De bliksem slaat nooit twee keer op precies dezelfde plaats in.
Je moet ervan uit gaan dat het met deze fokker en dit nest zo goed zit als maar mogelijk is.
Probeer zo open mogelijk van de voorpret te genieten. Dat hebben jullie echt wel verdiend na de vreselijke tijd die jullie achter de rug hebben.
Vind het heel fijn dat je ondanks je verschrikkelijke ervaring toch weer vertrouwen in een nieuwe pup kunt hebben.
Zelf vinden we het zeker net zo spannend, niet alleen of Caith drachtig is maar nog spannender is of het de goede combinatie is geweest.
Het is toch een enorme verantwoordelijkheid die je neemt om levende wezentjes op de wereld te (laten) zetten.
Wat we aan research hebben kunnen doen hebben we gedaan, lijnen uitpluizen, met fokkers praten, lezen, enz. enz.
Heb er wel een heel goed gevoel over maar aan de andere kant ben ik me ook heel goed bewust van het feit dat de natuur soms nare "verrassingen" heeft.
Kan me voorstellen dat je nog heel veel vragen hebt, zou zeggen mail ze!!!
Mocht Caith drachtig zijn dan kom je maar eens met haar en ons kennismaken en kijken of het goed voelt of niet.
In ieder geval bedankt voor het vertrouwen en ook dat je het gesprek met Rachel prettig vond,
Marga.
Marga schreef:Vind het heel fijn dat je ondanks je verschrikkelijke ervaring toch weer vertrouwen in een nieuwe pup kunt hebben.
Zelf vinden we het zeker net zo spannend, niet alleen of Caith drachtig is maar nog spannender is of het de goede combinatie is geweest.
Het is toch een enorme verantwoordelijkheid die je neemt om levende wezentjes op de wereld te (laten) zetten.
Wat we aan research hebben kunnen doen hebben we gedaan, lijnen uitpluizen, met fokkers praten, lezen, enz. enz.
Heb er wel een heel goed gevoel over maar aan de andere kant ben ik me ook heel goed bewust van het feit dat de natuur soms nare "verrassingen" heeft.
Kan me voorstellen dat je nog heel veel vragen hebt, zou zeggen mail ze!!!
Mocht Caith drachtig zijn dan kom je maar eens met haar en ons kennismaken en kijken of het goed voelt of niet.
In ieder geval bedankt voor het vertrouwen en ook dat je het gesprek met Rachel prettig vond,
Marga.
Beste Marga,
Bedankt voor de reactie.
Ik heb u een pb'tje gestuurd met natuurlijk nog enkele vragen erin.
Saskia.Bernadette schreef:De bliksem slaat nooit twee keer op precies dezelfde plaats in.
Je moet ervan uit gaan dat het met deze fokker en dit nest zo goed zit als maar mogelijk is.
Probeer zo open mogelijk van de voorpret te genieten. Dat hebben jullie echt wel verdiend na de vreselijke tijd die jullie achter de rug hebben.
Ik hoop het niet dat de bliksem hier twee keer inslaat. Dat zou ik echt niet aankunnen. Ook al zeggen sommige mensen het is een hond hoor. Het is voor ons een volwaardig gezinslid en daar hebben we alles voor over. Het zijn daarom ook 10 zeer moeilijke weken geweest......
Ik hoop ook dat we een beetje kunnen genieten van de voorpret, want het gevoel is wel erg dubbel. Het liefst hadden we Luc nog minimaal 10 jaar om ons heen gehad en nu gaan we alweer op zoek naar een pup.....
Ook durf ik het nog niet zo goed aan iedereen te vertellen dat we alweer hebben gekeken naar een nieuwe pup een maand na Luc zijn overlijden.
Saskia.Bernadette schreef:De bliksem slaat nooit twee keer op precies dezelfde plaats in.
Ik hoop het niet dat de bliksem hier twee keer inslaat. Dat zou ik echt niet aankunnen. Ook al zeggen sommige mensen het is een hond hoor. Het is voor ons een volwaardig gezinslid en daar hebben we alles voor over. Het zijn daarom ook 10 zeer moeilijke weken geweest......
Ik hoop ook dat we een beetje kunnen genieten van de voorpret, want het gevoel is wel erg dubbel. Het liefst hadden we Luc nog minimaal 10 jaar om ons heen gehad en nu gaan we alweer op zoek naar een pup.....
Ook durf ik het nog niet zo goed aan iedereen te vertellen dat we alweer hebben gekeken naar een nieuwe pup een maand na Luc zijn overlijden.
Dit pupje wordt jullie troosthond. Geen vervanger van maar als troost voor. En dat is mijn Missy hier ook geweest. Nog nooit zo'n bijzondere band met een hond gehad.
Het is een nieuw hondje, een nieuwe kans en een nieuwe liefde. Dat is jullie echt meer dan gegund. Ik zie ook niet in waarom je je daar voor zou moeten schamen. Alle honden-mensen zullen dit begrijpen denk ik. De periode die je wacht doet er niet toe. Wel of je in alle oprechtheid klaar bent voor een nieuwe liefde.
Just for the record:
Ook in de lijn van Thor komt lijnteelt voor. Bij de (eventuele) puppen komt O'Sofinas Quite as Nice voor in de 4e en 6e lijn en niet in de 7e zoals ik eerst dacht. http://www.labtreasure.dk/Girls/emmely.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gefeliciteerd met het goede nieuws dat er 4/5 pups worden verwacht (las het op jullie site)
Ben erg benieuwd of er voor ons een zwarte reu tussen zit.....
Het gaat heel goed met de puppen. Vandaag puppie-uurtjes gehad met 4 nieuwe eigenaren en het voelt heel goed. Het is niet niks om straks deze levende wezentjes uit handen te geven, maar als je al die blijde mensen ziet maakt dat veel goed. Morgen nog 2 bezoekjes. Eén bruin reutje zoekt nog een nieuwe eigenaar.
Eén teefje houden we zelf aan. Welke dat gaat worden beslissen we op zes weken en in overleg met bevriende fokkers.
Ook kregen we geweldig nieuws uit Engeland waar op 12 november het reutje is geboren dat onze kennel komt versterken. We hopen dat ook hij mag uitgroeien tot een gezonde labrador die we kunnen gebruiken voor onze dames.
Wat spannend dat er straks een mooi knulletje bij jullie komt wonen. Ik ben heel benieuwd naar het wie en wat
De puppentijd schiet alweer flink op bij jou. Wat gaat het toch hard, je moet er met volle teugen van genieten want voor je het weet, vliegen ze alweer uit. Bij mij zijn ze nog geen 3 weken oud, maar de eerste ophaalafspraken staan al op de kalender voor begin januari. Ik moet er nu nog even niet aan denken
Laboriginals schreef:Wat spannend dat er straks een mooi knulletje bij jullie komt wonen. Ik ben heel benieuwd naar het wie en wat
De puppentijd schiet alweer flink op bij jou. Wat gaat het toch hard, je moet er met volle teugen van genieten want voor je het weet, vliegen ze alweer uit. Bij mij zijn ze nog geen 3 weken oud, maar de eerste ophaalafspraken staan al op de kalender voor begin januari. Ik moet er nu nog even niet aan denken
Hanneke
Z'n roepnaam wordt Roach
Het is net als met kinderen, hoe ouder ze worden des te leuker. Verbazingwekkend hoe snel ze zich ontwikkelen. De nieuwe eigenaren staan te popelen, maar eerst afwachten wanneer de chipper langskomt.
En gelukkig blijft er eentje bij ons, anders is het wel een hele kale boel als ze weggaan.
Inmiddels is er alweer enige tijd verstreken en hebben de pups het erg naar hun zin bij de nieuwe eigenaren.
Een bruin teefje is bij ons gebleven haar naam is Glenlara Reminds Amazing Autumn, roepnaam Fleurtje.
Een prachtig meisje met een heel innemend karakter.
Morgen (of eigenlijk vandaag) gaan we onze nieuwste aanwinst ophalen.
Zijn naam is Helenwood Rob Roy to Rocheby. Aangezien hij al is gewend aan de naam Robbie gaan wij hem ook zo noemen.
De vader van dit zwarte mannetje is Rocheby Gamekeeper.
Hopelijk mag hij gezond uitgroeien en onze verwachtingen waarmaken.