, ik heb 2 handen, 2 voeten en een zeer grote bek als dat nodig is :lol: mijn pup moet er op kunnen vertrouwen dat ik problemen altijd voor hem oplos namelijk :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
rimanime
Speurneus
Speurneus

Re: zijn eerste trauma

Ongelezen bericht door rimanime »

banjer schreef: Ik lijnde Lucky weer aan en besloot uit woede van afstand (dapper he?) de vrouw nog wat lelijke verwensingen toe te roepen. gr desiree
:respect: :twisted:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Bomirma

Ongelezen bericht door Bomirma »

Vind het geen slechte oplossing, jij wist even niets anders en Lucky heeft het toch razend snel even opgelost.

Goed van Lucky en Banjer kon van de schrik bekomen. Als je alleen met Banjer was geweest, zou je het zeker wel op jouw manier goed opgelost hebben. Dat het nu met hulp van Lucky is. och... :)
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ook ik vind het een goede oplossing. :)

Eventjes offtopic:
Trouwens, ik vind dat ook een heel mooi voorbeeld van 'dierentaal'.

Als mijn zus met haar Weimaraner (ongeveer even oud als Miep) bij ons is en Miep en hij flink aan het ravotten zijn, gaat Trix er wel eens tussen staan om de boel even te kalmeren. Grappig hoe goed ze daar op reageren.
Net zoals Lucky daar in jouw geval voor zorgde. (Alleen deed ie dat wat spectaculairder :) )
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Super opgelost :klasse: hier leert de border ook weer wat van :twisted:
Fijn ook dat de grote het zo opneemt voor z'n kleine maatje :)
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

@lunatic....ik moet eerlijk bekennen dat ik met mijn 1.55 en mijn 46 kg, zachte stem, niet zo imposant over kom als Lucky. Feitelijk weegt ie zwaarder als ik..... ik heb geschreeuwd...naar voren gestapt....geprobeerd te schoppen maar in alles wat ik deed daar had Luckemans maar paar seconden voor nodig. Het leek alsof hij voelde dat ik gewoon wat hulp en bescherming nodig had. Ben gewoon trots op hem.
wenz
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door wenz »

Wat een kanjer!!! :superman:
Knowledge talks, wisdom listens.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Jeetje, ik zou ook heel trots zijn, hij heeft echt als een kalme roedelleider opgetreden :)

Ik heb ook geleerd dat wanneer mijn hond aangevallen wordt, ik altijd de lijn los moet laten.. Omdat mijn hond zich niet kan verweren wanneer hij vast zit en de ander los.
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

banjer schreef:@lunatic....ik moet eerlijk bekennen dat ik met mijn 1.55 en mijn 46 kg, zachte stem, niet zo imposant over kom als Lucky. Feitelijk weegt ie zwaarder als ik..... ik heb geschreeuwd...naar voren gestapt....geprobeerd te schoppen maar in alles wat ik deed daar had Luckemans maar paar seconden voor nodig. Het leek alsof hij voelde dat ik gewoon wat hulp en bescherming nodig had. Ben gewoon trots op hem.
Hihi, ik ben niet zo heel veel groter, maar verander in een monster als ze aan mijn honden komen :twisted:
Je mag ook zeker trots zijn op Lucky hoor, heeft hij heel duidelijk en snel gedaan, super :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Heb vanavond iets soortgelijks meegemaakt, liep met Flits aan de lijn, komen er op eens van achter een boerdere 2 wat kleinere honden aangerend. Ze rennen zo de straat op naar ons toe :shock:
En die kleintjes gelijk op Flits af, snauwen en doen.
En doordat het allemaal zo opeens en zo snel gebeurd handel je echt zonder na te denken.
Ik kon deze hondjes gelukkig goed afschrikken met mijn gebrom en gegrom naar hen toe ondanks dat 1 van de 2 het nog een keer wilde proberen. Maar toen ik weer liet merken dat ie dat niet moest proberen, haakte hij toch maar af.
Flits was echt helemaal onder de indruk ervan, ietwat bangig denk ik?
Hij kwispelde in iedergeval heel snel en hele korte 'slagen' met z'n staart lager dan normaal. Is hij dan bangig/onder de indruk?
Heb waarschijnlijk wel bonuspunten bij hem gescoord door het op te lossen en die kleine bijtertjes weg te jagen. Dat ene kleintje wilde Flits gelijk bijten namelijk.
Alleen hier waren geen eigenaren bij, dus kon niks roepen. Hooguit tegen de honden, maar ik heb me beheerst en lekker met Flits verder gewandeld :)
Maar kan me ook wel goed voorstellen dat je zonder na te denken je eigen hond ook los koppelt van de lijn zodat hij een handje kan helpen, wat soms ook zeer effectief kan zijn!
Schrok jouw kleine Banjer ook erg van de gebeurtenis? Net zoals Flits?
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: zijn eerste trauma

Ongelezen bericht door Wil enCo »

rimanime schreef:
banjer schreef: Ik lijnde Lucky weer aan en besloot uit woede van afstand (dapper he?) de vrouw nog wat lelijke verwensingen toe te roepen. gr desiree
:respect: :twisted:
Hier ook respekt! :klasse: Wat riep je trouwens? :smiley28:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Plaats reactie